חיזוק לתרחיש האופטימי: האם המטוס נחת?
המידע כי טיסה 370 ממלזיה המשיכה לטוס עוד שעות ונווטה על-ידי אדם מיומן העלה שוב האפשרות שכלי הטיס הצליח לנחות בשלום מבלי שאיש יבחין: "ניתן לדמיין את האחראים משתמשים במטוס בעתיד למזימה זדונית"
עוד סיפורים חמים – בפייסבוק שלנו
שילוב של שתי העדויות האלו מעלה את האפשרות כי גורם אלמוני "גנב" את המטוס מסיבה לא ברורה והנחיתו בשלום, אולי כדי להשתמש במטוס עצמו מאוחר יותר. "אם להסתכל על מדינות כמו פקיסטן ולהיזכר בעלילות חוברות הקומיקס של סופרמן, ניתן לדמיין את המטוס נוחת איפשהו ואת האנשים האחראים לכך משתמשים בו בעתיד לצורך איזו משימה זדונית", הודה ג'יימס קלסטרום, לשעבר עוזר למנהל ה-FBI.
עם זאת, ברשת CNN שדיווחה על התרחיש האופטימי, הודו כי יותר סביר שהמטוס המשיך בטיסה עד שנגמר לו הדלק או שהוא נתקל בבעיה טכנית אחרת. האנליסט טום פיונטס אמר ל-CNN שאם המטוס אכן פנה מערבה, היה לו מספיק דלק להגיע להודו או לפקיסטן, "כלומר, מישהו עשה זאת במכוון, חוטף או הטייסים עצמם". גם עורך עיתון מקומי באיי אנדמן, דניס ג'יילס, התעקש כי למטוס פשוט אין מקום לנחות: "אין סיכוי, פשוט שום סיכוי, שכלי בטיס בגודל הזה יינחת באיים שלנו". מניתוחי אלקטרוניקה ולוויינים שביצעו האמריקנים והמלזים עולה אפשרות שהמטוס התרסק באוקיינוס ההודי, אולי במפרץ בנגל.
גורם נוסף אמר כי לפי אותות אלקטרוניים שנקלטו בלוויינים, המטוס טס אלפי קילומטרים שלא במסלולו, ובשלב מסוים מעל מימי האוקיינוס ההודי, נגמר לו הדלק. ככל הנראה, לאחר שטס לכיוון צפון-מערב, המטוס פנה פנייה חדה דרומה וטס מעל האוקיינוס ההודי עד שהתרסק לתוך המים. הסבר אחר הוא שהמטוס המשיך לכיוון שטח הודו. הסבר זה סביר פחות כיוון שלהודו הגנה אווירית חזקה שהייתה מאתרת אותו לו היה מגיע לשטחה.
עם זאת, מומחי תעופה מודים כי זה אפשרי, גם אם לא סביר במיוחד, שהבואינג 777 נחת מבלי שאיש יבחין בכך. בנמל התעופה הבינלאומי בפורט בלייר שבאיי אנדמן גם יש מסלול נחיתה ארוך מספיק שיכול להתאים לנחיתת מטוס בגודל הזה. אולם באזור יש נוכחות צבאית רבה נוכח חשיבותו האסטרטגית להודו, וגורמים בהודו מסרו לרשת CNN כי לא סביר שה"חוטפים" הצליחו להגניב את המטוס לשטח האיים מתחת לאפם.
"הניו יורק טיימס" דיווח היום (שבת) כי נרשמו שינויים ניכרים בגובהי הטיסה לאחר שאבד עמה הקשר. בכירים אמריקנים המעורים בפרשה הוסיפו כי לפי אותו מכ"ם שנקלטו בצבא מלזיה, המטוס הגיע לגובה 45 אלף רגל, שהוא יותר מהמותר למטוס מסוג זה. בהמשך הנמיך לגובה 23 אלף רגל, גובה הנמוך מזה הנורמלי, והתקרב לאי המלזי פננג.
טיסת MH370 של חברת התעופה "מלזיה איירליינס" ועליה 239 נוסעים, בהם 12 אנשי צוות ו-153 אזרחים סינים, נעלמה בשבת מהרדאר ומאז לא נראו עקבות המטוס. כתמי דלק, סירת הצלה וחפצים נוספים שנמצאו בים ונחשדו כחלקים מהמטוס התגלו כחפצים אחרים שאינם שייכים אליו.
העיתון "דיילי מייל" כבר טען בעבר כי מומחי מלחמה בטרור אמריקנים בודקים את האפשרות שמטוס הנוסעים נחטף והוסט למיקום לא ידוע, כדי להשתמש בו בהמשך למטרה אחרת, אולי כקלף מיקוח. נטען כי המומחים בוחנים את האפשרות שהטייס או מישהו אחר כיבה את המשדרים של המטוס כדי שלא יזוהה ויוכל לטוס למדינה אחרת מבלי שאף אחד יבחין.
ב"דיילי מייל" ציינו אז כי זמן טיסה של חמש שעות מקואלה לומפור יכול היה להביא את המטוס עד לגבול פקיסטן והים הערבי. בשלב הראשון של החקירה העריכו המומחים כי אפשרות של "חטיפה מסורתית" אינה סבירה משום שבפרק הזמן שחלף לא פורסמו דרישות כלשהן מצד החוטפים, ולא נראה שהמידע החדש שנחשף שינה בינתיים את דעתם. גורם בכיר במשטרה המלזית אמנם אמר מוקדם יותר כי "אנחנו מתמקדים במעשה חבלה מכוון, וחטיפה עדיין על הפרק", אולם גורם אמריקני ציין במקביל כי גם אם זה המצב, "יש סבירות גבוהה לכך שהמטוס נמצא כעת בקרקעית האוקיינוס ההודי".