הטיסה שוחזרה: "בודקים אם המטוס נחת"
האם התרחיש האופטימי ביותר התממש? במלזיה אמרו כי הם בודקים אם המטוס שנעלם לפני יותר משבוע נצפה על-ידי לוויינים כשהוא על הקרקע. הטיסה שוחזרה: "החיפושים – יותר מאתגרים מלהגיע לירח". נבדק הסימולטור שבנה הקפטן בביתו
יותר משבוע עבר, והתעלומה שמסחררת את העולם עדיין רחוקה מפתרון: לאחר שהרשויות במלזיה הודיעו כי הבואינג 777 שנעלם מהמכ"מים הוסט במכוון וטס שעות לאחר שנראה בפעם האחרונה על ידי מכ"ם אזרחי, הם שחזרו את הטיסה - שגם כעת לא ברור סופית אם התרסקה או הצליחה לנחות בדרך נס. בנוסף, ראש מינהל התעופה במלזיה אמר כי ייתכן שהמטוס היה על הקרקע בשעה שנשלחו ממנו כמה אותות ללוויינים.
- עוד סיפורים חמים – בפייסבוק שלנו
בינתיים, התחזק החשד שהטייסים הם אלו שחטפו את מטוס חברת "מלזיה איירליינס". עם זאת, במסיבת העיתונאים היומית בקואלה לומפור, אמר שר התחבורה המלזי הישאם א-דין חוסיין כי שני הטייסים לא ביקשו לעבוד יחדיו. הוא מסר כי המשטרה בודקת סימולטור טיסה משוכלל שנמצא בביתו של קפטן המטוס, וביצעה חיפוש גם בביתו של טייס המשנה. כמו כן, המשטרה בודקת פרטים על כל הנוסעים ואנשי הצוות, גם דיילי הקרקע.
במקביל אמרו היום מומחים ל"ניו יורק פוסט" כי לפחות שני בני אדם שיתפו פעולה בהשתלטות על המטוס וכי הם מיומנים בתחום, שכן נדרש ידע מסוים לכיבוי ציוד הניווט במטוס. חוקרים בארה"ב בודקים אם אחד מהחוטפים כיבה מערכת תקשורת בזמן שהאחר הטיס את המטוס. "קשה לשלוט במטוס לבד בהתחשב בגודלו ובמספר אנשי הצוות והנוסעים", אמר ג'יימס הול מהארגון לבטיחות תעופתית.
מומחה אחר בהתרסקויות, ג'ורג' ביבל, אמר כי ייתכן שהחוטפים הסתייעו באבטחה רעועה האופיינית לקווי תעופה אסייניים: "סביר להניח שתא הטייס לא היה נעול", דבר שטייסם אמריקנים מקפידים עליו במיוחד לאחר הפיגוע במגדלי התאומים.
בשחזור טיסת MH370, מטוס בואינג מאותו סוג המריא מקואלה לומפור לכיוון בייג'ינג - וסטה מערבה בנקודה המשוערת. מטרת השחזור הייתה להכריע אם המידע שנאסף ממכ"מים ומלוויינים תואם את נתוני המטוס. בכיר בצבא מלזיה הסביר לסוכנות AFP: "הרעיון היה לאתר את הכיוון האפשרי שהמטוס סטה אליו". במלזיה סבורים כי המטוס פנה צפון-מערבה לכיוון ים אנדמן ונע בפניות חדות ימינה ושמאלה, אולי כדי להתחמק ממכ"מים.
צפו בהסבר של חוקר תאונות ראשי של משרד התחבורה:
הבכיר אמר: "עקבנו במדויק אחרי המסלול הידוע לנו. המטוס פנה פניית פרסה, וטס מעל מלזיה לכיוון צפון. על כן, אנו יכולים לומר בבירור שיש שני כיוונים אפשריים שאליהם סטה המטוס, ואנו ממקדים את החיפושים לכיוונים אלה".
תחילה התמקדו החיפושים בים סין הדרומי, שם נעלם המטוס מהמכ"מים. אולם, לאחר חקירה שהעלתה כי מערכות המטוס נוטרלו במכוון, הובן כי המטוס סטה ממסלולו המקורי לבייג'ינג. כעת ייערכו החיפושים מצפון-מערב מלזיה עד קזחסטן וכן לכיוון דרום-מערב לדרום האוקיינוס ההודי. "החיפושים מאתגרים יותר מטיסה לירח", אמר הבכיר המלזי.
משרד התחבורה של מלזיה ביקש ממדינות, בהן ארה"ב, סין וצרפת, לספק לו מידע נוסף מלוויינים. בנוסף, כעת החיפוש לא מתמקד במים רדודים אלא בשטחי אדמה נרחבים החוצים 11 מדינות וכן באוקיינוסים מרוחקים ועמוקים יותר. לא פחות מ-25 מדינות מעורבות בחיפושים אחר המטוס הנעלם, בהן קזחסטן, אוזבקיסטן, קירגיסטן, טורקמניסטן, פקיסטן, בנגלדש, הודו, סין, מיאנמר, לאוס, וייטנאם, תאילנד, אינדונזיה ואוסטרליה.
החוקרים עודם ממתינים לתשובות מכמה מדינות על הרקע של הנוסעים, כך אמר מפכ"ל המשטרה במלזיה.עוד עלה במסיבת העיתונאים כי אחת ממערכות הטרנספונדר כובתה לפני המסר האחרון מהטייס שבו אמר "לילה טוב".
"הטלגרף" דיווח הלילה כי פעיל אל-קאעידה בריטי הונחה על-ידי גורמים באפגניסטן לספק פצצות נעליים לטרוריסטים מלזים המעוניינים להשתלט על מטוס נוסעים: "נתתי אחת מהנעליים שלי לארבעה או חמישה מלזים, אחד מהם היה טייס". לדברי הפעיל, סעג'יד באדאט, המזימה תוכננה על-ידי אדריכל מתקפת הטרור בבנייני התאומים בניו יורק, חאלד שייח מוחמד. באדאט האמין שהמלזים "מוכנים לפעולה". באדאט נידון ל-13 שנות מאסר ב-2005 בגין קשירת קשר לביצוע פיגוע עם ריצ'רד "מחבל הנעליים" ריד, שתכנן להתפוצץ במטוס נוסעים. מקורות ביטחוניים אמרו ל"טלגרף" כי עדותו של באדאט מהימנה.