שתף קטע נבחר
 

פולקסווגן: נעבור את טויוטה עם 10 מיליון מכוניות

פולקסווגן מעריכה כי תעקוף את טויוטה ארבע שנים מוקדם מכפי שסברה בתחילה, עם 10 מיליון מכוניות בשנה

פולקסווגן עשויה למכור יותר מ-10 מיליון מכוניות בשנת 2014, ארבע שנים לפני התוכנית המקורית - כך מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג. יצרנית הרכב הגדולה באירופה מאיצה השקת דגמים במטרה לעקוף את טויוטה כיצרנית הרכב הגדולה בעולם.

 

"יש סיכוי טוב שנגיע ליעד 10 מיליון מכוניות כבר השנה", כך לדברי מנכ"ל פולקסווגן מרטין וינטרקורן. "עם עלייה בנפח הייצור ודגמים חדשים, אנחנו רואים גם סימנים חיוביים לריווחיות", כך לדברי וינטרקורן ששוחח במסיבת העיתונאים השנתית של הקונצרן.

 

 

כדאי להזכיר כי עד היום אף יצרנית רכב לא הצליחה לחצות את רף ה-10 מיליון מכוניות בשנה בודדת, יעד שפולקסווגן וטויוטה עשויות לחצות שתיהן בשנת 2014. טויוטה העריכה בינואר שתחצה את הרף עם 10.32 מיליון מכוניות - עלייה של 4% לעומת 9.98 מיליון מכוניות בשנת 2013.

 

קבוצת פולקסווגן מכרה 9.72 מיליון מכוניות בשנה שעברה, מספיק כדי לעקוף את ג'נרל מוטורס (9.71 מיליון), מי שהייתה עד לפני שנים ספורות הגדולה בעולם וכיום ממוקמת שלישית.

 

בכדי לעמוד ביעד היומרני, הקצתה פולקסווגן סכום עתק של 84.2 מיליארד יורו עד לשנת 2018, במטרה להפוך ליצרנית הרכב הגדולה בעולם. לטענתה במהלך התקופה הזו יוצגו לא פחות מ-100 דגמים וגרסאות בכל מותגי הקונצרן (שכולל את פולקסווגן, אודי, סיאט, סקודה, למבורגיני, בוגאטי, בנטלי ופורשה). במכירות טויוטה נכללים מותגי לקסוס, דייהטסו וטויוטה.

 

כדאי להזכיר כי שוק הרכב הסיני, הגדול בעולם והמשמעותי ביותר כיום עבור יצרני הרכב הגדולים, מהווה עבור פולקסווגן מקור צמיחה עיקרי. כך למשל עבר ב-2013 הקונצרן הגרמני את GM, המתחרה הגדולה שם, בסך מכירות ורווחים.

 

להערכת בכירי פולקסווגן, הרווחים בסין ב-2014 לא יהיו נמוכים מאלה שהושגו אשתקד, ויעמדו לכן על לפחות 2.7 מיליארד יורו. עוד אומרים בכירי הקונצרן כי גם השוק האמריקאי אמור להראות צמיחה ברווחים, למרות שהוא נחשב לפחות חזק עבור המותג פולקסווגן. עד 2018 מתכננים בקונצרן למכור שם כמיליון מכוניות בשנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מנכ"ל פולקסווגן מרטין וינטרקורן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים