שברולט טראוורס ו-GMC סוואנה - לתיקון במוסך
ג'נרל מוטורס מזמנת בעלי שברולט טראוורס לתיקון מנגנון כריות האוויר, ואת ה-GMC סוואנה לתיקון בקונסולה הקדמית
חברת UMI, יבואנית דגמי שברולט ו-GMC לישראל, תזמן בקרוב בעלי שני דגמים לתיקון רכבם במוסך. מדובר במיניוואן הגדול שברולט טראוורס מכל שנות השיווק (2013-2009) ובמסחרית הגדולה GMC סוואנה מאותן שנים. מדובר בשתי קריאות נפרדות לתקלות שונות.
הקריאה לתיקון היא חלק מקריאת ענק של 1.78 מיליון מכוניות מדגמים שונים, מרביתם לא שווקו בישראל. היא מצטרפת לקריאה לתיקון שעורך כיום קונצרן הרכב האמריקאי למתגי הנעה בדגמים שונים, לאחר שורה של תאונות ו-13 הרוגים לפחות. הקריאות החדשות אינן קשורות לקריאה זו.
מחברת UMI אושרו הפרטים בנוגע לקריאות לתיקון, וביבואנית מוסרים כי עדיין לא ידוע בכמה מכוניות מדובר בשוק הישראלי. הנושא נבדק כרגע מול היצרן, ובשבועות הקרובים תיידע UMI את משרד התחבורה והלקוחות הרלוונטיים על הצורך בקריאה לתיקון.
מ-GM נמסר כי במקרה של הטראוורס, המיניוואן הגדול עשוי לסבול מכשל במנגנון כריות האוויר. רתמת החיווט של כריות האוויר הצידיות עשוייה להינזק, ולהדליק נורת אזהרה בלוח המחוונים. התעלמות מכך תוביל לסיכון שכריות הצד לא ייפתחו במקרה של תאונה. לפי GM, לא ידוע על מקרים בהם נוסעים נפגעו כתוצאה מהתקלה.
במקרה של הסוואנה, רכיבים בלוח המחוונים של המסחרית התגלו כלא תואמי לתקני הבטיחות האמריקאים, שנועדו להגן על נוסעים לא חגורים. רכיבים אלו יוחלפו ו-GM הורתה על הפסקת שיווק הדגם עד להחלפת הרכיבים גם במסחריות הנמצאות במלאי נציגיה ברחבי העולם.
מחברת UMI אושרו הפרטים בנוגע לקריאות לתיקון, וביבואנית מוסרים כי עדיין לא ידוע בכמה מכוניות מדובר בשוק הישראלי. הנושא נבדק כרגע מול היצרן, ובשבועות הקרובים תיידע UMI את משרד התחבורה והלקוחות הרלוונטיים על הצורך בקריאה לתיקון.
חשוב לציין כי ביצוע קריאה לתיקון, היא תנאי לחידוש רישיון הרכב. לאחר שחברת UMI תקבל את מספרי השלדה של המכוניות המעורבות, היא מעבירה אותן למשרד התחבורה, וזה שולח הודעות לבעלי הרכב הנוכחיים. בדיקה ותיקון במסגרת קריאה שכזו מבוצעת ללא כל עלות מצד הלקוח, בכל אחד ממוסכי הרשת של היבואנית.