שתף קטע נבחר
 

קיה סול חדש בנהיגת בכורה: מחפש תשובה

כשהושק לראשונה, ניסה הסול לגזול מכירות ממשפחתיות קומפקטיות ומיקרו-וואנים. עכשיו הקרוסאובר משנה כיוון, ורוצה להיות רכב שטח קטן. רועי צוקרמן ניסה להשתכנע

  • איפה נהגנו: סנטיאגו, צ'ילה

  • במה נהגנו: קיה סול
  • במילים ספורות: דור שני לקרוסאובר מבוסס הסיד (יונדאי i30)
  • מתחרים: טויוטה ורסו, ניסאן נוט וגם ניסאן ג'וק ופיז'ו 2008
  • מתי אצלנו: בסביבות חג הפסח
  • כמה עולה: 120 אלף שקל לגרסת בסיס, 126 אלף למאובזרת (הערכה)
  • גלריית התמונות המלאה של קיה סיד

 

 

בעד: עיצוב שונה מהנורמה, אבזור

נגד: נוחות, תא מטען, ביצועים

 

בגדול: הדור השני של קיה סול, מיקרו-וואן עם חמש דלתות וחמישה מושבים, למי שרוצה משפחתית קומפקטית כמו מאזדה 3 או קיה סיד (עליה הוא מבוסס) אבל רוצה להיראות "מיוחד". הסול זכה להצלחה נאה באמריקה, ונחשב למקדם תדמית עבור המותג הקוריאני. בישראל התמונה הייתה מעט שונה, כאשר הדור הראשון לא נחל כאן הצלחה וחלק נכבד מהמכירות היו דווקא לשוק המוניות.

 


לחצו על התמונה לגלריה המלאה

 

מה חדש?

כמעט הכל. מדובר בדור שני שמבוסס על הסיד החדשה (יונדאי i30 דור שני), ומציע עיצוב חדש אבל דומה מאוד לקודם, כולל תא נוסעים משודרג ויותר אבזור. מתחת למכסה המנוע הוא יציע יחידת הזרקת בנזין ישירה עם 132 כ"ס ב-6,300 סל"ד ו-16.4 קג"מ ב-4,850 סל"ד - 8 כ"ס ו-0.6 קג"מ פחות מהמנוע בסול היוצא (140 כ"ס ו-17 קג"מ).

 

למרבה הצער מנוע זה לא היה זמין למבחן בהשקה. כמו בעבר יש גם הפעם תיבת שישה הילוכים אוטומטית. בקיה מבטיחים בתוך כשנתיים גרסת טורבו עם תיבת מצמד-כפול - אף היא לא הייתה זמינה למבחן בהשקה, ופרטים אודותיה לא פורסמו.

  


לחצו על התמונה לגלריה המלאה

 

תא הנוסעים

אם ישבתם בסול היוצא, הדגם החדש לא יפתיע אתכם - עם כניסה ויציאה נוחות יחסית וישיבה גבוהה מבמשפחתית רגילה. ניכר שקיה השתדלה לשפר את איכות החומרים (שעדיין אינה משתווה למשפחתיות מודרניות) ואיכות ההרכבה טובה. המרווח נותר דומה לעבר ויספק לארבעה מבוגרים או זוג עם שלושה ילדים, אם כי מרווח הברכיים מאחור צנוע יחסית. תא המטען נותר קטן יחסית ומעט פחות שימושי מהמצופה.

 

נוחות התפעול של המערכות השונות טובה, ולסול כעת גם מערכת מולטימדיה משודרגת. גם בידוד רעשי הכביש שופר, אך רעשי הרוח נותרו ברמה גבוהה יחסית.

 


לחצו על התמונה לגלריה המלאה

 

מנוע ותיבת הילוכים

באירוע ההשקה ניתן היה להתרשם מהסול רק בגרסת מנוע שונה מזו שתגיע אלינו, יחידת 1.6 ליטר חלשה מזו שתגיע אלינו עם 124 כ"ס ו-15.5 קג"מ. המנוע לא מספק ביצועים מרשימים, ועושה זאת ברעש מופגן וגס. תיבת השישה הילוכים מגיבה לאט לפקודות נהג, ומציעה הורדת הילוך לא תמיד חלקה, אך עובדת היטב ביתר הזמן. תצרוכת הדלק במסלול מבחן ארוך - כ-300 ק"מ שרובו המוחלט היה נהיגה בינעירונית רגועה - הייתה גבוהה יחסית ועמדה על 10.7 ק"מ לליטר.

 


לחצו על התמונה לגלריה המלאה 

 

נוחות נסיעה ויכולת דינמית

הסול אותו בחנו צויד בחישוקי "18 עם צמיגים רחבים מאוד (235-45), ויחד עם כיול מתלים נוקשה סיפק נוחות נסיעה לא מרשימה. מחוץ לעיר הוא מספק גם לנסיעה ארוכה יחסית, בין היתר תודות למושב נהג נוח (הספסל האחורי לא מציע נוחות דומה). בתוך העיר ובכבישים משובשים הסול נוטה לקפץ ומעביר יותר מדי רעידות ומכות לגב הנוסעים.

 

מסלול המבחן שנבחר על-ידי הקוריאנים לא כלל קטעי נהיגה דינמית, והקשה על בחינת אחיזת הכביש ותפקוד המתלים וההיגוי בתנאים אלה.

 


לחצו על התמונה לגלריה המלאה

 

סיכום

פלח רכבי הפנאי הקטנים, שנשלט בישראל על-ידי ניסאן ג'וק, הוא אחד הלוהטים כיום בתעשיית הרכב. לכן ברור מדוע החליטה קיה לשנות את מיצוב הסול, ולנסות להתחרות עמו ברכבי הפנאי.

 

למרות שהוא בפירוש אינו נחות מהם, ובמובנים מסוימים אף עולה עליהם, ספק אם במתכונת הנוכחית יש לסול את מה שצריך בכדי להפוך לשחקן מרכזי בפלח הזה. הדור החדש אינו שונה מספיק מקודמו - לפחות לא שונה מספיק כדי שהעיצוב, שעד עתה לא גרם ללקוחות למלא את אולמות התצוגה, יהפוך לפתע לדבר הכי אופנתי בעיר.

 

מנגד, הסול לא מבצע שיפור גדול מספיק מבחינת איכות ונוחות כדי להוות אלטרנטיבה שקולה למשפחתית קומפקטית, אפילו קיה סיד מבית. במצב כזה, נראה כי הוא עשוי ליפול שוב בין הכיסאות.

 


לחצו על התמונה לגלריה המלאה 


קיה סול

קיה סול
מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים
נפח / סוג דלק 1.6 ליטר / בנזין
הספק מרבי 124 כ"ס ב-6,300 סל"ד
מומנט מרבי 15.5 קג"מ ב-4,850 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, שישה הילוכים
מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק / חמישה
אורך 414 ס"מ
רוחב 180 ס"מ
גובה 160 ס"מ
בסיס גלגלים

257 ס"מ

משקל 1,212 ק"ג
נפח תא מטען 354 ליטר
100-0 קמ"ש 12.5 שניות
מהירות מרבית 177 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 12.2 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 192 גרם לק"מ
מחיר לגרסה שנבחנה 126,000 שקל (גרסה מאובזרת, הערכה)
אחריות 84 חודשים
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות לא נבחן

 

  • הכתב היה אורח חברת קיה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים