שתף קטע נבחר

לא רואים ממטר: כבדת הראייה נגד עמידר

מלי טל, כבדת ראייה שמתגוררת לבד בדירת עמידר, בסך הכול רצתה שהחברה תטפל ברטיבות שהובילה לניתוק חשמל בביתה. אז היא רצתה

"אני סובלת מליקויי ראייה קשים, אבל דווקא האנשים הרואים בעמידר לא מצליחים לראות אותי". כך מאשימה מלי טל, כבדת ראייה וזכאית לדיור ציבורי בת 53 שמתגוררת בגפה בדירת חדר, בניהולה של החברה המשכנת, בשכונת גילה בירושלים.

 
עוד סיפורים חמים - בפייסבוק שלנו

 

לפני כחצי שנה החל אחד מהקירות בביתה של טל לפתח רטיבות, אך פניות חוזרות ונשנות בחודשים האחרונים לחברה הממשלתית, שעל פי חוק אחראית לתיקון התקלות, לא הועילו. "שיא האבסורד הגיע אחרי שמפקחת מטעם החברה ביקרה לבסוף לפני כשלושה שבועות בבית. היא אמרה שהטענות שלי מוצדקות ושצוות יישלח כדי לתקן את התקלות. חשבתי שבכך העניינים ייפתרו", משחזרת טל.

דירתה של מלי טל, השבוע (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
דירתה של מלי טל, השבוע(צילום: גיל יוחנן)

 (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
(צילום: גיל יוחנן)

 (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
(צילום: גיל יוחנן)

אבל תקוותיה של הדיירת כי מישהו יתקן את הרטיבות שפגעה ברשת החשמל הביתית ויצרה שלוליות בדירה הקטנטנה - התבדו. "שבוע נוסף עבר ואיש לא הגיע, אז התקשרנו לעמידר והתשובה שקיבלנו הייתה שהמפקחת עזבה את החברה ושצריך להתחיל את כל ההליך מחדש. עניין שייקח עוד שבועות".

 

בעקבות התקלה הזמינה טל חשמלאי פרטי והוא ניתק בחודשים האחרונים חלק מהחשמל בדירה. "המים הגיעו לנקודה שהייתה עלולה לפורר את הקיר ולגרום לסכנת נפשות", הסבירה. "אני סובלת מעיוורון לילה וזקוקה לאור כדי להתהלך בדירה. בגלל שאין במטבחון חשמל, לפעמים אני לא מצליחה למצוא את דרכי בבית שלי". יניב, בנה, הוסיף ואמר: "אני לא מצליח להבין את הבירוקרטיה והטרטור שאיתם אנחנו צריכים להתמודד. התשובות שקיבלנו מבטאות זלזול ואטימות דווקא כלפי אלה שזקוקים לעזרה".

 

מעמידר נמסר בתגובה כי "העובדת שביקרה בדירתה של גברת טל אכן עזבה את חברת עמידר, ולפיכך לא ניתן עדכון על מצב הדירה. הבניין שבו מתגוררת גברת טל אינו בניהולה של חברת עמידר, ומתוך 27 דירות, רק שלוש בניהולה (אחת מאותן דירות היא דירתה של טל - ע"מ). מדובר ברטיבות שנגרמת מחדירת גשמים דרך קירות חיצוניים ולכן הטיפול בתקלה עומד באחריות ועד הבית. למרות שעמידר לא מורשית לטפל בתקלה בבניין, יישלח צוות אחזקה של החברה על מנת לפתור נקודתית את התקלה מתוך הדירה". בעקבות פניית ynet הוסיפו בחברה כי "כעת המקרה מטופל באופן אישי על ידי מנהל סניף ירושלים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
מלי טל. "בירוקרטיה וטרטור"
צילום: גיל יוחנן
מומלצים