פייסבוק: עמודים שווים פחות?
דיווח גורס כי למפרסמים עומד להיות קשה יותר להגיע לקהל שלהם, אם לא ישלמו על קידומים. למשתמשים הרגילים לא צפוי שינוי. פייסבוק: יש הרבה עמודים שמתחרים על המקום בפיד שלכם
עמודים מסחריים, פרסומיים ושל בתי עסק? אולי בקרוב תיאלצו לשלם יותר. מקור מקצועי שמבקש להישאר אנונימי, סיפר לאתר Valleywag כי ברשת החברתית הענקית מתכננים להוריד את החשיפה האורגנית (כלומר שלא בתשלום) ל-1% עד 2% מהקהל שעשה לעמוד שלך לייק.
עוד סיפורים: שם
כלומר, נניח אם לעמוד של צה"ל יש 168 אלף לייקים, אם לא ירצה לשלם, יגיע לבין 1,600 עד 3,200 גולשים. האם זה הוגן שחברה שהשיגה לייקים תגלה שהם עדיין לא שווים לה כלום אם לא תשלם? האם תקציב הביטחון יושקע בקידומים?
מפייסבוק נמסר ל-ynet מחשבים כי הקידום האורגני יורד אצל עמודים רבים מפני שיש תחרות ענקית על הופעה בניוזפיד. פוסטים של חברים יחד עם עמודים מסתכמים ב-1,500 אפשרויות לסיפורים שיכולים להופיע בפיד בכל יום. "האלגוריתם שלנו ממיין אותם כך שאנשים יראו את הדברים שסביר להניח יעניינו אותם. זה בדיוק כמו התחרות של מה יייראה בערוצי טלוויזיה פופולריים ומגזינים - כך בפייסבוק. משווקים חכמים רואים את זה כאתגר יצירתי - שואלים 'איזה תוכן אני יכול לחלוק שמושך מספיק כדי להרוויח את הקדום החופשי'. פייסבוק נשאר אחד מהמקומות היחידים שחברות יכולות להשיג נראות אורגנית בנוסף לפעילות בתשלום".
לפני חודש ניצבה פייסבוק בפני טענות אחרות, שגם קשורות לאפיקי הרווח שלה. היה זה הבלוגר דרק מולר שטען כי הרווח של הרשת מתבסס על לייקים מזוייפים, ושבניגוד להצהרה של פייסבוק כי ניקתה את הרשת, הבעיה נמשכת. כדי להוכיח זאת, פתח מולר את עמוד החתול הווירטואלי. בעמוד נכתב "כאן נפרסם את ההבלים המעצבנים והגרועים ביותר שאתה יכול לדמיין. רק אדיוט יעשה לייק לעמוד הזה".
מולר שילם על קידום העמוד 10 דולר והפנה את המיקוד לאוהבי חתולים בארה"ב ובריטניה. הוא קיבל 39 לייקים מאוד מהר. הפרופילים שעשו לייק הם אנשים שאוהבים המון דברים. 900, 1000 לייקים לפרופיל - לא הגיוני לפי מולר, שהאנשים הללו באמת אוהבים כל כך הרבה דברים. לאחר מכן הוסיף מולר עוד 15 דולר והגיע ל-262 עוקבים.
מולר טען כי זו נגזרת על עבודת חוות הלייקים. כלומר, ארגונים מחוץ לפייסבוק שמוכרים לייקים בכסף עושים גם לייקים בחינם. למה? מולר חושב שזה כדי שיהיה קשה לפייסבוק לזהות את הפעילות החריגה הזו. הבעיה המרכזית על פי מולר: שילמת כדי להגיע לקהל, אחר כך תשלם על פוסטים שיגיעו אליו - בזמן שהוא בכלל לא מתעניין במה שאתה מוכר.
תגובת הרשת החברתית הגדולה בעולם לדברים של מולר, הגיעה כשברקע הסרטונים שלו מגיעים למיליוני צפיות. לשון התגובה כפי שנמסרה גם ל-ynet מחשבים: "לייקים מזוייפים אינם עוזרים לנו. בשנתיים האחרונות התרכזנו בלהוכיח שהמודעות שלנו מביאות תוצאות ואפילו עדכנו אותן; כדי להתאים למטרות החברות שמשתמשות בהן. תוצאות מהעולם האמיתי שכאלה, לא היו אפשריות עם לייקים מזויפים. בנוסף, אנחנו ממשיכים לשפר את המערכות שיש לנו כדי לנטר ולהסיר את הלייקים המזויפים מהמערכת".
עוד אומרים בפייסבוק: "כדי להיות ברורים, הוא (מולר א"מ) יצר עמוד באיכות נמוכה עם נושא המון אנשים אוהבים – חתולים. הוא הוציא 10 דולר והשיג 150 איש שעשו לייק. יכול להיות שהם אוהבים עוד הרבה דפים. זה לא אומר שהם לא אנשים אמיתיים - הרבה אנשים אוהבים הרבה דברים".