שתף קטע נבחר

מנהל התעופה האמריקאי: בואינג 787 בטוח

דגם ה-787 דרימליינר, שקורקע ליותר מ-3 חודשים בשנה שעברה בנוי בצורה בטוחה והוא בטוח לטיסה, כך עולה מבחינה משותפת של יצרנית המטוס ומנהל התעופה האמריקאי (FAA)

מטוס הנוסעים הסילוני בואינג 787, המכונה גם דרימליינר, של חברת בואינג זכה בתום שורת תקלות מביכות באישור מנהל התעופה האמריקאי (FAA). 

 

עוד טיולים בערוץ התיירות:

אחי איפה אתה: אפליקציה לנתב"ג

הי דרומה: 2 מסלולי אופניים בערבה

סיפור יציאת מצרים: היעדים החמים לפסח

 

התחיל רע. 787 (צילום: AP)
התחיל רע. 787(צילום: AP)
 

 

השריפה שאירעה בבוסטון בינואר שנה שעברה ומקרה נוסף הקשור לסוללה ביפן מספר ימים לאחר מכן, הובילו את הרגולטורים לקרקע את המטוס ל-3 וחצי חודשים. בנוסף רשם המטוס שורה של בעיות באשר לבלמים, דלקים, פאנלים חשמליים, הידראוליקה ומערכות אחרות.

 

בעקבות האירועים שינתה בואינג את העיצוב של הסוללה, המטען ומערכת הכיבוי כדי לוודא ששריפות בסוללות לא יישנו, והדרימליינר הוחזר לשירות. הסיבה לבעיות בסוללות לא נקבעה והיא תלויה בחקירה של המועצה האמריקאית לבטיחות בטיסה.

 

הבחינה, שנערכה ביוזמת ה-FAA וכללה את כלל רכיבי המטוס ולא רק את נושא הסוללה, הובילה לשבע המלצות נוספות לשיפור בתהליכים של בואינג, כך מסר מייקל הוארטה מה-FAA לרויטרס.

 

הדרימליינר מכיל בין 200 ל-350 (בהתאם לגרסה ולסידורי הישיבה) בנוי על בסיס מרכבים מסיבי-פחמן ומערכות חשמליות עוצמתיות על מנת להפחית את המשקל ולשפר את יעילות צריכת הדלק. המטוס הוצג לציבור לראשונה ב-8 ביולי 2007. הדרימליינר הראשון מייצור סדרתי נמסר לחברת התעופה "אול ניפון איירווייז", בסוף חודש אוגוסט 2011.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים