שתף קטע נבחר

 

חיל האוויר קיבל את "הלביא" הראשון

מטוס האימונים של חיל האוויר שנקרא על שם פרויקט מטוס הקרב משנות ה-80 יחליף את הסקייהוק ששימש לאימונים במשך כ-40 שנה

אחרי יותר מ-40 שנים שבהן שימש הסקייהוק לאימוני החיל, הוצג היום (ה') באיטליה "הלביא" שיהיה מטוס האימונים החדש של חיל האוויר. היום הועבר לידי חיל האוויר המטוס הראשון מתוך 30 שיגיעו לארץ בשנתיים הקרובות וייקלטו בבית הספר לטיסה של חיל האוויר בחצרים.

 

  

חשיפת מטוס האימונים החדש של חיל האוויר    (צילום: דוברות משרד הביטחון)

חשיפת מטוס האימונים החדש של חיל האוויר    (צילום: דוברות משרד הביטחון)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

הלביא נקרא על שמו של פרויקט מטוס הקרב הישראלי, שייצורו הופסק בשנות ה-80 בעקבות לחץ שהפעילה ארצות הברית. מטוס האימונים הושק בטקס שנערך במפעל של היצרנית בעיר וארזה שבאיטליה בהשתתפות קצינים מחיל האוויר ובכירי אגף הרכש של משרד הביטחון. היקף העסקה עם האיטלקים מוערך במיליארד דולר, ושני המטוסים הראשונים יגיעו לארץ במהלך הקיץ.

 

המטוס החדש מצויד במערכות אווירונאוטיקה,

בקרה ושליטה מתקדמות, ויש לו שני מנועים. נתונים אלה מאפשרים טיסה בטוחה יותר במקרה של איבוד מנוע. המטוס מגיע למהירות של 1.15 מאך, והוא ישמש לאימון הטייסים העתידיים בשלב המתקדם של קורס הטיס.

 

מנהל אגף הרכש במשרד הביטחון, תא"ל במיל' שמואל צוקר, אמר כי אחת הסיבות לכך שבמכרז זכתה החברה האיטלקית, ולא החברה הקוריאנית שהתמודדה מולה, היא שהאיטלקים התחייבו לעסקת גומלין שבמסגרתה ירכשו מטוסי מודיעין ולוויינים מתעשיות ביטחוניות ישראליות. בנוסף ציין צוקר כי בעסקה משולב רכיב של כספי סיוע אמריקני מאחר שהמנועים של המטוס מיוצרים בארצות הברית.

 

המטוס שנרכש עבור חיל האוויר (f-346i בשמו הלועזי) משמש גם את חילות האוויר של איטליה, סינגפור ופולין, ועבר בימים האחרונים טיסת בכורה מוצלחת.

 

Read this story in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות משרד הביטחון
הלביא החדש
צילום: דוברות משרד הביטחון
מומלצים