טויוטה תלת-גלגלי - התחבורה האישית בדרך?
האם זה רכב העתיד לתנועה בעיר? יצרנית הרכב היפנית השיקה ניסוי ברכב חשמלי חדש עם מושב לנהג בלבד, מהירות מרבית של 60 קמ"ש וטווח נסיעה של 50 ק"מ
טויוטה החלה בניסוי באמצעי תחבורה חדיש בשם i-Road, שאמור לבחון אלטרנטיבות למכונית או קטנוע בתנועה עירונית. הרכב החדש, שמשלב בין השניים, מצויד בהנעה חשמלית ומיועד לנהג בלבד - ולסביבה עירונית שם לא נדרשת מהירות וכושר תנועה למרחקים.
הדמיה: כך נראה ה-i-Road בתנועה
ה-i-Road, שנחשף לראשונה כדגם תצוגה בשנה שעברה, עבר שורה של התאמות וישמש בניסוי ציבורי שיכלול 10 יחידות שיחולקו לשימושם של 20 בני אדם בטוקיו. אלו יעבירו משוב לטויוטה על נוחות השימוש, שביעות הרצון, נוחות הנהיגה והשפעה על אופי התנועה שלהם בהשוואה להרגלים שאימצו כשנהגו ברכבי בנזין.
לרכב החדש שלושה גלגלים (שניים מלפנים), ומרכב גבוה וצר שמזכיר קטנוע סגור. הוא גם נע בפניות כמו רכב דו-גלגלי, לשיפור היציבות.
ה-i-Road מציע אורך כולל של 234.5 ס"מ בלבד - כ-30 פחות מאורך בסיס הגלגלים במשפחתית קומפקטית ממוצעת. גובהו 145.5 ס"מ, רוחבו 87 ס"מ בלבד ובסיס הגלגלים שלו עומד על 169.5 ס"מ. משקלו עומד על 300 ק"ג, והוא מצויד בצמיגים ברוחב 80 מ"מ מלפנים ו-120 מ"מ מאחור, עם חישוקי "16 ו-"10 בהתאמה.
לרכב הייחודי צמד מנועים חשמליים ומצברי ליתיום-יון, והוא מסוגל לנוע לטווח של 50 ק"מ במהירות קבועה של 30 קמ"ש. מהירותו המרבית עומדת על 60 קמ"ש. לפי שעה לא ידוע על תוכניות לייצר את הרכב באופן סדרתי, וטויוטה תסיים את הניסוי, שהתחיל אתמול, בתחילת חודש יוני הקרוב.