פורמולה 1: המילטון ניצח, הקהל השתעמם
שינויי התקנון המפליגים שעברו מירוצי הפורמולה 1 במהלך הפגרה, סייעו לקבוצת מרצדס להפוך לסופר-דומיננטית. לצופים הם לא סייעו, שכן השעמום רק גבר
לואיס המילטון ניצח במירוץ הפורמולה 1 שנערך הבוקר במלזיה, השני בעונת 2014. וכמו במירוץ הראשון, מכוניות קבוצת מרצדס הציגו עליונות חד-משמעית על השאר. כולל את האלופה הגאה רד-בול, פרארי שציפתה לפתיחת עונה מרשימה (הרבה) יותר, וכל קבוצה אחרת שראתה עצמה בעלת סיכוי כלשהו להלחם על הבכורה. הניצחון של אלוף העולם לשעבר לא הוטל אפילו לרגע בספק, כאשר בן קבוצתו, ניקו רוזברג, מנצח מירוץ הפתיחה של העונה באוסטרליה, חוצה את קו הסיום במקום השני ללא כל דרמה.
סבסטיאן וטל סיים שלישי, והעניק לקבוצת רד-בול את מירב הנקודות בהן יכולה הייתה לזכות לפחות בשלב זה של העונה. בן קבוצתו, דניאל ריקיארדו, פרש מהמירוץ לאחר סדרת תקלות חסרות מזל. רביעי סיים פרננדו אלונסו עבור פרארי, אך בן קבוצתו קימי רייקונן לא זכה אפילו בנקודה בודדת המוענקת למקום העשירי. מהלך מוטעה של קווין מגנוסן במקלארן גרם לתקר בצמיג האחורי של המכונית האדומה, ואפשר לרייקונן לחזור למירוץ בפיגור של קרוב לדקה - ולמעשה חיסל את סיכוייו להישג כלשהו.
חמישי סיים ניקו הולקנברג בפורס-אינדייה, לפני ג'נסן באטון במקלארן, פליפה מאסה וואלטרי בוטאס בוויליאמס. את העשירייה הראשונה נעלו קווין מגנוסן במקלארן ודניאל קוויאט בטורו רוסו.
אבל הסיפור של המירוץ - אותו סיימו רק 15 מכוניות - היה הדאגה משחיקת צמיגים מוגברת ותצרוכת דלק. אלה, יחד עם צליל המפלט האנמי ושלל מערכות שימור האנרגיה המורכבות, פועלים כסם שינה על המכורים למירוץ. הוסיפו לכך את העובדה שהמכוניות איטיות משמעותית מבעבר, ותקבלו מתכון לפיהוק אחד ארוך.
יהיה מוזר לדבר על צורך בשינוי, שני מירוצים בלבד לאחר כניסתם לתוקף של שינויי התקנון המפליגים. אבל בכל זאת, כדאי לחשוב על קצת אקשן. זה לא יכול להזיק.