שתף קטע נבחר
 

סע, סע, יש לך עוד: מצלמות רוורס - חובה משנת 2018

ארה"ב תחייב כל מכונית פרטית במצלמת נסיעה לאחור, כדי לשפר את רמת הבטיחות ולהמנע ככל האפשר מפגיעה בהולכי רגל

נלחמים בתאונות דריסת ילדים. הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים (NHTSA) ומשרד התחבורה האמריקאי, הגיעו להסכמה על חוק שיחייב התקנת מצלמה לנסיעה לאחור בכל מכונית חדשה החל ב-1 במאי 2018.

 

החוק, שנולד לאחר שורה של מקרי דריסה בהם פעוט נפגע ממכונית שנסעה לאחור, לעיתים כאשר היא נהוגה על-ידי בן משפחה, צפוי להציל את חייהם של בין 58 ל-69 הולכי רגל בשנה באמריקה, כך על-פי הערכות ה-NHTSA. זאת מתוך כ-210 הרוגים מדי שנה כיום בתאונות מסוג זה, שגורמות גם לכ-15 אלף פצועים בשנה.

 

מצלמת נסיעה לאחור. חובה בכל רכב בארה"ב מ-2018 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
מצלמת נסיעה לאחור. חובה בכל רכב בארה"ב מ-2018(צילום: רועי צוקרמן)

 

החוק קובע כי בכל רכב חדש במשקל של פחות מ-4.5 טון, תידרש היצרנית לאפשר לנהג ראות מלאה לאחור בשטח של שלושה על שישה מטרים. מבחינה טכנולוגית, הדרך היחידה בה ניתן יהיה לבצע זאת היא באמצעות מצלמת נסיעה לאחור ומסך תצוגה בקונסולה הקדמית.

 

יצוין כי כיום מערכת שכזו מוצעת בעיקר במכוניות יוקרה, אך הופכת זמינה בשנים האחרונות ביותר ויותר מכוניות עממיות - לעיתים בתוספת תשלום. למרות שלחוק אין נגיעה ישירה לישראל, הוא צפוי להוביל לכך שיותר ויותר מכוניות יוצעו עם מצלמה גם אצלנו. מלבד המכוניות שמיובאות מארה"ב (כ-3% מכלל המכוניות בישראל), השינוי צפוי להוביל לכך שהיצרניות - שפועלות כיום בשוק הגלובאלי - יטמיעו את המערכת גם בדגמים מחוץ לארה"ב.

 

ב-NHTSA מעריכים כי עלות מצלמה ברכב שכבר מצויד במסך מולטימדיה (עוד מערכת שהופכת לנפוצה מאוד לאחרונה), עומדת על כ-45 דולרים - כ-157 שקלים לפני מסים. פירוש הדבר כי החלת החוק תעלה ליצרניות הרכב 550 מיליון דולר לפחות (1.9 מיליארד שקל), סכום שצפוי להתגלגל לפתחם של הצרכנים בדמות התייקרות כל הדגמים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
מצלמת נסיעה לאחור
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים