שתף קטע נבחר
 

שוב בלגאן ברכבת, אבל "הנוסעים לא ייפגעו"

ועד עובדי הרכבת פתח בשביתה פתאומית, האט את העבודה במוסכי החברה וגרם לשיבושים נוספים. הנהלת הרכבת: מדובר בעיצומים פראיים

את המנגינה הזו ספק אם אפשר להפסיק - ועד עובדי הרכבת זועם על ההנהלה ומשבית חלקית את פעילות החברה. לטענת אנשי הוועד, השביתה פרצה לאחר שהובהר כי הנהלת הרכבת אינה עומדת בסיכומים הנוסעים למיקור החוץ של תחזוקת הקרונועים. אלא שבהנהלת הרכבת טוענים כי העיצומים, אותם היא מכנה פראיים, נפתחו לאחר שחבר ועד זומן לוועדת משמעת, בעקבות כניסתו למתחם התחזוקה והעלמת ציוד אלקטרוני בטיחותי. בוועד עובדי הרכבת מכירים את המקרה, אך טוענים כי העובד רק החזיר חלקים למעבדת חברת אלסטום, שכן הטיפול בהם הוא באחריותה.

 

  • אלסטום תתחזק את הרכבת ב-15 השנים הבאות

 

ההנהלה: "מעשה חמור במיוחד"

בתגובה לפניית ynet אומרים היום ברכבת כי "הבוקר ארע מקרה חמור של כניסת חבר ועד העובדים למתחם התחזוקה בחיפה, והעלמת ציוד אלקטרוני הכרחי הנחוץ לתחזוקת הקרונועים ולבטיחותם. זאת במטרה לחבל, ולא לראשונה, בפעילות החברה (אלסטום, ה.פ) המבצעת מיקור חוץ בתחזוקת הרכבות. לבקשת הנהלת הרכבת, פנתה ההסתדרות לוועד העובדים בדרישה שהציוד יוחזר למקומו ובמקביל, לנוכח חומרת המעשים, זומן העובד לוועדת משמעת".

 

ברכבת מסבירים כי זו הסיבה היחידה שהובילה את ועד העובדים להכריז על השיבושים הפתאומיים. "ועד העובדים פתח בעיצומים פראיים המתבטאים בעיקר בהשבתת המוסכים, בית הספר לרכבות ובפגיעה בהפעלת רכבות המטענים. רכבת ישראל פנתה להסתדרות על מנת שתפעל מיידית להפסקת העיצומים הלא חוקיים. בשלב זה, השביתה אינה משפיעה על תנועת רכבות הנוסעים", כך הנהלת הרכבת.

 

הוועד: ההנהלה לא עומדת בהסכמים

כפי שקורה לא פעם בסכסוך ארוך השנים בין הנהלת רכבת ישראל לעובדיה, גם הפעם יש לאנשי הוועד גרסה שונה לחלוטין של הדברים. "הנהלת הרכבת אינה עומדת בסיכומים, ודורשת מעובדי הרכבת הקבועים והוותיקים לעזור בתחזוקת מערכי ה-IC3, בהם אמורים לטפל אנשי חברת אלסטום, הזוכה במכרז התחזוקה המפורסם", כך אומרים היום מקורות בוועד הרכבת. לדבריהם, נציגי עובדים שביקשו הבהרות נתקלו בצעדי ענישה והוזמנו לוועדות משמעת.

 

לדברי בכירי הוועד, הסיבה לצעדי המחאה היא - שוב - צעדים חד-צדדים בהם נוקטת ההנהלה. "המוסכים יעבדו במתכונת חירום, כדי לא לפגוע בציבור נוסעי הרכבת, כפי שהבטחנו בעבר", כך אומרים אנשי הוועד. עוד אומרים שם כי השיבושים שהחלו בחטיבת המטענים, אמורים להחריף בהמשך.

 

בנושא חבר הוועד אשר העלים לדברי ההנהלה ציוד בטיחותי, אומרים בוועד כי מדובר בהשמצה. "חבר הוועד בחיפה אסף בסך הכל חלקים שונים בהם אמורים עובדי אלסטום לטפל, והחזיר אותם למעבדת החברה. לא יעלה על הדעת שמצד אחד מפריטים את פעילות התחזוקה של ה-ic3 (מערך הקרונועים, ה.פ), ובמקביל מחזירים חלק מפעילות זו לעובדים הוותיקים ללא כל סיבה נראית לעין. אלא אם אנשי אלסטום אינם מסוגלים לבצע את העבודה הזו, כפי שהתרענו בעבר", אמר אחד העובדים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורי קדם
שוב שיבושים - "לא נפגע בנוסעים"
צילום: אורי קדם
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים