ירידה במספר ההרוגים בתאונות באירופה. ואיפה ישראל?
ישראל מציגה נתון מכובד ביחס למצב ההרוגים באירופה: 38 הרוגים בתאונות דרכים לכל מיליון תושבים, גבוה רק מארבע מדינות במערב אירופה ונמוך משמעותית מהממוצע של 52 הרוגים
הכביש הישראלי בטוח מכפי שניתן לחשוב. נתונים שמפרסם האיחוד האירופי, מגלים שמספר הרוגי תאונות הדרכים אצלנו נמוך משמעותית ממדינות רבות באירופה. למעשה, רק ארבע מדינות במערב אירופה - שוודיה, בריטניה, דנמרק וספרד - מציגות מספר הרוגים נמוך בישראל.
הנתונים מתייחסים למספר ההרוגים בתאונות דרכים לכל מיליון תושבים. המספר הנמוך ביותר נרשם בשוודיה, שם נהרגו 28 בני אדם בתאונות לכל מיליון תושבים. בבריטניה עומד המספר על 29, בדנמרק על 32 בממוצע ובספרד על 37. בישראל מספר ההרוגים בשנת 2013 עמד על 38 לכל מיליון תושבים - זאת למרות עלייה במספר ההרוגים בהשוואה לשיא החיובי שנרשם בשנת 2012.
מנתוני האיחוד האירופי עולה כי המצב ביבשת הולך ומשתפר, עם ירידה של 9% במספר ההרוגים בשנת 2012 ו-8% בשנת 2013. בישראל מספר ההרוגים עלה כאמור בשנת 2013 בכ-5%, לאחר ירידה של יותר מ-20% בשנת 2012.
קריאת נתוני המדינות שנסקרו, מגלה כי במרביתן נרשמה ירידה בשנת 2013 לעומת השנה לפניה. מגמה הפוכה נרשמה בדנמרק (32 לעומת 30 הרוגים לכל מיליון ב-2012), אירלנד (42 לעומת 35), לטביה (86 לעומת 85) ולוקסמבורג - שידעה שנה גרועה בכבישים ומספר ההרוגים בה זינק מ-64 ב-2010 ו-66 ב-2012 ל-87 הרוגים אשתקד.
מלטה, שב-2013 הייתה הבטוחה באירופה עם 27 הרוגים בלבד, רשמה גידול חריג ל-54 הרוגים בממוצע למיליון - מעל הממוצע האירופי שעמד ב-2013 על 52 הרוגים.
ועוד נתון מדאיג, הבא לידי ביטוי גם במצב הכביש הישראלי: באיחוד האירופי מזהירים כי בעוד שמספר ההרוגים בקרב נהגים ונוסעים במכוניות יורד, בעיקר הודות לשיפורים טכנולוגיים דוגמת מערכת בקרת יציבות וכריות אוויר, מספר הולכי הרגל שנהרגו מציג שיפור צנוע הרבה יותר. באיחוד מציינים כי אחת הסיבות לכך היא גם מעבר ממכוניות לרכיבה על אופניים, אמצעי תחבורה זול ונקי - אך בטוח פחות מרכב.
- לחצו על הטבלה להגדלה