אופיס דיפו תמכור ספרים: "הכי זול בישראל"
הרשת שניצלה מקריסה תחל למכור ספרים אחרי פסח. בשלב הראשון - ספרי עיון. מנכ"ל הרשת: "אין הבדל גדול בין מחברת לספר קריאה". על המהלך ההפוך של סטימצקי, שתמכור גם ציוד משרדי אמר: "בגלל החנויות הקטנות, יהיה להם קשה לתת לנו תשובה"
נמשך טשטוש הגבולות בין רשתות הספרים לרשתות שמוכרות ציוד משרדי: אחרי שסטימצקי הודיעה שהחלה באופן רשמי למכור ציוד משרדי ומשחקים בסניפיה, אופיס דיפו, שמתמחה בציוד משרדי הודיעה היום על מהלך הפוך: הרשת תחל למכור גם ספרי קריאה. בעוד שבסטימצקי בסופו של דבר ימכרו ציוד משרדי וספרים באחוזים דומים, באופיס דיפו עדיין ישמרו על תמהיל שרובו ציוד משרדי.
- ביהמ"ש אישר את מכירת אופיס דיפו לרונן לוי
- אופיס דיפו: הצרכנים רוקנו את המדפים
- אופיס דיפו הורשעה בהטעיית צרכנים
"חד משמעית, אמכור ספרים במחירים הנמוכים בישראל ואהיה שם מהר מאוד, אחרי החג", מצהיר מנכ"ל הרשת מתניה שוורץ. "לא אמכור ספרים שבהם לא אוכל להציע את המחירים הכי נמוכים. כל הרעיון של אופיס דיפו החדשה זה להיות דיפו. להיות מחסן. להיות המקום שבו מוכרים את המוצרים הכי טובים במחירים הכי נמוכים".
למה לכם למכור ספרים?
"כי זה שירות משלים. זה עולם תוכן דומה למה שאנחנו מוכרים במילא. אין הבדל גדול בין מחברת, או יומן, לספר. ספר זה מוצר משלים לעולם מכשירי הכתיבה, בדיוק כמו שמכרנו בעבר מגזינים עסקיים. וספר על ניהול ושיווק, מתאים כמתנה לצרכים משרדיים בדיוק כמו ציוד אחר".
"סטימצקי רוצים להגדיל רווחיות"
בהודעה לעיתונות שנשלחה מטעם הרשת הבוקר, נמסר כי ב"סניפי הרשת ניתן יהיה למצוא ספרי מבוגרים, ילדים ונוער, של הוצאות הספרים המובילות בישראל במחירים אטרקטיביים", אבל ברור מדברי שוורץ, כי ברשת לא ימכרו את כל סוגי הספרים. "בהתחלה, נמכור ספרים ומדריכים שיהוו השלמה טבעית למשרד, או למנהל במשרד. בהמשך, נמכור כל מה שיכול להוות מתנה", מסביר שוורץ.
בכמה תהיה יותר זול מסטימצקי וצומת ספרים?
"אני לא יודע, כי זה בכל זאת משהו אחר, אבל אני מתכוון להציע ספרים אך ורק במחירים הכי טובים בישראל. זו המטרה שלנו גם בציוד משרדי וגם במחשבים. כיוון שאנחנו מסתכלים על ספרים כאקסטרה, אז גם אם יש על ספרים רווחיות נמוכה כי אני מוכר במחיר הכי נמוך בישראל, עדיין זה מוצר משלים. שוק הספרים זה שוק שכל ספק היה רוצה להיכנס אליו. זה שוק מעניין. אין לי ספק שניכנס חזק לעולם הספרים וניכנס גם לערוצים אחרים".
למה לדעתך סטימצקי החלו למכור ציוד משרדי?
"ברגע שנחסמו ערוצים מסוימים למכירת ספרים (בעקבות חוק הספרים. מ.ק), אז הם רוצים להגדיל את מחזור העסקים על-ידי ציוד משרדי. קשה לי להאמין שהם יוכלו לתת הצעת ערך לצרכן כמונו. לסטימצקי יש חנויות קטנות שנמצאות בעיקר בקניונים, אז יהיה להם מאוד קשה לתת לנו תשובה.
"אין שחקן כמו אופיס דיפו בישראל שעונה על כל הצרכים בעולם המשרדי, החל מהצורך להדפיס מצגת ועד טלפוניה וטבלטים ומחשבים וכלה בריהוט משרדי. יש רק שחקן אחד בשוק עם כזה מגוון וזה אופיס דיפו שיש לה את כל הפתרונות לעסקים קטנים ובינוניים ולצרכן הפרטי. ברגע שנתחיל לעמוד כמו שצריך, אני מניח שהרשת תהיה גם הצלחה עסקית".
"אין לאופיס דיפו בעיה, לא של כסף, לא של הון ולא של תזרים"
הרשת הישראלית, שהיתה על סף קריסה פעמיים, נמצאת כיום בבעלות מלאה של קבוצת "ריטייל 3000" של רונן לוי, שמחזיקה גם בכפר השעשועים, הכל בדולר ומשמש הכפר.
לאחרונה נכנס רני צים (לשעבר מחסני כמעט חינם) כשותף ברשת. בחודשיים הקרובים, ייפתחו 8 סניפים חדשים בהשקעה של כ-10 מליון שקלים בתל אביב, רעננה, עכו, בית שאן, חיפה נתיבות ערד ואום אל פאחם. לפי הרשת, יש לה פוטנציאל מכירות של כ -400 מיליון שקל, אך בשוק עדיין מרחפת עננה מעל השם אופיס דיפו, וסימני שאלה לגבי איתנותה הכספית. "אין בעיה לא של כסף, לא של הון ולא של תזרים. להיפך. אין בעיה כספית", מרגיע שוורץ.
"המכירות שלנו גדול בחודש פברואר מול ינואר גדלו ב-15%. ובפברואר מול מרס – הן גדלו ב-6%. אנחנו נמצאים בצמיחה ובגידול. החנויות נראות טוב. יש ספקים שחזרו לעבוד איתנו. הרשת צומחת ומתפתחת. לרשת 24 סניפים, ואנחנו מעריכים שעד אמצע מאי יהיו ברשת בסביבות 28 סניפים. הכוונה שלנו היא שעד החזרה לבית-הספר, נהיה בישראל עם יותר מ-30 סניפים".