שתף קטע נבחר

 

מעיר לעיר, בלי פקקים: הרכבל הארוך בעולם

מדינת עולם שלישי? אז מה. בוליביה חנכה את הרכבל המטרופוליני הגבוה בעולם בעלות 234 מיליון דולר, והוא ישנה את חייהם של מאות אלפים

כ-200 אלף בני אדם עושים מדי יום באוטובוסים דחוסים ומכוניות פרטיות הנתקעות בפקקים את הדרך מהעיר אל-אלטו ללה פס, בירת בוליביה, ולחלקם אפילו אין מקום בדרך חזרה. כעת, דווקא באחת המדינות העניות ביותר בדרום אמריקה, נחנך הרכבל העירוני הארוך בעולם, והוא עתיד לשנות את חייהם ולקחת אותם בקו אווירי הישר ללה פס, במקום להיטלטל בדרכים הצרות והרעועות.

 

מעיר לעיר, בלי פקקים: הרכבל הארוך בעולם    (צילום: רויטרס)

מעיר לעיר, בלי פקקים: הרכבל הארוך בעולם    (צילום: רויטרס)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

עוד חדשות מהעולם :

 

הרכבל שנחנך בשבוע שעבר במטרופולין הגבוה בעולם עלה לממשלת בוליביה 234 מיליון דולר, ושלושת הקווים שלו מתפרסים על פני 11 קילומטר. כשכולם יהיו פעילים, הוא יוכל להסיע 18 אלף איש בשעה.

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

מבט על לה פס מתוך הרכבל (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
מבט על לה פס מתוך הרכבל(צילום: רויטרס)

כך מקווים להקל משמעותית את בעיית הפקקים על תושבי לה פס והעיר הסמוכה לה, השנייה בגודלה באזור, הרגילים לפקקי תנועה ולכבישים שבהם נעים כלי רכב, אנשים ובעלי

חיים כאחד. חברה אוסטרית היא שהתמודדה עם האתגר הגדול של בניית הרכבל באזור ההררי ומלא המצוקים.

 

מריאלה צ'וקה, בת 20, יורדת מאל-אלטו ללה-פס בכל בוקר וצריכה להגיע לעבודה בקפה בלה פס בשעה 07:00. בדרך חזרה לא תמיד יש מקום על האוטובוס. ל"גרדיאן" הבריטי סיפרה: "זו אופציה נהדרת לאלה שחיים באל-אלטו. לדעתי הנסיעה תהיה מהירה בהרבה, יעילה יותר ומתישה פחות. אקום מאוחר יותר בבוקר ויהיה לי זמן רב יותר לסדר דברים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
על הרכבל בלה פס
צילום: רויטרס
מומלצים