כרטיס מועדון לגלי וניין ווסט: כמה זה באמת משתלם?
קבוצת בריל השיקה לראשונה מועדון לקוחות. ההצטרפות עולה 49.90 שקל בשנה הראשונה ו-24.90 שקל בשנה השנייה והכרטיס תקף גם ברשתות סולוג, איזי ספיריט, לי קופר, אן קליין וכל נעל סנטר. למרות שבתקנון תו הזהב האחרון שחולק, כתוב שמימוש תווי הקנייה ברשתות הקבוצה יהיה "ללא מגבלות", אי אפשר לקבל הנחות מועדון בתווים
קבוצת האופנה בריל השיקה לראשונה מועדון לקוחות ל-7 מהרשתות שלה, תחת השם "Super Friends". החברות במועדון, עולה, החל מתחילת אפריל, 49.90 שקל בשנה הראשונה ו-24.90 שקל בשנה השנייה, תקפה ברשתות גלי, סולוג, איזי ספיריט, לי קופר, אן קליין, ניין ווסט וכל נעל סנטר.
ההצטרפות למועדון, שפותח בסיוע חברת סינרג'י (Synergy) מבית נס טכנולוגיות, תתאפשר בכל אחת מכ-250 חנויות הרשתות. בכל רשת תינתן גרסה אחרת של הכרטיס, אך הוא כאמור תקף באופן זהה בכל הרשתות וצבירת הנקודות בו (10% מכל קנייה) ומימושן זהה בכל הרשתות.
לדברי אבי חולי, מנהל מועדון הלקוחות של הקבוצה: "קבוצת בריל השקיעה רבות בהשקת מועדון קבוצתי המעניק ערך מוסף אמיתי ללקוחותיה הנאמנים של רשתות הקבוצה. המועדון כולל מגוון הטבות משמעותיות וייחודיות לחבריו, לדוגמא: מבצע חודש אפריל מקנה לחבר המועדון 10% הנחה על יתרת התשלום וניתן למימוש יחד עם הנחת 50 ש"ח בקנייה מעל 250 ש"ח. זאת מעבר לצבירת 10% נקודות משווי הקנייה. כך שבפועל בשקלול המחיר הסופי הלקוח נהנה מהנחה גדולה ומשמעותית, כמו גם מכפל מבצעים"
האותיות הקטנות
נקודת תורפה: מימוש הנקודות אפשרי משום מה רק כשמגיעים למינימום של 30 נקודות בחשבון החבר. נקודת חוזק: המימוש של הנקודות לא מחייב הגעה ל-100% מערכו של הפריט.
נקודת תורפה נוספת: את הכסף שהמצטרפים שילמו על הכרטיס, הם יקבלו בחזרה רק בחודש העוקב להצטרפות (בניגוד לאי אלו רשתות אחרות שמאפשרות החזר כספי במקום) - בדמות 50 שקל "מתנה" למימוש חד-פעמי באחת מרשתות המועדון, כולל כפל מבצעים. חולשה נוספת של הכרטיס היא התשלום עליו גם בשנה השנייה. זה נוהג נפוץ וההמלצה היא להעדיף רשתות שהחברות במועדון שלהן מצריכה תשלום חד פעמי.
ביום- ההולדת, החברים במועדון יקבלו 20% הנחה לרכישת פריטים בסך כולל של עד 700 שקל לקנייה, למימוש חד-פעמי בכל אחת מ-7 רשתות המועדון במהלך החודש בו חל יום ההולדת, כולל כפל מבצעים.
בניגוד לכתוב בתקנון תו הזהב - יש עכשיו מגבלה במימוש התווים
הכרטיס אמנם יספק הנחות חדשות ללקוחות הקבועים, אך הוא גם מגביל אותם בהגבלה חדשה: מי שקונה בתו הזהב ברשתות גלי, לי קופר, סולוג קידס, ניין ווסט ונאוטיקה, יכול לקנות בתווים גם בהנחות ומבצעים. זאת בניגוד לשאר רשתות האופנה, הטיפוח וכלי הבית שחברות בתו הזהב ולא מאפשרות להשתמש בו במבצעים. כעת, אמרו ברשת ללקוחה שעקב השקת מועדון הלקוחות החדש, אי אפשר לקבל הנחות מועדון בשימוש בתווי קנייה. באחד מסניפי סולוג אמרו לנו: "אי אפשר להשתמש בתווים ולקבל הנחות של חבר מועדון. או זה או זה".
כלומר כעת יש מגבלה על שימוש בתווים במבצעים, זאת למרות שבתקנון תו הזהב הנוכחי, שיצא לכבוד פסח, נאמר מפורשות שתו הזהב תקף ברשתות "גלי, לי קופר, סולוג קידס, ניין ווסט, נאוטיקה - ללא מגבלות". קבוצת בריל היא אמנם לא היחידה שמגבילה שימוש בתווים במבצעי חברי מועדון, אבל רשתותיה היו כאמור היחידות שלא הגבילו צרכנים בשימוש בתווים במבצעים.
הלקוחה, הדס סיפרה ל-ynet: "קנינו בתחילת אפריל באחת מחנויות גלי והציעו לנו את כרטיס המועדון החדש. מאחר ואנחנו קונים בתווי שי, הובטח לנו שוב ושוב שאם נשלם על המועדון, נוכל לרכוש עם תנאי המועדון גם בתווים (לא כולל צבירת נקודות). הצטרפנו למועדון כי זה נשמע משתלם.
"כשהגענו אתמול לקנות ברשת, פחות מחודש מאז הצטרפנו למועדון, נאמר לנו שהתנאים השתנו ולא ניתן לשלם בתווי שי. כעסנו מאוד וביטלנו את הכרטיס. החזירו לנו את 50 השקלים ששילמנו עליו. יצאנו עם טעם רע מאוד מהמקרה. אני מניחה שיש בטח כוכבית קטנה שאומרת שזכותם לשנות את התנאים, אבל זה עדיין לא עושה את זה לבסדר. מישהו למעלה הבין את הטעות שעשה, שהלך לקראת הצרכנים, והחליט לשנות את זה. עד עכשיו היינו מה זה מרוצים מהרשת שהיתה היחידה שאיפשרה לקנות בתווי שי במבצעים ומאוד התאכזבתי".
היזהרו מהטבות שיגרמו לכם לבזבז כסף
הטבה נוספת שמוצעת בכרטיס, מומלץ לקחת בערבון מוגבל: "מיום ההצטרפות למועדון, ינתנו 6 הנחות בגובה של 50 שקל, כל אחת בקנייה מעל 250 שקל למימוש חד-פעמי בכל אחת מרשתות המועדון (פרט לרשת בה בוצעה ההצטרפות). מימוש ההנחות אפשרי במשך 60 ימים וכולל כפל מבצעים", נמסר מהחברה.
ראשית, מימוש ההטבה הזאת מחייב את הצרכן לקנות ברשתות אחרות מהרשת בה הוא הצטרף למועדון, כשיתכן שהוא לקוח של רשת זו בלבד או בעיקר. שנית, כדי לקבל הנחה של 50 שקל, כופים על הצרכן לקנות ב-251 שקל ומעלה. עקב כך זה מתאים רק למי שתכנן לקנות פריט חדש ולהוציא עליו סכום כסף כזה ולא מתאים למי שרוצה לקבל 50 שקל במתנה. ושלישית, המימוש הוא תוך 60 יום. פרק הזמן המוגבל הזה מצריך קנייה בטווח המיידי. בנוסף, צרכן שרוצה לממש את כל 6 ההנחות בפרק הזמן הזה, צריך להוציא כ-1,506 שקל לפחות ברשתות תוך 60 יום, כדי לקבל הנחה של 300 שקל ולשלם כ-1,200 שקל. זה משתלם רק למי שלא תכנן לקנות ברשתות הללו בכל כך הרבה כסף בחודשיים.
מבריל נמסר בתגובה: "החברה מאפשרת כיום שימוש בתווי קנייה גם במחירי המבצע, זאת בניגוד לרשתות אחרות מה שמהווה יתרון יחסי לקנייה ברשתות הקבוצה.
"מועדון הלקוחות הוקם בתחילת מרץ ומיום הקמתו הוגדר מפורשות כי אמצעי התשלום האפשריים במועדון הינם אלו בלבד: מזומן, צ'ק, אשראי, זיכוי או כרטיס גיפט קארד שיונפק בעתיד הקרוב ע"י קבוצת בריל.
במידה ונמסר ללקוחה מידע מוטעה במעמד ההצטרפות אנו מצרים ומתנצלים בפני הלקוחה.
"המועדון מעניק את ההטבות הבאות:
• בחודש אפריל בלבד למצטרפים חדשים ולחברי מועדון קיימים ניתנת הנחה נוספת של 10% מיתרת התשלום לאחר הנחות המבצעים הקיימים
• הטבת 50 ש"ח ללא התנייה למימוש חד פעמי באחת מרשתות המועדון במהלך החודש העוקב להצטרפות
• הטבת 6 הנחות בשווי של 50 ש"ח בקנייה מעל 250 ש"ח בכל אחת מרשתות המועדון פרט לרשת ההצטרפות של הלקוח. הטבה זו מאפשרת ללקוח לדוגמא ליהנות מ- 20% הנחה בקנייה של 250 ש"ח כולל על קולקציה חדשה שכידוע אין עליה הנחות בעת השקתה. הנחות אלו אפשריות למימוש במשך חודשיים מיום ההצטרפות למועדון
• הטבת יום הולדת - 20% הנחה בקנייה אחת עד סכום של 700 ש"ח בכל אחת מרשתות המועדון בחודש יום ההולדת
• הטבת 10% צבירה מהתשלום בפועל מערך הקנייה כנקודות למימוש עתידי (המימוש מותנה במינימום 30 נקודות צבורות)
• יש לציין כי כל הטבות המועדון כוללות כפל מבצעים על הפריטים בחנות (בניגוד לרשתות אחרות)".