שתף קטע נבחר

 

הקפטן שברח התנצל: "סירות ההצלה איחרו"

לי ג'ון סאוק, רב החובל במעבורת הדרום-קוריאנית, התנצל בפני העם הקוריאני ושחזר את הרגעים שקדמו לנטישתו: "הלכתי לחדר השינה ואז המעבורת טבעה. הזרם היה חזק מאוד והמים קרים. חששתי שמי שיישאר ייסחף"

הוא נמלט מהמעברות שהייתה תחת אחריותו וכעת הוא מבקש סליחה ומנסה להסביר: "אני מתנצל בפני העם הדרום קוריאני על המהומה שגרמתי ואני מרכין את ראשי בהתנצלות למשפחות הקורבנות", אמר היום (שבת) קפטן המעבורת הדרום-קוריאנית שטבעה באמצע השבוע בדרכה לאי נופש, אסון שמאות מקורבנותיו עדיין נעדרים. לדבריו, סירות ההצלה לא הגיעו בזמן.

 

סיפורים חמים נוספים - בפייסבוק שלנו

 

לי ג'ון סאוק בן ה-69 שנעצר אתמול ומואשם, בין השאר, ברשלנות שהובילה לטביעה של הספינה, בנטישתה, בגרימת פציעה המובילה למוות ובאי בקשת סיוע מספינות שהיו בסמוך למעבורת, סיפר על הרגעים שקדמו לאסון: "נתתי הוראות בנוגע לנתיב השיט, הלכתי לזמן קצר לחדר השינה ואז המעבורת טבעה. הזרם היה מאוד חזק והטמפרטורות של מי האוקיינוס היו נמוכות. חשבתי שאם אנשים יישארו במעבורת ללא הידע המתאים, אם הם לא ילבשו חליפות הצלה, ואפילו אם כן, הם ייסחפו וייתקלו בקשיים רבים נוספים".  

 

כשנשאל מדוע הנוסעים התבקשו להישאר במקומותיהם יותר מ-40 דקות אחרי שהמעבורת שלחה אותות מצוקה לראשונה, אמר רב החובל כי "באותו הזמן סירות ההצלה לא הגיעו. גם לא היו סירות דיג מסביב, צוותי חילוץ או ספינות אחרות שיוכלו לעזור".

 

ההתנצלות של לי ג'ון סאוק    (youtube)

ההתנצלות של לי ג'ון סאוק    (youtube)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

"לא היו סירות דיג מסביב, צוותי חילוץ או ספינות אחרות שיוכלו לעזור" (צילום: AP) (צילום: AP)
"לא היו סירות דיג מסביב, צוותי חילוץ או ספינות אחרות שיוכלו לעזור"(צילום: AP)

שלושת אנשי הצוות (צילום: AFP) (צילום: AFP)
שלושת אנשי הצוות(צילום: AFP)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

התביעה: מי שהשיט את הספינה עשה זאת לראשונה

בתוך כך, הבוקר דיווחה סוכנות הידיעות AP כי התביעה בדרום קוריאה אמרה שאיש הצוות שהשיט את המעבורת ששקעה עשה זאת בפעם הראשונה באותו אזור. איש הצוות בן ה-25 ניווט את המעבורת בזמן ששטה באזור עם איים רבים וקרובים זה לזה, וזרמים חזקים.

 

ב-BBC דווח כי ההגאי, שנעצר גם כן, אמר כי המעבורת הגיבה באופן שונה ממה שציפה: "הייתה גם טעות מצדי, אבל ההגה הסתובב יותר ממה שהוא אמור היה". לדברי גורם בתביעה, בדרך כלל ימאי אחר משיט את הספינה באזור זה, אבל בגלל הערפל הכבד שגרם לעיכוב ביציאה, היה זה איש הצוות הצעיר שהשיט את הספינה. עדיין לא ברור אם המעבורת שטה מהר מהרגיל.

 

קרוב לארבעה ימים אחרי אסון המעבורת, כמעט נגוזו התקוות למצוא ניצולים בין 274 הנעדרים שנמצאים בבטן האונייה. 476 איש היו עליה בעת התאונה, אבל רק 174 הצליחו להיחלץ, בהם רב החובל. גופותיהם של 32 בני אדם נמשו מהים ולפנות בוקר צוללים שהגיעו למעבורת הצליחו לזהות בתוכה שלוש גופות.

 

רב החובל נמלט מהספינה (צילום: EPA) (צילום: EPA)
רב החובל נמלט מהספינה(צילום: EPA)

סגן מנהל בית הספר שתלמידיו טבעו באסון המעבורת שם אתמול קץ לחייו. משטרת דרום קוריאה דיווחה כי סגן המנהל, שהיה אחד מניצולי הספינה, התאבד בתלייה. גופתו של מין קיו קאנג, בן 53, נמצאה ליד אולם הספורט שבו מחכות משפחות הקורבנות והנעדרים באי ג'ינדו, ליד אזור האסון.

 

תיאר איש צוות שהיה על סיפון המעבורת תיאר את הלך הרוחות בדקות האחרונות שלפני שקיעתה כ"כאוס ובלבול רב". הוא העיד כי קפטן המעבורת ניסה לייצב ללא הועיל את כלי השיט הענק. אולם כשההוראה לפינוי הוכרזה היה זה בלתי אפשרי לסייע לרבים מהנוסעים. אחת התהיות הגדולות בדרום קוריאה היא האם צדק הצוות כשהורה לנוסעים להישאר במקומם ולא לזוז כשהאונייה נקלעה למצוקה. יש הסבורים שהמהלך רק הגדיל את מספר הקורבנות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים