הזעם נהדף: קרובי הרוגי הספינה נבלמו בכוח
בזמן שהגופות נשלפות מלב ים, קרובים של מאות הנעדרים מדרום קוריאה נהדפו ע"י שוטרים כשביקשו לצעוד במחאה לבירה סיאול. תמלול שיחה בין איש צוות לגורם בטיחות על החוף מעיד כי הספינה נטתה על צדה כך שהנוסעים לא יכלו להגיע לסירות ההצלה
- עוד סיפורים חמים - בפייסבוק שלנו
עוד חדשות מהעולם:
- שיא עולמי מעל ים סוף: מגדל בגובה קילומטר
- מרד נעורים: האוסטריות ש"נלחמות בסוריה"
- לאחר 70 שנות נישואין: מתו בהפרש 15 שעות
- איפה היא? קים "העלים" את דודתו מסרט
במקביל פרסמה רשת CNN תמלול של שיחה מרגעי הטביעה בין נציג לא מזוהה על המעבורת Sewol לבין הרשויות באי ג'ינדו. תמלול השיחה עשוי לענות על השאלה הקשה ביותר שמרחפת מעל האסון מאז יום רביעי: מדוע הנוסעים לא נמלטו על סירות ההצלה?
איש הצוות על המעבורת: "הספינה שלנו נוטה והיא עלולה להתהפך".
רשות התעבורה בג'ינדו: "מה מצב הנוסעים?".
איש הצוות: "היא נוטה מדי והם לא יכולים לזוז".
זמן קצר לאחר מכן חודשה השיחה:
רשות התעבורה בג'ינדו: "האם הנוסעים יכולים להימלט?".
איש הצוות: "המעבורת נוטה יותר מדי, זה בלתי אפשרי".
על המעבורת Sewal היו 466 אנשי צוות ונוסעים, רובם תלמידי תיכון מפרבר של סיאול בדרך לטיול שנתי באי ג'גו שנחשב ל"הוואי של דרום קוריאה". 164 נוסעים ואנשי צוות ניצלו בשעות הראשונות אחרי השקיעה. מאז לא נמצא אף נוסע בחיים.
אתמול נעצר קפטן המעבורת, לי ג'ון סאוק (69), והואשם בין השאר ברשלנות שהובילה לטביעה, בנטישתה, בגרימת פציעה המובילה למוות ובאי בקשת סיוע מספינות שהיו בסמוך למעבורת. הוא ביקש סליחה ואמר: "אני מתנצל בפני העם הדרום קוריאני על המהומה שגרמתי ואני מרכין את ראשי בהתנצלות מול משפחות הקורבנות.
"נתתי הוראות בנוגע לנתיב השיט, הלכתי לזמן קצר לחדר השינה ואז המעבורת טבעה. הזרם היה מאוד חזק והטמפרטורות של מי האוקיינוס היו נמוכות. חשבתי שאם אנשים יישארו במעבורת ללא הידע המתאים, אם הם לא ילבשו חליפות הצלה, ואפילו אם כן, הם ייסחפו וייתקלו בקשיים רבים נוספים".