המטבח שלכם מתחשב בסביבה: מוצרי החשמל שיחסכו לכם כסף
כמה פעמים ביום אתם ניגשים למקרר, פותחים ומחפשים מה לאכול, לא מוצאים כלום, סוגרים וחוזר חלילה? כמה חשמל "מתבזבז" כשאתם עושים את הפעולה הזו, מה הקשר בין המקרר למים שיש במדיח הכלים שאתם מפעילים לפחות פעם ביום וכיצד יכולה מכונת הכביסה לחסוך לכם כסף על קניית בגדים?
בעולם שבו מילים כמו אנרגיה בת-קיימא, שימור אנרגיה, התחממות גלובלית, בנייה ירוקה והתחשבות בסביבה הולכות ותופסות יותר ויותר כותרות, פעולות פשוטות כמו פתיחה וסגירה של דלת המקרר, הפעלת המדיח והמייבש יחד ובחירה של תכנית נכונה למכונת הכביסה, יכולות להשפיע על כולנו לטווח הארוך. אז מה תעשו אם נאמר לכם שהמים מהמקרר יכולים גם לשטוף את הכלים שלכם? אולי תרימו גבה, ואולי זה לא יעניין אתכם, אבל אם נוסיף ונאמר שזה יחסוך לכם כסף בחשבונות השונים, מה תעשו אז?
יחד עם ההתחשבות ההולכת וגדלה בתחום המוצרים הירוקים, משתנה גם המחשבה באשר לחווית המשתמש. אם המכשירים הסלולאריים המוצעים בשוק פועלים בצורה כזו שהם יוצרים חוויה אישית עבור כל קונה, הרי שגם המוצרים החשמלים בהם אנחנו משתמשים בבית ומטרתם לקדם את איכות חיינו, צריכים לענות על החוויה האישית. לא מפתיע, אם כן, שחברות ענקית, דוגמת ווירפול ומילֶה (Whirlpool ו-Miele) שהציגו בתחילת חודש אפריל את מוצריהם בתערוכת Eurocucina - תערוכה בינלאומית למטבחים וריהוט, בחרו ליצור מתוך רצון לתת מענה לצרכים החדשים של הצרכן, בתוך ומחוץ לסביבה הביתית. עיצובו של כל אחד מן המוצרים נעשה תוך מחקר מעמיק של אורחות החיים המתפתחים תוך התייחסות לטרנדים חדשים ועתידיים.
המטבח שלכם מתחשב בסביבה
לאחרונה פרסמה חברת Whirlpool מחקר - שבוצע ע"י מכון המחקר Memethic Lab מחודש פברואר עד לחודש מרץ 2014 באיטליה, צרפת, בריטניה, צ'כיה ורוסיה - שעסק באורח החיים והצריכה האירופאים ובדק את ההיבטים החברתיים, תרבותיים, סמליים ואסתטיים המשפיעים על הסביבה הביתית וחושף כיצד היבטים אלו מקבלים ביטוי ואת הטרנדים החדשים הנובעים מהם.
במסגרת המחקר נחקרו שישה סגנונות חיים שהמשותף לכולם הוא קישוריות, אותו קו ישיר ובלתי נראה שמשמר את הקשר בין אנשים וחפצים, בינם לבין עצמם והאחד עם השני. הרעיון של שימוש בקישוריות על מנת לפשט את חיי היום יום בבית, היווה את מקור ההשראה של ביצירת טכנולוגית LIVE 6TH SENSE, המאפשרת לצרכנים ליצור קשר מרחוק עם מכשירי החשמל שלהם, תוך שיפור השימושיות של המכשירים עצמם על ידי הפיכתם לאינטואיטיביים יותר. הטכנולוגיה מקשרת בין מכונת כביסה, מייבש, מקרר ומדיח כלים הפועלים באופן עצמאי ויוצרת פלטפורמה המאפשרת למכשירים לתקשר ביניהם ליצירת סינרגיה מיטבית.
הצרכנים יוכלו ליצור אינטראקציה עם מכשירים אלו באמצעות האפליקציה, שמנחה את המשתמש באשר לשימוש במכשירים אלו ומשמשת כשלט רחוק בו ניתן להשתמש בכל זמן ומכל מקום. אפליקציה זו גם מקנה למשתמשים את האפשרות הבלתי רגילה לבצע התאמה אישית באופן השימוש במכשירים אלו באמצעות פונקציות הניתנות להתאמה אישית ואשר אינן קיימות כרגע בממשק המשתמש.
לדוגמא, תוכלו להודיע למכונת הכביסה שלכם שאתם מכבסים רק בגדים שחורים, והיא תפעל על פי התכנית המתאימה. המייבש, שיודע בדיוק מה מתרחש אצל מכונת הכביסה, יהיה מוכן לקבל לתוכו את הכביסה הרטובה ויפעיל את התכנית המותאמת לזו של מכונת הכביסה. במקביל המים מהמקרר עוברים אל מדיח הכלים, מתחממים בדרך ושוטפים את הכלים - כך נוצר שימוש חוזר המאפשר חיסכון במים ושמירה על הסביבה. אגב, תכניות חכמות במכונת הכביסה מאפשרות שימוש מופחת בחומרי ניקוי המלאים בכימיקלים ופוגעים בסביבה ובו בזמן דואגות שהבגדים לא ייפגעו גם הם מתכנית לא מתאימה ויישמרו לזמן ארוך יותר.
אל תסתכלו במטבח אלא במה שיש בו
בחברת מילֶה בחרו ללכת על החיבור בין המכשירים מהפן החיצוני. גולת הכותרת של סדרת ה-Generation 6000 - המציעה דור חדש של מכשירי חשמל בנויים, כגון: תנורים בנויים, תנורי אדים, מכונות קפה, תנורי מיקרוגל, קולטי אדים ועוד - היא קו עיצובי אלגנטי- PureLine, עיצוב שתוכנן כך שיתאים בהרמוניה לכל סגנונות המטבח וכן ממשקי משתמש חדשניים ומעודכנים.
קו העיצוב נבנה כך שהוא משתלב עם סגנונות ארכיטקטורה שונים ומגוונים על ידי הטמעתו בארונות המטבח. סדרת המכשירים, השייכים למגוון קטגוריות, יוצרת הופעה אחידה באמצעות שימוש באותן תכונות עיצוב. יחד עם העיצוב המשתלב, חשבו במילֶה גם על חווית המשתמש ובחרו ליצור תכניות שונות המקלות על השימוש במכשירים, אך יתרה מזאת, מאפשרים שימוש נכון המוביל לצריכה נבונה - עבור המשתמש והסביבה - על ידי בחירת תכניות מותאמות המוטמעות במכשירים השונים. כך, למשל, יכול המשתמש לבחור תכנית אפייה מתאימה כל פי מתכון המוטמע בתנור, לחסוך בחשמל ובסופו של דבר לשלם פחות על השימוש בחשמל ולזכות בארוחה מצויינת.
העתיד, כאמור, הוא במחשבה הלוקחת בחשבון את כל המשתנים הקשורים לא רק בצרכן אלא גם בסביבתו.
- הכותבת היתה אורחת של חברת "אלקטרה" בתערוכת Eurocucina