הפיצוץ בהר: הקו לכרמיאל יופעל בתחילת 2017
עבודות הקידוח לפריצת מנהרות הרכבת העתידיות בקו המתוכנן לכרמיאל, הסתיימו היום בפיצוץ אחרון שסיים את עבודות הפריצה. נסיעות ראשונות ברכבת מתוכננות ל-2017
שלוש שנים לפני שעתיד להחנך קו הרכבת בין כרמיאל לעכו, הסתיימו היום עבודות קידוח המנהרות בהר גילון. בתוך ההר הצמוד לכביש 85 נשמע היום (ד') פיצוץ עז שסימל את פתיחת התוואי באורך 4.6 ק"מ, בין הצד המזרחי לצד המערבי. המשמעות היא כי הסתיימו עבודות חציבת צמד המנהרות המקבילות בהר, בהן ינועו כבר בעוד שלוש שנים - הרבעון הראשון של 2017 - קרונות הרכבת, בקו באורך 23 ק"מ מכרמיאל-עכו לחיפה ומרכז הארץ.
מנהל הפרויקט, המהנדס איתמר גליל, אמר כי הפרויקט מבוצע בהתאם ללוחות הזמנים ובמסגרת התקציב, הנאמד ב-2.8 מיליארד שקל. "בשלב הבא תוקם מערכת התשתית במנהרות, שאורך כל אחת עומד בדיוק על 4,625 מטרים, והן מחוברות ביניהן ב-18 נקודות לאורך הקו".
מנכ"ל נתיבי ישראל האחראית על הפרויקט, האדריכל שי ברס, אמר כי "התוואי העתידי יתאים למהירות נסיעה של 160 קמ"ש. בין היתר אנו מזיזים כבישים, מקימים גשרים חדשים מעל נחל נעמן ומטים את נחל חילזון,. עוד הבטיח ברס כי "בתום הפרויקט נשיב לשטח אלפי פקעות של רקפות ומיני צמחים, הנשמרים בתקופת העבודות על-ידי רשות הטבע והגנים בשמורת אפק".
"קווי הרכבת שיפתחו בזכות המסילות החדשות, יעודדו את המגורים ואת התיירות בגליל ויעניקו תרומה של ממש לחיזוק הפרנסה", הוסיף שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כ"ץ.