התכנית של מרקיונה: אלפא רומיאו עצמאית
המותג הספורטיבי של קונצרן פיאט ינותק משאר מותגי המשפחה האיטלקית, במאמץ להפוך אותו רווחי. כך מדווחים כלי תקשורת באירופה
לא עוד תחת כנפי פיאט? אלפא רומיאו עתידה להפוך למותג עצמאי לחלוטין. סרג'יו מרקיונה, העומד בראש קונצרן הרכב האיטלקי פיאט, מעוניין להפוך את המותג הספורטיבי אלפא רומיאו לעצמאי ואקסקלוסיבי יותר - כך מדווח האוטומוטיב ניוז מפי גורמים בקונצרן המעורבים בתכניות העתידיות של הבוס הגדול. בכל תצטרף אלפא לפרארי ומזראטי העצמאיות, ותשתחרר מהמצב הנוכחי בו היא צמודה ללנצ'יה ופיאט.
אתר החדשות מדווח מפי אותם גורמים כי תכנית ההשקה מחדש של אלפא - הרביעית במספר מאז נכנס מרקיונה לתפקידו לפני עשור - אמורה להתפרסם ב-6.5, כאשר מרקיונה יחשוף את התכנית החמש-שנתית של הקונצרן. אלפא רומיאו אמורה להפוך בסופו של תהליך לרווחית - בניגוד למצבה הלא יציב כיום - עם דיווח ציבורי נפרד על מצבה הכספי. האוטומוטיב ניוז מזכיר כי התכנית להפוך את אלפא עצמאית, תאפשר לחטיבה האירופאית של קונצרן פיאט (וקרייזלר) להפוך ריווחית לא יאוחר מ-2015.
במסגרת "תכנית העצמאות" החדשה של אלפא, מתכנן מרקיונה ללכת בדרכם של מותגי יוקרה גרמניים, אשר יצאו נשכרים מתוספת משפחת דגמי פנאי לארסנל הדגמים הקיים. כך למשל פורשה עם הקאיין שאפשר למותג מכוניות הספורט הטהורות להפוך לסופר-רווחי, כך עם דגמי ה-X של ב.מ.וו וה-Q של אודי. לפי האוטומוטיב ניוז, דגם הפנאי יצויד בהנעה אחורית ואמור לעלות על הכביש כבר ב-2016.
בנוסף לרכב הפנאי הקומפקטי צפויה אלפא, לפי התכנית החדשה, להציג גם מכונית משפחתית חדשה, משפחתית גדולה ורכב פנאי גדול, כמו-גם מכונית קופה גדולה ורודסטר קטנה. אלפא צפויה לעשות שימוש בפלטפורמות שך מזראטי, מותג נוסף ועצמאי של הקונצרן.
כדאי להזכיר בהקשר זה כי מכירות אלפא רומיאו בעולם צנחו בשנה החולפת ביותר מ-50% ל-74 אלף מכוניות חדשות, המספר הנמוך ביותר של החברה מאז שלהי שנות ה-60 של האלף הקודם.