"לחלק את רעש המטוסים באופן צודק"
מנהל התעופה האזרחית טען בדיון בוועדת הפנים כי לא ניתן להסיט את המסלול שגורם לרעש ולסבל לתושבי דרום תל אביב. יו"ר הוועדה ח"כ מירי רגב הציעה שוויון בסבל והבטיחה: נעתור נגד נחיתות בלילה
רעש בלתי נסבל. זהו המושג שחזר על עצמו היום (ג') בדיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה בכנסת בנושא "פגיעה וסבל הנגרם לתושבי דרום תל אביב עקב רעש המטוסים בשעות הלילה".
עוד סיפורים חמים – בפייסבוק שלנו
בתחילת חודש מרס נפתח מחדש מסלול טיסה נוסף שנסגר לצורך שיפוצים. עקב כך, כעת מורגשת תנועה ערה יותר של מטוסים גם בשעות הלילה באזור דרום תל אביב, דבר שגורם למטרד ופגיעה קשה באיכות חייהם של התושבים. בדיון הקודם בוועדת הפנים תיארו התושבים מציאות קשה ויו"ר הוועדה, ח"כ מירי רגב, אמרה כי הוועדה תפעל לחלוקת רעש צודקת יותר.
מנהל רשות התעופה האזרחית ציין גם כי כמות הטיסות גדלה בשיעור של כ-10 אחוזים בעקבות מדיניות "שמיים פתוחים". לדבריו, שלושת המסלולים בנתב"ג נותנים פתרון לנחיתות. "כיום ישנה העדפה לנחיתה בשדה התעופה במסלול 12, שהוא המסלול שעובר מעל דרום תל אביב. לא ניתן להסיט את תוואי המסלול ולהעביר מעל שדרת הפארקים".
רום ציין כי בחודש יוני ייפתח לפעילות המסלול הצפוני, שיקלוט את הנחיתות שיגיעו מכיוון ראש העין ואז 40 אחוזים מהטיסות מהנחיתות".
יו"ר הוועדה, ח"כ רגב, אמרה היום בדיון: "הרעש הנוראי הוא בלתי אפשרי וחייהם של התושבים הפכו לבלתי נסבלים. צריך לבצע חלוקת רעש צודקת יותר".
רגב גם הזהירה שתוגש עתירה לבג"ץ נגד שר התחבורה ישראל כץ בבקשה לשקול שוב את סוגיית הנחיתות בלילות. "בנושא ההמראות", הסבירה רגב, "יש החלטת ממשלה שבשעות 05:00-01:00 אין המראות. מצד שני, ישנן טענות שכן מתקיימות המראות וחשוב לבדוק מדוע החלטת ממשלה לא מיושמת. אם החלטה מופרת בניגוד להמלצת השר, כדאי לבדוק מדוע. גם תושבי גוש דן זכאים לשקט".
בדיון נכח גם המשנה לראש העיר תל אביב, ארנון גלעדי, שאמר: "גם לתושבי דרום תל אביב יש זכויות. נוצר מצב הזוי שבו התושבים לא מצליחים להירדם בלילה כי מטוסים נוחתים 300 מטרים מעל בתיהם. אנו רוצים לקבל את החיים שלנו בחזרה".
בדיון לקחו חלק גם נציגי המועצה הציבורית למניעת רעש וזיהום (מלר"ז) בראשות המנכ"ל חיליק רוזנבלום, שאמר: "מה שנעשה אינו מספיק ויש לפעול ביתר שאת להפסקת רעש המטוסים".