מסין תבוא הישועה: פיז'ו נערכת לזינוק במכירות
ה"אוטומוטיב ניוז" מדווח כי בפיז'ו נערכים לזינוק של 30% במכירות בסין, שיהפוך את השוק הסיני לגדול ביותר עבור הצרפתים
האם מהשוק הסיני תבוא הישועה לפיז'ו? ה"אוטומוטיב ניוז" מדווח כי הצרפתים חוזים שירשמו השנה זינוק של 30% במכירות בסין, מה שיהפוך לראשונה בתולדות המותג את צרפת לשוק השני בגודלו עבור הצרפתים - אחרי סין.
הגידול, שיוביל לכך שפיז'ו תמכור במדינה הקומוניסטית 370 אלף מכוניות לעומת 275 אלף בלבד ב-2013, צפוי להיות גדול משמעותית מזה שירשום השוק הסיני (13% לפי התחזיות). בשנה שעברה פיז'ו מכרה כ-290 אלף מכוניות בצרפת, והשנה מספק זה צפוי להיות גבוה בכ-10%, תודות להתאוששות שנרשמת לאחרונה בשוק הבית של פיז'ו.
לפי תוכניות שפרסמה היצרנית, בכוונתה למכור השנה 70 אלף יחידות של דגם ה-3008 בסין. ה-308 החדשה שמושקת בעולם בימים אלה ותגיע לישראל בספטמבר, תימכר בכ-80 אלף יחידות. הדגם הנמכר ביותר של המותג, פיז'ו 301, צפוי לרשום 90 אלף מכירות. לצד דגמים אלו הצרפתים יחלו במכירת ה-408, גרסת סדאן של ה-308 שהוצגה לאחרונה בבייג'ינג ומיועדת רק לסין.
תוצאות המשבר באירופה
יצרנית הרכב הצרפתית הייתה אחת הסובלות העיקריות מהמשבר באירופה, השוק עליו ביססה את מרבית מכירותיה. לאחר תוכנית סיוע ממשלתית ושורה של קיצוצים נרחבים - בהם פיטורי למעלה מ-10,000 עובדים וסגירת מפעלים - פיז'ו פנתה לבקשת עזרה מהסינים.
לפני חודשים אחדים הכריזה על תוכנית לגיוס כספים באמצעות מכירת 14% ממניותה לדונגפנג (Dongfeng), שותפת הייצור שלה בסין. 14% נוספים נמכרו לממשלה הצרפתית, כחלק ממהלך שדילל את אחזקות משפחת פיז'ו ביצרנית ל-14% בלבד. זוהי פעם ראשונה ביותר מ-100 שנים בה היצרנית אינה נשלטת על-ידי המשפחה שעל שמה היא נקראת.