שתף קטע נבחר
 

ראלי יוון - הישראלים נלחמים בשיניים

הצוותים הישראלים בראלי יוון עושים חיל, ומעניקים בינתיים הרבה סיבות לאופטימיות. אתם מוזמנים להחזיק להם אצבעות

היום הראשון של ראלי יוון - אירוע פתיחה ארוך ומייגע בו הוצגו (אחד-אחד) יותר מ-200 משתתפים, כולל אגדות ראלי כמו היינץ קיניגדנר ואלוף האנדורו דיווד פרטין, וכמובן נבחרת ישראלית מרשימה.

 

קטע הדירוג הראשון בן 67 ק"מ מורכב רובו ככולו משבילי הרים מסולעים וצרים, אם בין קיר לתהום ואם בתוך סבך עבות המזכיר את אזור מירון. קטע דירוג קצר, אבל כל המתחרים המרכזיים שמים כוונות על רז והלל - צוות פוינטר - המזנקים ראשונים. הקצב מהיר והשניים שומרים על יתרון, עד שהם מאבדים את הציר כארבעה ק"מ לסיום הקטע. הרבה זמן יקר הלך שם לאיבוד, והשניים מסיימים לכן את היום רק במקום החמישי, אך בפיגור משמעותי של 16 דקות מהמוביל.

 

 (רוני נאק) (רוני נאק)
(רוני נאק)

 

אביב קדשאי ויזהר ערמוני סיימו יום כמעט נטול תקלות בדזרט ווריור, למעט משאבת הגה מקרטעת וקצת ברבורים שגזלו גם כאן זמן יקר. בסוף היום הם מוצאים עצמם במקום השביעי, אחרי נהיגה מאד אינטנסיבית.

 

ניצן שקל ודובי נוימן לעומת זאת, מצוות טלפארמה, יעדיפו לשכוח את היום הזה. מוט מגבים שנשבר הקשה על הראות דרך נתזי בוץ, צמיג אחד נקרע כתוצאה מסטיה בלתי מתוכננת ובסיום - מקום 14. רועי שפירא ואיתי מולדבסקי - צוות אראן ווידיסקו - שכחו את המגבה אצל צוות טלפארמה, אך גילו זאת רק כאשר גם הם קורעים צמיג. הברירה היחידה הייתה להמשיך על החישוק עד ההחלפה תוך אובדן זמן. בסיום - מקום 12.

 

 (רוני נאק) (רוני נאק)
(רוני נאק)

 

בקרב האופנועים החלה מיני-דרמה לפני הזינוק, כשמארגני הראלי החליטו להזכיר את דורון ווינטר כאחד מכוכבי הראלי לצד קיניגדנר, פרטין ואחרים. בין הישראלים הפך אזכור זה לחומר טוב עבור בדיחות ועקיצות ידידותיות. את וינטר זה קצת פחות שעשע. אולי לכן הוא סיים את קטע הדירוג במקום ה-10 המכובד, כשש דקות לפני פרטין. ברק דודאי סיים במקום ה-26 ונדב לוגסי - בוגר הדקאר - במקום 30. אחרון הישראלים, צליל ונדרהורן, סיים במקום ה-67, כמעט 40 דקות אחרי המוביל.

 

 (רוני נאק) (רוני נאק)
(רוני נאק)

 

לוח הזמנים ומניין הקילומטרים של היום השני נראה כלקוח ממירוץ הדקאר. אופנוען ראשון זינק ב-04:30 - כן, ארבע וחצי בבוקר! - ליום של 452 ק"מ בסך הכל, מהם 252 בשלושה קטעי דירוג מדודים.

 

ראשונים יצאו לדרך האופנועים, אשר סבלו מקור עז בקטע הקישור של יותר מ-60 ק"מ עד לקטע המיוחד הראשון. החבורה הישראלית קבעה קצב טוב, אם כי דורון סבל מתקלה במד המרחק שהקשתה עליו, בנוסף הוא גם מאבד זמן בנפילה במעבר נהר עמוק וגועש, אשר בנס רק מרטיבה חלק מספר הדרך, מבלי שיחדרו מים למנוע. כתוצאה מכך הוא יורד למקום ה-15 בדירוג. נדב לוגסי הגביר מאד את הקצב, והצליח להדביק את הזמנים של חבורת החוד, כשהוא מסיים את היום המתיש במקום 10 כללי.

 

 (רוני נאק) (רוני נאק)
(רוני נאק)

 

צליל ונדרהורן פחות נהנה. הניווט הקשה עליו למצוא את הקצב המתאים, לכן החליט כי הסכנה גדולה מדי והאט במטרה לשמור כוחות ליום המחרת. התוצאה - זמן שגלש מעבר לזמן המרבי, ולכן הוא לא מוקם כלל. ברק דודאי רכב בתחילת היום צמוד לנדב לוגסי, אך לאחר שנפרדו הוא נאלץ להתמודד עם תקלה במנגנון הגלילה של ספר הדרך. את היום - בו חגג יום הולדת 48 - הוא מסיים היטב ועולה למקום ה-20 בדירוג הכללי.

 

בין המכוניות הייתה לרז והלל משימה - לסגור את הפער שנפתח ביום הראשון. השניים עשו זאת בעזרת נהיגה מהירה וניווט מדויק, שאפשרה להם לסיים את הקטעים במקומות ראשון עד שלישי. בדירוג הכללי הם מטפסים כבר למקום השני, אם כי מובילי המירוץ נמצאים עדיין במרחק של 14 דקות.

 

 (רוני נאק) (רוני נאק)
(רוני נאק)

 

אביב קדשאי לא חש בטוח וכך גם לא הדזרט ווריור שלו. זה מתחיל ממתנע סרבן והמשיך בתקלת מתלה. המכונית הירוקה נכנסה מדדה לתיקון שדה לפני קטע הדירוג השלישי, וכתוצאה מכך יורד קדשאי למקום השישי בדירוג. ניצן שקל ודובי נוימן המשיכו לסבול מבוץ של השמשה, לאחר שתיקון מאולתר לא החזיק מעמד, את היום השני הם מסיימים כשהם במקום ה-10 והלפני אחרון בראלי. רועי שפירא ואיתי מולדבסקי הגבירו את הקצב, וסיימו את קטעי הדירוג של קטגוריית T2 כמובילים, ומקום חמישי ומכובד בדירוג הכללי.

 

לפנינו עוד ארבעה ימים תחרותיים ועוד אלפי קילומטרים בהם הכל יכול לקרות. דרמה בטוח תהיה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים