שיבושים באל-על: 4 טייסים לא הגיעו לטיסות
הטייסים נגד הנהלת אל-על. טיסות למינכן, לונדון, בודפשט ובוקרשט שהיו אמורות להמריא מישראל נותרו על הקרקע. ההנהלה: "אל-על מתמודדת לאחרונה עם שיבושים בלוחות הזמנים ובהצבת המטוסים, עקב אי זמינות טייסים". טייס: "יש מחסור בטייסים ויש טייסים עייפים. חייבים כוח אדם נוסף"
מטוסים ללא טייסים: ארבע טיסות של חברת התעופה הישראלית אל-על בוטלו הערב (יום ה') בנמל התעופה בן גוריון. הסיבה: הטייסים של ארבע הטיסות לא הגיעו. מדובר בטיסות שהיו אמורת להמריא למינכן, בוקרשט, לונדון ובודפשט. אחרי כמה שעות של המתנה, הוחלט לבטל את הטיסות לארבעת היעדים. במקביל בוטלו גם הטיסות שהיו אמורות לצאת במהלך הלילה מארבעת היעדים חזרה לארץ. באל-על ציינו כי החברה סובלת באחרונה מחוסר היענות של טייסים, אולם בוועד הטייסים של החברה אמרו כי ההנהלה דורשת מהטייסים להמריא עייפים.
עוד סיפורים חמים - בפייסבוק שלנו
בחברת אל-על אמרו כי "עקב אי זמינות של אנשי צוות אויר חלו היום שיבושים בלוח הטיסות של אל-על. בתקופה האחרונה נאלצה אל-על להתמודד עם שיבושים בלוחות הזמנים ובהצבת המטוסים, עקב אי-זמינות טייסים וחוסר היענות מצדם לפניות החברה לבצע טיסות.
מנכ"ל החברה דוד מימון וההנהלה פועלים למציאת דרכים למימוש התכנית המסחרית של החברה, הפועלת בסביבה תחרותית קשה ולהוציא את הטיסות כסדרן, תוך צמצום הפגיעה בלקוחות".
עוד נמסר מאל-על כי "עד היום הצליחה הנהלת אל על למנוע פגיעה בלקוחות החברה על ידי שינויים בהצבת המטוסים. חברת אל-על מתנצלת בפני הלקוחות שנפגעו ופועלת להביא את הנוסעים ליעדם בהקדם האפשרי".
בוועד טייסי אל-על אמרו בתגובה כי "צר לנו על נוסעי החברה הנפגעים. לצערנו נוצרה סיטואציה בלתי אפשרית בצי 737 שבו מדי יום ישנם בין 5 ל-10 טיסות לא מאוישות על ידי טייסים. הטייסים צריכים להסכים לבצע טיסות אלה בנוסף לתוכנית הטיסות העמוסה גם כך. לא ניתן לדרוש מטייסים לטוס עייפים כשהם כבר מבצעים הרבה מעבר לשעות עבודה מקובלות בעולם. אנו תקווה שהנהלת החברה תמצא פתרון מהיר ויעיל בהקדם האפשרי ואנו כמובן ניתן כתף כמו תמיד".
אחד מטייסי החברה ששוחח הערב עם ynet סיפר כי שגרת העבודה בשבועות האחרונים משבשת את לוחות הזמנים של טיסות החברה. "אנחנו מקבלים לוחות זמנים לטיסות מתוכננות ובשבועות האחרונים מתבקשים לעשות טיסות אקסטרה לא מתוכננות", אמר. "יש מחסור בטייסי,. יש טייסים עייפים, כאלה שרק חזרו מטיסות ארוכות ולא ייתכן שנדרש לעבוד מעכשיו לעכשיו".
לדברי אותו טייס, "לעיתים ישנן טיסות שתוכננו מראש בלי טייס ומנסים למצוא פתרון
ברגע האחרון. עם כל הצער מהפגיעה בנוסעים החברה חייבת לגייס כוח אדם נוסף לפני שהמצב יהיה הרבה יותר קשה".
מיכאל שוביץ, שהיה אמור להמריא למינכן, סיפר: "אני נוסע הרבה לגרמניה וטרם נתקלתי בתופעה כזאת. הזמנתי את הכרטיס מזמן והיה הוגן שאל-על תעדכן לפני שיש להם בעיה באיוש המטוס כי כרגע הזמן הזה הוא על חשבוני. פניתי לגורם הכי בכיר של אל-על כאן ולא היו לו תשובות. בינתיים אנחנו מחכים ומחלקים לנו ארוחות ערב".
נוסע אחר סיפר כי הוא ממתין בשדה התעופה כבר שעתיים. "כולם כועסים מאוד כי קבענו תוכניות. אנשי צוות הקרקע אובדי עצות והם לא מצליחים למצוא פתרון. הם הודו שאין טייס וכששאלתי את דיילת הקרקע אם יש 'שביתה איטלקית' היא אמרה ש'לא שמעת את זה ממני'".