שתף קטע נבחר

 

הטייסים לא הגיעו: "אנשים צרחו על הדיילות"

באופן חסר תקדים נאלצה אל על לבטל 4 טיסות שטייסיהן פשוט לא הופיעו. הנוסעים, שכבר עברו בדיוטי פרי, יצאו זועמים מנתב"ג. "זאת חופשה שתכננו במשך יותר מחודשיים", סיפר בוריס מקריית מוצקין. ובחברה חילופי האשמות. גורם במו"מ: הטייסים מרגישים מורמים מעם. הטייסים: לא נטוס עייפים

הטייסים לא באו – והטיסות בוטלו. הנהלת אל-על נאלצה אמש (יום ה') להתמודד עם תסריט חסר תקדים שבו גילו ברגע האחרון שארבעה טייסים פשוט לא הגיעו לטיסות. הנוסעים המאוכזבים, שכבר עברו בדיוטי פרי והריחו חו"ל, נאלצו לבטל את תוכניותיהם. ההנהלה והטייסים המשיכו לשלוח מסרים זה לזה מעל גבי התקשורת.

 

סיפורים חמים נוספים - בפייסבוק שלנו

 

ניר כהן, שהיה צריך לטוס לבודפשט, סיפר: "בהתחלה דחו את הטיסה לשמונה וחצי והתעלמו מאיתנו ולא הסבירו כלום. אחרי זה דחו לשעה עשר ואז פשוט אמרו לנו שהטיסה מבוטלת ושיסבירו לנו בחוץ. עכשיו אני הולך הביתה בלי לדעת אם תהיה טיסה חלופית. זו התנהלות לקויה ונגרמה לנו עוגמת נפש מאוד גדולה. מחר בבוקר נראה מה קורה".  

 

הנוסעים המאוכזבים, אמש    (צילום: יוגב אטיאס)

הנוסעים המאוכזבים, אמש    (צילום: יוגב אטיאס)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

ניקול מרמת השרון הייתה צריכה לטוס למינכן לבקר את הוריה: "אנשים בטרמינל צרחו והתנפלו על הדיילות, למרות שהן לא אשמות בכלום. לטיסה שלי חיכיתי חמש שעות, שאחריהן הביאו לנו אוכל וגם בשבילו עמדנו בתור שנמשך מעל לשעה. הדבר היחיד שאני רוצה עכשיו זה להגיע הביתה. לא אכפת לי אם זה בישראל או בגרמניה. אני מקווה שמחר אצליח למצוא טיסה לגרמניה, גם בחברה אחרת. טרם קיבלנו תשובות מאל על".

 

דור יעיש מאשדוד היה צריך להמריא לבודפשט. "באיזשהו שלב אמרו לנו פשוט לחזור אחורה ולהחזיר את כל מה שקנינו בדיוטי פרי. כל מה שאנחנו יודעים על אי הגעת הטייסים אנחנו יודעים מהתקשורת. אנשים כועסים, עצבניים ואני רותח מבפנים. אני מצפה עכשיו שייתנו לנו טיסה חלופית ופיצויים על המלון שכבר שילמנו עליו. ההתנהלות של אל-על היא שערורייה ולא ייתכן שאין גיבוי לטייסים".

 

על הרצפה, לפני ביטול הטיסות (צילום: מיכאל שוביץ) (צילום: מיכאל שוביץ)
על הרצפה, לפני ביטול הטיסות(צילום: מיכאל שוביץ)

 (צילום: דן רביב) (צילום: דן רביב)
(צילום: דן רביב)

 (צילום: מיכאל שוביץ) (צילום: מיכאל שוביץ)
(צילום: מיכאל שוביץ)

הנוסע בוריס אפלמן, מקריית מוצקין היה צריך לטוס לבוקרשט עם חברים. "זאת חופשה שתכננו במשך יותר מחודשיים", סיפר. "לקחנו חופש מהעבודה והבאנו בייבי סיטר לילדים. אנחנו מבינים שהטייסים נאבקים על הזכויות שלהם, אבל עכשיו זה הדבר האחרון שמעניין אותנו. כשהודיעו שהטיסה מבוטלת הייתה מהומה גדולה עד שכולם התפזרו. ההרגשה מאוד מאוד מתסכלת להגיע לשדה התעופה כדי לצאת לחופשה ולחזור הביתה".

 

בתוך כך, בוטלו גם הטיסות שהיו אמורות לחזור בימים הקרובים מארבעת היעדים שבוטלו אמש ובימים הקרובים צפויים שיבושים נוספים.

 

גורמים בכירים באל-על סיפרו כי בכל השבוע האחרון היו בעיות לעמוד בלוח הזמנים של הטיסות והחברה עשתה כל שביכולתה כדי להתמודד עם הבעיות. בין היתר היא הוציאה טיסות במטוסים גדולים, דבר שמצריך צוותים מרובים ועלויות כבדות יותר, הכל כדי שלא לפגוע בנוסעים, אך אתמול כבר לא הייתה ברירה והחברה נאלצה לבטל ארבע טיסות. גורמים באל-על מציינים כי שעות הטיסה בחודש מאי בשנה שעברה היו גבוהות באופן משמעותי משעות הטיסה השנה.

 

 

בימים אלה נמצאת הנהלת החברה במשא ומתן עם ועד הטייסים שדורשים לשפר את תנאי העסקתם בחברה. גורם המעורה במשא ומתן אמר כי הטייסים שמרגישים כי הם "מורמים מעם", כלשונו, הציבו דרישות שהחברה לא יכולה לעמוד בהן כגון הסעתם לשדה התעופה במונית ספיישל ולא עם עובדים אחרים, כרטיסים במחלקת עסקים גם בטיסות של חברת הבת UP, טיסות שבהן אין מחלקת עסקים, והארכת זמני השהייה בחו"ל וזמן מנוחה ארוך יותר בארץ.

 

מוועד הטייסים של אל-על נמסר: "צר לנו על נוסעי החברה הנפגעים. לצערנו נוצרה סיטואציה בלתי אפשרית בצי 737 בו מדי יום ישנם בין חמש לעשר טיסות לא מאוישות על ידי טייסים. הטייסים צריכים להסכים לבצע טיסות אלה בנוסף לתוכנית הטיסות העמוסה גם כך. לא ניתן לדרוש מטייסים לטוס עייפים כשהם כבר מבצעים הרבה מעבר לשעות עבודה מקובלות בעולם. אנו תקווה שהנהלת החברה תמצא פתרון מהיר ויעיל בהקדם האפשרי ואנו כמובן ניתן כתף כמו תמיד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יוגב אטיאס
אולם הנוסעים בנתב"ג, אמש
צילום: יוגב אטיאס
מומלצים