שתף קטע נבחר
 
צילום: רועי צוקרמן

סאנגיונג רקסטון במבחן: טירנוזאורוס רקסטון

רכב השטח מת מזמן, והוחלף ברכבי הפנאי חסרי יכולת השטח? לא בסאנגיונג, שמציעה רכב שבעה מושבים שייקח אתכם (כמעט) לכל מקום שתרצו. האם הוא מומלץ?

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

1. תא נוסעים ותפעול

סאנגיונג רקסטון דור שני הוצג לראשונה ב-2006, וזה ניכר היטב בתא הנוסעים. מי שלא הצטיין כבר אז, הפך כיום למיושן מאוד. הן מבחינת איכות חומרים והרכבה, עם שפע חלקים זולים למראה, והן מבחינת מגע ותפעול. ולמרות ממדים חיצוניים גדולים, המרווח בתא הנוסעים רק מספק, ונדיב פחות מכפי שניתן היה לצפות - לנהג ולנוסעים בשתי השורות האחוריות. הגישה למושבים האחוריים אינה נוחה, ותתאים בעיקר לילדים קטנים. גלגל הגה שאינו מתכוונן לעומק, מקשה על בחירה בתנוחת נהיגה.

 

תא המטען זעיר עם מושבים אחוריים ניצבים, ומספק כאשר הם מקופלים - אם כי רצפתו גבוהה מהרצוי. הנדסת האנוש טובה בסך הכל, אם כי חלק מהמתגים - על גלגל ההגה למשל - אינם מסודרים באופן מיטבי.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

מי שזכה לנסוע ברכב שטח במתכונת הקלאסית - כלומר עם שלדה נפרדת ויכולת שטח אמיתית - לא יופתע לגלות שהרקסטון אינו הרכב האידאלי לנהיגת כביש. הוא נוטה להתנדנד ולחבוט על שיבושים עירוניים, עם תנודות מרכב מוגזמות ונוחות כללית לוקה בחסר - למרות שהמושבים נוחים למדי.

 

נהיגה עירונית דורשת יותר מדי תנועות ידיים בתמרוני חנייה ונהיגה איטית, פועל יוצא של יחס העברה ארוך במערכת ההגה, שנועדה בעיקר לסייע בנהיגת שטח. הראות החוצה טובה לכל הכיוונים, ובידוד הרעשים מפתיע לטובה.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

3. מנוע ותיבת הילוכים

הרקסטון מוצע בישראל עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר, שמספק 155 כ"ס ו-36.7 קג"מ ב-1,500 סל"ד. המנוע רועש ורועד למדי בעמידה וזחילה - בעיקר מיד לאחר התנעה - אך מספק רמת עידון כללית טובה מאוד. בתנועה עירונית ובינעירונית הוא מרגיש חזק דיו, ולא פחות חשוב - שקט מאוד.

 

תיבת ההילוכים האוטומטית, עם חמישה יחסי העברה, פועלת היטב עם העברות הילוכים חלקות (בדרך כלל) ומהירות למדי. במסלול מבחן ארוך שכלל גם מקטע שטח קצר, רשם הרקסטון תצרוכת דלק סבירה של 9.4 ק"מ לליטר. יחסי ההעברה בתיבה מתאימים לנהיגת שטח, כולל הילוך נמוך (מופעל ידנית על-ידי כפתור אלקטרוני) שמסייע לנהיגה איטית מבלי להשתמש בבלמים (בירידה) או לטיפוס איטי וטכני, כמו גם יציאה ממצבים קשים.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

4א'. התנהגות ואבזור בטיחות (כביש)

אחת הסיבות לירידה בפופולאריות של רכבי שטח לטובת רכבי פנאי, נעוצה לא רק בתגי-מחיר שפויים יותר, בנוחות משופרת ועיצוב מושך עין, אלא גם ברמת הבטיחות הירודה של הראשונים. למרבה הצער, הרקסטון אינו חריג לטובה. בכל מדדי הבטיחות האקטיבית - כושר בלימה (תחושה ומרחק בלימה), שליטה בתנודות המרכב למניעת פגיעה במכשול (הן תנועה אורכית בבלימה והן זוויות גלגול בפניות), אחיזה והיגוי - הוא מציג רמה נמוכה מאוד ביחס לרכב נוסעים מודרני.

 

הרקסטון גם מצויד בארבע כריות אוויר בלבד - ואיבד על כך נקודות בסעיף זה. כמו-כן, לאורך כל שנותיו לא נבחן מעולם במבחן בטיחות מערבי, מה שמציב - יחד עם גילו - סימן שאלה בנוגע לרמת בטיחותו הפאסיבית.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

4ב'. התנהגות (שטח)

בחלקו השני של הסעיף, יכולת שטח, התמונה הפוכה. כאשר עוזבים את האספלט ומציבים בפני הרקסטון אתגרי שטח, גם גדולים יחסית, הוא עומד בהם בקלות. לרכב מרווח גחון טוב לרכב סטנדרטי של 21.6 ס"מ, זוויות גישה ונטישה טובות ומהלך מתלה מספק. בסך הכל, הרקסטון יותר ממספק גם במפרט הסטנדרטי לשימוש שטח משפחתי - גם תובעני למדי. רכב ההדגמה צויד גם במיגון גחון בהתקנה מקומית, שמוצע לפי שעה במתנה (אחת משתי חבילות לבחירה. השנייה - הגבהה של 4 ס"מ). לרקסטון הנעה כפולה לא קבועה עם שני מצבי 4X4 - גבוה שמתאים גם לתנאי כביש מסוימים והילוך כוח.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

5. אבזור ומחיר

קשה אמנם לכנות רכב שעולה 225 אלף שקל "זול". אלא שיש להשוות את התמורה שהוא מעניק לזו של צמד מתחריו מיפן - טויוטה לנד קרוזר ומיצובישי פאג'רו - היקרים ממנו ב-100 אלף שקלים בגרסאות שבעה מושבים ארוכות. לכן, ואם רוכשים את הרכב כדי לטייל בשטח "אמיתי", מדובר בסוג של מציאה. זאת למרות שהאבזור לכשעצמו אינו יוצא דופן - וכולל מערכת שמע עם חיבורי USB ובלוטות', בקרת אקלים עם פתחי איוורור ליושבים מאחור וחישוקי "16.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ יכולת שטח, בידוד רעשים, תג-מחיר

- יכולת כביש, אבזור בטיחות, מרווח, איכות

 

ולבסוף: תוצאות המבחן של סאנגיונג רקסטון יכולות להוביל לשתי מסקנות: הראשונה היא שאם אתם זקוקים באמת ובתמים לרכב שטח של ממש, כזה שבאמת יורד לשבילי המדבר והערבה, מטפס בשבילים דרדרתיים וגולש במדרונות סלעיים, ובמקביל אתם רוצים אותו חדש ועם שבעה מושבים, לרקסטון - בעיקר בגלל תג המחיר המפתה - פשוט אין תחרות. לכן הציון המשוקלל שלו עבור עכברי שטח טהורים, עומד על 7 מכובד.

 

עם זאת, אם אתם רוכשים את רכב השטח שלכם כמו מרבית הישראלים - בגלל הפוזה, הרושם שהוא עושה על השכנים ואיך שהוא נראה - עדיף שתוותרו על הרקסטון. במקום, לכו על רכב מודרני יותר, איכותי ובטוח, בקטגוריית רכבי הפנאי.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)
סאנגיונג רקסטון
סאנגיונג רקסטון
מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו
נפח / סוג דלק 1,998 סמ"ק / סולר
הספק מרבי 155 כ"ס ב-3,400 סל"ד
מומנט מרבי 36.7 קג"מ ב-1,500 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים כפולה לא קבועה / אוטומטית, 5 הילוכים
מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק / שבעה
אורך 475.5 ס"מ
רוחב 190 ס"מ
גובה 184 ס"מ
בסיס גלגלים 283.5 ס"מ
משקל 2,060 ק"ג
נפח תא מטען 248 ליטר
100-0 קמ"ש 12.3 שניות
מהירות מרבית 175 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 12.8 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 9.4 ק"מ לליטר
פליטת פחמן דו-חמצני 206 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 15
מחיר לגרסה שנבחנה 229,500 שקל
אחריות 36 חודשים
כריות אוויר 4 (קדמיות, צדיות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות לא נבחן

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים