קיץ שבדי: טסים לסקנדינביה בזול
חברת התעופה הלאומית של שבדיה, דנמרק ונורבגיה מגדילה את היקף הטיסות לסטוקהולם וקופנהגן החל מהשבוע הקרוב וחותכת מחירים ל-110 אירו לכיוון. מנכ"ל התחנה בישראל: "SAS הבינה את הפוטנציאל הרב הטמון בתייר הישראלי". החדשות הטובות: גם השבדים באים לכאן
מטוסי SAS ("סקנדינביאן איירליינס") חזרו ב-2012 לנתב"ג לאחר היעדרות ממושכת מישראל. ההצלחה שלה זכה הקו של החברה לקופנהגן הוביל לפתיחת קו עונתי ושבועי נוסף לסטוקהולם בחודשי הקיץ הקודם וכעת מעלים בחברה הסקנדינבית את כמות הטיסות ל-5, כשהמחירים מתחילים ב-85 אירו לכיוון למי שיספיק לקנות כרטיסים עד סוף מאי ו-110 אירו לחודשי הקיץ.
עוד טיולים בערוץ התיירות:
אנקת צוקים: מדריך למטפס המתחיל
לבד בפסגה: טיפוס הרים על המנאסלו
כמו שאז ביוון: סופ"ש בקיבוץ נחשולים
סקנדינביה הפכה בשנים האחרונות ליעד אטרקטיבי עולמי, שנהנה מעלייה מטאורית בכמות התיירות הנכנסות. בין הסיבות לעניין שמתגלה במדינות הצפון בעשור האחרון ניתן למנות את העניין העולמי הרב בעיצוב, שבו מובילים השבדים והדנים וכן את הזכיות של מסעדת "נומה" שבקופנהגן בתואר המסעדה הטובה בעולם שמיצבו את האיזור כמעצמה קולינרית.
תוסיפו לזה את שפע המוזיאונים המעולים, תחבורה ציבורית זמינה, מזג אוויר ממוזג בקיץ שמאפשר אפילו רחצה בחופים שבלב העיר (מה שכן - המים קרירים. אל תגידו שלא אמרנו) וכמובן את האוכלוסייה היפהפייה והירידה היחסית במחירים - וקיבלתם מתכון מנצח.
"SAS הבינה את הפוטנציאל הרב שטמון בתייר הישראלי", אומר יקי כהן, המנכ"ל המקומי של החברה". "לאור הצלחת הפעילות מאז החזרה לארץ, החליטה החברה להגדיל את כמות הטיסות באופן משמעותי ובמקביל להציע מחירים אטרקטיביים ביותר שיאפשרו לישראלים לבחור בקלות כבר הקיץ לטייל ולנפוש בסקנדינביה".
שבדיה ודנמרק נחשבו עד לשנות ה-90 ליעדים אטרקטיביים לתיירים ישראליים, שיצאו לחופשות קיץ משפחתיות בפארקים ושמורות הטבע עם נופים עוצרי נשימה, שבראשם הפיורדים המפורסמים של נורבגיה השכנה.
עליית המחירים בשלוש המדינות האלו, במקביל לפתיחת השוק ליעדי הכל-כלול זולים לטורקיה (שזוכה גם היא לעדנה מחודשת בשנה האחרונה) וביטול קווי התעופה הישירים, הוריד משמעותית את היקף התיירות הנכנסת מישראל לאיזור. אך בשנים האחרונות, עם התחזקות השקל וירידת מחירי הכרטיסים, לשכות התיירות של שבדיה ודנמרק מציעות למשפחות ולצעירים חופשות עירוניות בבירות המדינות, שמתגאות בחיי לילה תוססים וליברליים בפרט בחודשי הקיץ, וזאת אחרי עליה משמעותית בכמות התיירים שמגיעים לאיזור מאסיה וצפון אמריקה.
החדשות הטובות לתיירות המקומית היא שהביקוש לטיסות הוא הדדי; זקני סטוקהולם עוד זוכרים את אילת, שהייתה לבירת תיירות נורדית בשנות השמונים והתשעים, במקביל לשהות המתבקשת בקיבוץ, בו התנדבו רבים למשך מספר חודשים. כיום, כחלק מטרנד החופשה העירונית, דווקא תל אביב היא זו שהפכה ליעד נחשק לנופש אטקרטיבי, שמשלב חופים עם אטרקציות אורבניות.
כתבות שמהללות את חיי הלילה הסוערים, הסובלנות והאטרקטיביות בתל אביב לגייז, כמו גם האוכל המצוין, מתפרסמות תכופות בעיתונות הסקנדינבית ולראייה - גם הקו שמפעילה ארקיע לאוסלו זכה להצלחה בקיץ הקודם.
הטיסות של SAS מתל אביב לקופנהגן וסטוקהולם יפעלו בשתי מחלקות - תיירים ותיירים פלוס (SAS גו ו-SAS פלוס בהתאמה) - והן יוצאות מטרמינל 3 בנמל התעופה בן גוריון, כשהנוסעים לסטוקהולם ייהנו מטיסה במטוסים החדישים בואינג 737-800. מחיר הכרטיס במחלקת התיירים סאס גו כולל מזוודה אחת (עד 23 ק"ג) וצ'ק אין ובורדינג דרך האינטרנט והסלולר. על המטוס ניתן קפה ומים בחינם, אך האוכל מוגש בתשלום נוסף. בשונה משיטת הרגע האחרון, מחירי הכרטיסים ב-SAS שומרים על רמה נמוכה ככל שמזמינים אותם זמן רב יותר מראש.
הטיסות יוצאות בשעות הבוקר, בקורלציה לטיסות המשך טרנס-אטלנטיות ול-50 יעדים בסקנדניבה כברגן, אוסלו וריקיאוויק, בירת איסלנד – שגם שם הוזלו מחירי המחיה באופן משמעותי לאחר משבר כלכלי שעבר על המדינה.