המבצעים הפיננסיים: אפליקציה למקרה תאונה
אפליקציה שתעשה לכם סדר במקרה של תאונה או גניבת הרכב, מערכת חדשה ליועצי השקעות שתמליץ על קרנות נאמנות ללקוח וביטוח חינם לשנה לתינוק - חדש על המדף הפיננסי
אפליקציה למקרה של תאונה
אגף הפיקוח על הביטוח, במשרד האוצר, השיק אפליקציה לטלפונים חכמים שמסייעת בזמן אמת לנהגים שהיו מעורבים בתאונת דרכים או שרכבם נגנב.
האפליקציה, "ביטוח בדרכים", מעניקה לראשונה מענה אובייקטיבי למבוטחים בממשק עם חברת הביטוח, השמאי וספק שירותי הדרך, בשלבים השונים שלאחר תאונת הדרכים, ומותאמת למערכות הפעלה מבוססות אפל ואנדרואיד.
האפליקציה מטפלת בשני נושאים מרכזיים - מידע למבוטח וטופס דיווח במקרה של תאונת דרכים: טופס הדיווח בנוי באופן תהליכי שמסייע לנהג לאסוף פרטים חשובים במקרה של תאונה. בטופס מוטמעים הסעיפים הנדרשים למילוי כך שגם במקרה של לחץ, הנהג לא ישכח אותם.
המידע באפליקציה מעניק תמונה מלאה למבוטח בכל הדרוש לו במקרה של תאונה או גניבת רכב. למשל, רשימת שמאים מעודכנת, ספקי שירות שונים ועוד, ומוטמעים בה כלי עזר חיוניים המסייעים במקרי הצורך ובזמן אמת, למשל הקלטת עדויות, איכון מיקום התאונה, פנס או תיעוד תמונות מזירת התאונה.
על פי נתוני האוצר, כמות כלי הרכב המבוטחים בענף רכב רכוש מוערכת ב-2.5 מיליון. בכל שנה מתרחשות כ-370 אלף תאונות דרכים בהן מעורבות חברות ביטוח בטיפול תביעה (כ-1,000 תביעות ביום).
נגישות מידע למבוטח
כלל ביטוח משיקה אפליקציה סלולרית, כלל-Info, שתאפשר למבוטחים להפעיל את החברה ולעקוב אחר בקשותיהם באמצעות הסמארטפון.ניתן באמצעותה לעקוב אחר התקדמות הטיפול בבקשותיהם בתחומי הפנסיה, גמל וביטוח חיים. כך למשל, קיימת אפשרות לקבל מידע אודות בקשות להעברת קופת הגמל או משיכת כספים. בנוסף, דרך האפליקציה יקבלו הלקוחות הפונים הודעות SMS בכל שלב של הטיפול בבקשותיהם, החל בהגעת המסמכים הנדרשים, דרך אישור הבקשה וכלה בהשלמת הטיפול. הסוכנים יוכלו גם הם להשתמש באפליקציה ולקבל מידע ועדכונים על לקוחותיהם.
פונקציה נוספת באפליקציה היא גישה לתיק אישי של כל לקוח, לרבות מידע עדכני על חסכונותיהם בקרנות ההשתלמות, הגמל והפנסיה בזמן אמת, מעבר לדיווחים הרבעוניים המדוורים ללקוחות.
בחברה מציינים כי האפליקציה תספק בעתיד גם מידע כללי על הפוליסות עצמן כגון: פרטים על דמי הניהול, גובה הריסק ועוד.
מערכת המלצת השקעה
בנק הפועלים משיק מערכת תומכת החלטה בתחום תעודות הסל, המסייעת בקבלת החלטות השקעה שפותחה ע"י חברת בי טכנולוגיה פיננסית בע"מ והותאמה לצרכי הבנק.
בישראל רשומות כיום למסחר כ-550 תעודות סל. מערכות תומכות החלטה שפועלות בבנקים דירגו עד כה את קרנות הנאמנות, וזו המערכת הראשונה לניתוח ודירוג תעודות סל, שהפכו בשנים האחרונות למכשיר השקעה חשוב.
המערכת מבצעת ניתוח מעמיק של תעודות סל מקומיות העוקבות אחר נכסי בסיס שונים (מדד, מטבע או סחורה) לצורך דירוג התעודות והצפת התעודות המועדפות והמתאימות ביותר ללקוח.
לצורך השוואה ודירוג, מתבססת המערכת על מגוון רחב של נתונים ממקורות מידע שונים, המערכת מציגה ליועץ בצורה ברורה ניתוח כמותי ואיכותי של כל תעודה ובכך מאפשרת השוואה בין תעודות העוקבות אחר אותו נכס בסיס וקבלת החלטת השקעה מושכלת. הנתונים הרבים שנצברים ומנותחים מאפשרים להציג ללקוח בצורה שקופה את המידע הרלוונטי לצורך השקעה.
ביטוח לתינוק - חינם לשנה
קבוצת מגדל, משיקה את "בייביטוח" כיסוי ביטוח חיים (ריסק) ע"ס 100 אלף שקל, למשך שנה, לכל זוג הורים שנולד להם תינוק חדש (בכפוף לתנאי המיזם והליך חיתום).
על מנת להנגיש את ההטבה הייחודית להורים הצעירים, חברה מגדל לרשת שילב והיא מציעה גם 50 שקל ללקוחות שילב לקניות ברשת שילב למי שיממש את ההטבה הביטוחית (רישום לבייביטוח).
את ההטבה ניתן יהיה לממש באמצעות אתר האינטרנט של שילב, וכן במרבית סניפי הרשת בהם יוצבו טאבלטים ייעודיים ללקוחות לטובת הרישום להטבת הביטוח. לקוח שיבצע את הרישום בסניף יוכל לממש באופן מיידי בסניף את השובר באמצעות קבלת קוד קופון ב SMS. לקוחות שיממשו את ההטבה באתר האינטרנט של שילב יקבלו את שובר הזיכוי בדואר לביתם.
סיוע במניעת נזקי מים בעסק
חברת הסטארט אפ הישראלית Aqua-Rimat, משיקה את ה- alliGATER, מערכת מתקדמת לבקרה ומניעת דליפות ונזקי מים.
המערכת סוגרת את ברז המים כאשר המבנה לא מאוייש, בצורה אוטומטית, באמצעות חיבור המערכת לאפשרויות פיקוד מגוונות, כדוגמת חיישני נוכחות, מערכת אזעקה או טיימר מקומי. לדברי החברה, על פי נתוני חברות הביטוח בישראל, מדי שנה עלות נזקי המים נאמדת ב– 300 מיליון שקל. הכוללות עלויות תיקון גבוהות, הפסד ימי עבודה ואובדן מידע.
המוצר החדש זמין בשלב הראשון לשוק העסקי והמוסדי, הכולל בנייני משרדים ומוסדות ציבורים. תוך מספר חודשים תשיק החברה מוצר המותאם לצרכן הפרטי.