אסון המעבורת: הקפטן הואשם בהריגה
חודש לאחר האסון שפקד את דרום קוריאה מאשימה התביעה במדינה את אנשי הצוות שהיו על סיפון המעבורת שטבעה בהריגה וברשלנות על כך שנטשו את הספינה והנוסעים. יותר מ-280 נוסעים, רובם תלמידי תיכון, טבעו למוות
משרד התובע בדרום קוריאה הגיש היום (יום ה') כתבי אישום בגין הריגה נגד קפטן המעבורת שטבעה לפני כחודש והובילה למותם של יותר מ-280 נוסעים. כך מסר תובע בכיר.
עוד חדשות בעולם :
נכדו של מפקד אושוויץ בקמפיין נגד ניאו-נאצים
עורכת 'ניו יורק טיימס' פוטרה: 'דרשה העלאה' מחיר המלחמה: כל 60 שניות נעקרת משפחה
התביעה הגישה אישומים בגין הריגה נגד ארבעה אנשי צוות בכירים נוספים ובגין רשלנות נגד שאר 11 העובדים שניצלו. אנשי הצוות על סיפון המעבורת נחקרו לאחרונה משום שנחשד כי הם ברחו מהספינה השוקעת הרבה לפני הנוסעים. "הקפטן, הקצין הראשון והשני והמהנדס הראשי ברחו לפני הנוסעים והביאו למותם", אמר אן סאנג-דון, המוביל את צוות החקירה במסיבת עיתונאים.
המעבורת "סיוול" טבעה ב-16 באפריל, כשעליה 476 בני אדם, רובם תלמידים ומורים בתיכון שיצאו לטיול שנתי. רק 172 חולצו בחיים מהמעבורת ו-281 גופות נמשו מהמים. הקרובים האבלים זעמו על הרשויות ועל טיפולן הלקוי במשפחות וכן על אנשי הצוות של המעבורת, בהם הקפטן לי ג'ון-סיאוק, שנטשו את כלי השיט.
אנשי הצוות הואשמו גם כי הנחו את הילדים להישאר בתאים ולהמתין להוראות נוספות, בעוד הם עצמם קיבלו הוראה לעזוב. כל אנשי הצוות נעצרו. מאז האירוע פשטו החוקרים על כמה משרדים, בהם משרדו של רואה חשבון שעבד עם בעלי המעבורת. פשיטה נערכה גם על ביתו של יו ביונג-און, בן 73, ראש המשפחה שבבעלותה המעבורת.
חקירת אסון המעבורת העלתה שורה של כשלים בתפקוד הקפטן. "ייתכן שקפטן המעבורת לא היה כלל בגשר
הפיקוד בזמן שהיא שקעה", אמר התובע המנהל את החקירה. "האיש שהיה על ההגאים היה קצין שלישי ולא הקפטן". איש צוות אחר שהיה על סיפון המעבורת תיאר את הלך הרוחות בדקות האחרונות שלפני שקיעתה כ"כאוס ובלבול רב". הוא העיד כי קפטן המעבורת ניסה לייצב ללא הועיל את כלי השיט הענק. אולם כשההוראה לפינוי הוכרזה היה זה בלתי אפשרי לסייע לרבים מהנוסעים.
לפני כשבועיים הודיע ראש ממשלת דרום קוריאה צ'ונג הונג-וון על התפטרותו נוכח הביקורת על תגובת הממשל לטביעת המעבורת מוקדם יותר החודש. צ'ונג כינס מסיבת עיתונאים בהולה שבה הצהיר כי "הישארותי בתפקיד תהיה עול גדול על הממשל. בשם הממשלה, אני מתנצל על הבעיות הרבות, מאי-מניעת האסון וכלה בכשלים בטיפול הראשוני בו".