דרמה: טייס המשנה של אל על נפל על ההגאים
מטוס אל על שהיה בדרכו לוונציה נאלץ לבצע נחיתת חירום בדוברובניק לאחר שהקצין הראשון חש ברע ונפל על ההגאים. הכלכל הראשי סייע להזיז את המושב שלו לאחור
טייס אל על בטיסה מנתב"ג לוונציה ביצע היום (ה') נחיתת חירום בדוברובניק שבקרואטיה לאחר שטייס המשנה חש ברע, איבד את יכולתו לתפקד ונפל על ההגאים. ההתמוטטות לא גרמה לשינוי הנתיב משום שהמטוס היה במצב "טייס אוטומטי". במטוס היו 98 נוסעים ושישה אנשי צוות.
- עוד סיפורים חמים - בפייסבוק שלנו
הטיסה יצאה ב-6:00 בבוקר בקו חדש שהחל לפעול רק לפני מספר חודשים. כשעתיים לאחר ההמראה, וכשעה וחצי לפני הנחיתה בוונציה, יצא לשירותים הקצין הראשון - בן 43 עם ותק של שש שנים בחברה. הוא חזר משם, אמר שחש ברע והתיישב. הקברניט, שראה שעמיתו לא מתפקד, קרא למנהל השירות בטיסה כדי להסביר את המצב והחל לחפש נמל תעופה קרוב שמתאים לנחיתה - לפי נוהלי החברה. בשלב זה התחוללה דרמה בתא הטייס כשהקצין הראשון נפל על ההגאים והיה צריך להזיזו לאחור ולהרחיקו מהם בסיוע מנהל השירות בטיסה.
כאמור, המטוס היה במצב של "טייס אוטומטי" והרכינה של הקצין הראשון על ההגאים לא גרמה לפגיעה במהלך התקין של הטיסה. המערכת בנויה כך שבלחץ רב ניתן לנטרל אותה. כיוון שההגאים של הקברניט ושל הקצין הראשון מחוברים מכנית זה לזה, היה חשוב להזיז מהם את הקצין הראשון נוכח העובדה שהקברניט החל לחפש שדה תעופה חלופי לנחיתה.
במקביל לכך אותרה במטוס נוסעת שהיא רופאת משפחה. היא בדקה את החולה, נתנה לו עזרה ראשונה וכשהמטוס נחת בשדה התעופה של דוברובניק, שהיה הקרוב ביותר במסלול הטיסה, היא גם ליוותה אותו לבית חולים מקומי. בינתיים התקבלה במטה החברה הודעה על האירוע ובחברה התארגנו לשלוח מטוס עם צוות שיחליף את צוות המטוס. המטוס הפרטי אמור גם להחזיר את הקצין הראשון לארץ.
באל על שיבחו את קור רוחו של הקברניט בכל זמן האירוע עד לנחיתת המטוס בשלום. לאחר שהקצין הראשון נבדק בבית חולים בדוברובניק הוא שוחרר מבלי שהתגלתה כל בעיה רפואית.
בשבוע שעבר בוטלו כמה טיסות של אל על בצי מטוסי הבואינג 737-800, משום שהחברה לא הצליחה לאייש אותן בשל מחסור בטייסים, שהתלוננו על עומס עבודה שמביא אותם עד כדי קריסה. אתמול, לאחר האירוע, סיפרו כמה טייסים שהקצין הראשון שהתמוטט לא היה מיועד להיות לטיסה, אלא הוקפץ מהבית ברגע האחרון. "נכון שהיו דיונים וההנהלה הגיעה להסכם עם ועד הטייסים, אבל אנחנו עדיין עובדים הרבה מעבר למקובל והעייפות המצטברת בהחלט יכולה להיות גורם לאירוע הזה," אמר אחד מהם.