HOT: ההכנסות ירדו, הרווח זינק
ההכנסות ירדו ב-4% ברבעון הראשון. מהלכי הקיצוץ בכוח אדם הביאו לעלייה ברווח הנקי מ-17 מיליון ל-43 מיליון שקל, למרות ירידה בהכנסות; ירידה במספר המנויים בטלוויזיה, באינטרנט ובטלפון
הכנסות קבוצת HOT ברבעון הראשון של 2014 הסתכמו ב-1.02 מיליארד שקל, ירידה של 4% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ושל 2% בהשוואה לרבעון הקודם. כך עולה מהדו"חות הכספיים של החברה שמתפרסמים היום (ו'). החברה רשמה זינוק ברווח הנקי מ-17 מיליון ל-43 מיליון שקל. במקביל נרשמה ירידה במספר המנויים של החברה בטלוויזיה (מ-898 אלף אשתקד ל-872 אלף), באינטרנט (774 אלף לעומת 739 אלף) ובטלפון (684 אלף לעומת 680 אלף).
ב-HOT מסבירים את הירידה בהכנסות בהפחתת דמי הקישוריות בטלפון הקווי שנכנסה לתוקף בדצמבר 2013, כמו גם בשל ירידה בהכנסות משימושי טלפון נייד כתוצאה מהאטרקטיביות של חבילות ללא הגבלה בסלולר ומירידה במכירת מכשירי סלולר.
ה-EBITDA (רווח תפעולי תזרימי) של קבוצת HOT הסתכם ב-477 מיליון שקל ברבעון הראשון, גידול של כ-20% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2013 ושל 12% בהשוואה לרבעון קודם. השיפור ב-EBITDA נובע מירידה חדה בהוצאות התפעול של הקבוצה כתוצאה ממהלכי התייעלות של החברה. HOT צמצמה באופן דרסטי את כמות כוח האדם שלה ב-2013 והעבירה מוקדי שירות ואת המערך הטכני להעסקה דרך חברות קבלן. כאמור, גם בשורת הרווח הנקי של הקבוצה רושמת HOT שיפור. ברבעון הקודם סיימה HOT בהפסד של 179 מיליון שקל כתוצאה מהוצאות חד-פעמיות.
מומלצים