שתף קטע נבחר

השקה: מרצדס C קלאס - בייבי S

המכונית החשובה ביותר של מרצדס מגיעה אלינו בדור רביעי, ומושקע מאי פעם. נהגנו בה באירוע ההשקה, זמן קצר לפני שנחתה בארץ

  • איפה נהגנו - מארסיי, צרפת
  • במה נהגנו - מרצדס C קלאס
  • מחליפה של - מרצדס C קלאס דור קודם
  • מתחרות עיקריות - ב.מ.וו סדרה 3, לקסוס IS, אודי A4 
  • מתי אצלנו - עכשיו
  • כמה תעלה - החל מ-296 אלף שקל
  • גלריית התמונות המלאה של מרצדס C-קלאס החדשה

 

בעד: מרחב פנים, אבזור, איכות, עיצוב

נגד: מנועי 4 ציל', מחיר 

 

 

בגדול

מרצדס מחדשת את ה-C קלאס, אחד הדגמים החשובים שייצרה אי פעם, ומי שתפקד עד לפני מספר שנים ככרטיס כניסה למועדון היוקרה של המותג. ה-C, יחד עם מתחריו הגרמנים הישירים מבית ב.מ.וו ואודי ובמידה מסוימת לקסוס, מגדיר למעשה את קטגוריית הסדאן-יוקרתי בתעשיית הרכב. המכונית העדכנית מציעה נפח תא נוסעים גדול יותר, רמת אבזור בסיסית עשירה ומתקדמת במיוחד, תצרוכת דלק נמוכה מאי פעם, עם יכולת דינמית כלל לא רעה ומראה חיצוני מרשים. למעשה, ה-C הופכת את ה-E קלאס הקיימת למיותרת, וביותר ממובן אחד. עדות לכיוון של התעשייה, וגם כמובן למועד ההחלפה המתקרב במהירות של מכונית הסאלון הגדולה.

 

 

כמה מילים על הדגם

מרצדס C ממוקמת בלב ליבו השיווקי של מותג היוקרה הגרמני, ומיוצרת מאז 1993 - השנה בה החליפה את ה-190E מנוחתה עדן. הדור החדש הוא הרביעי במספר, וגדול כמובן מכל קודמיו. העיצוב החדש בוטה וכוחני מדגמים קודמים, ומתאים עצמו לקו השולט כעת במותג, המנסה למשוך קהל צעיר יחסית לדגמים הזולים יותר בארסנל, בעזרת עיצוב המזכיר את הדגמים הסופר-יוקרתיים. אגב, ה-C תציע שתי גרסאות חרטום שונות - ספורטיבי ושרירי למראה, או קלאסי עם סמל מרצדס המוכר שמזדקר על מכסה המנוע.

 

ה-C קלאס גדולה כאמור מהדגם המוחלף, ובאופן ניכר. היא מוסיפה כמעט 10 ס"מ בין פגוש לפגוש (469 ס"מ), בסיס הגלגלים שלה ארוך בלא פחות משמונה ס"מ (284 ס"מ) והיא רחבה בארבעה ס"מ (181 ס"מ) מהדור היוצא. בכך היא גם סוגרת את הפער על מתחרותיה שצמחו אף הן בדגמים עכשוויים. היצע מנועי ה-C יהיה מגוון כמקובל אצל מרצדס, עם יחידות שינועו בין 1.6 ליטר בנזין עם ארבעה צילינדרים ו-156 כ"ס, ל-3.0 ליטר שישה צילינדרים עם 333 כ"ס. יהיו כמובן גם מנועי דיזל מודרניים, החל מנפח של 1.6 ליטר (115 כ"ס) ועד 2.0 ליטר עם 204 כ"ס. גרסה היברידית תצטרף מאוחר יותר. תיבות הילוכים - המקובלות של מרצדס.

 

 

תא הנוסעים

תא הנוסעים ב-C החדשה מלמד על השינוי העצום שחל בדגמים העדכניים של המותג. האיכות זועקת מכל פינה ומכל סוג חומר דיפון אפשרי (ויש כמה וכמה כאלה), מסך המידע (שאינו מציע תפעול-מגע באופן מאכזב) עצום המידות - עם "7 או "8.4 - מתנוסס בגאון, לוח המחוונים נראה מושקע מאי פעם וכרגיל, כמעט כל מתג ומנוף מרגישים כאילו יוצרו בעבודת יד מתחשבת במיוחד. ניכר כאן ניסיון מעורר הערכה להציע עד כמה שניתן תחושת יוקרה ואבזור פינוק ששייכים היו רק ל-E או אפילו ל-S.

 

מרחב המחייה לנהג ונוסעיו נדיב למדי, אם כי אפשר היה לצפות ליותר מרווח ראש ורגליים מאחור, בוודאי בהתחשב במידות החיצוניות ובבסיס הגלגלים. תא המטען גדול ונוח לשימוש. למרות כל זאת, נהיגה במגוון הגרסאות הציגה אי-אחידות בכל הנוגע לתחושה. גרסאות המנוע הפשוטות יותר, נראו פשוטות מהרצוי והרגישו ספרטניות מעט. בעיקר לאור התדמית המחייבת של הסמל בחרטום.

 

 

מנוע ותיבת הילוכים

הגרסה הראשונה בה נהגנו הייתה גם הגרסה הבכירה בהיצע הראשוני של מרצדס. ה-400 הסופר חזקה, עם מתלי אוויר אופציונליים, אפשרות בחירה בין מצבי נהיגה, תפעול תיבה ממנופים נפלאים לתחושה מאחורי ההגה, תצוגה עילית (סטנדרט רוחבי) ויכולת האצה מרשימה מאד - פועל יוצא של כמעט 50 קג"מ מהמנוע המוגדש. עם פס קול מאד מוצלח ושרירים זמינים בכל מצב, ה-C החזקה מכולן הרגישה גדולה יותר ממידותיה. עם מנועי הארבעה צילינדרים, בעיקר החלשים שביניהם, ה-C הרגישה הרבה יותר פשוטה, ונשמעה הרבה פחות טוב.

 

נוחות נסיעה

היכולת לבחור בין מצבי נסיעה שונים בדגמים היקרים יותר, עושה את העבודה פשוטה וקלה יחסית. אלא שה-C אינה יכולה להחשב כסופר-נוחה בדגמים הפשוטים, עם מתלים סטנדרטיים. היא אינה מקפצת אמנם כסדאן קטנה, אך את תחושת היוקרה והנינוחות לא חווינו באופן רצוף וקבוע.

 

צפו בהסבר על מערכות הבטיחות עם מיכאל שומאכר:

 

יכולת דינמית

הגרמנים נשמעו גאים מאד ביכולת הדינמית של המכונית החדשה, והדגישו על בסיס קבוע כי היא לא רק ראשונה בקטגוריה להציע (כאופציה, לא זולה) מתלי אוויר, אלא העלו על נס את הדיאטה המרשימה שעברה, אשר השילה מהדגם הקודם כ-100 ק"ג תודות לשימוש באלומיניום ולמרות הצמיחה במידות. בכל הנוגע לדיאטה, כדאי לזכור כי מרצדס שיחקה מעט עם הנתונים לטובתה, אך בכל מקרה ה-C אינה מרגישה קלילה במיוחד. ה-400 החזקה הרגישה שלא במפתיע טוב יותר - ולא רק בגלל כוח מנוע - משאר הגרסאות בהן נהגנו, היא עדיין עשתה רושם יותר לימוזיני, אך פחות מעניינת לנהיגה. במרצדס יודעים כנראה טוב מאיתנו מה הרוכש הממוצע מעוניין לקבל. אותנו זה פחות משכנע. 

 

 

נ.ב: כרגיל, חובה לציין כי מבחן אמיתי - שיערך בקרוב - ל-C החדשה, יכול להתבצע רק בישראל. ההתרשמות הראשונית שנערכה בדרום צרפת, הוכיחה כי על הכביש המהיר לפחות, מדובר בבייבי-S לכל דבר ועניין. בכבישים פחות מהירים ועם אספלט מושקע פחות, המצב היה פחות מזהיר.

 

הכתב היה אורח חברת מרצדס


פורסם לראשונה 19/05/2014 11:47

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים