שער ייצוא למזרח: אילת ועקבה ישתפו פעולה
שיתוף פעולה בין נמלי אילת ועקבה: יהפכו לשער הייבוא והייצוא הפלסטיני והישראלי למזרח הרחוק ולארצות ערב. המטרה: להימנע מהמשך העברת סחורות דרך סואץ
שער משותף ליבוא וליצוא מהמזרח. בכנס שמתקיים באילת חשפו נמלי אילת ועקבה את תוכניתם האסטרטגית להפיכת האזור ל"שער" הייבוא והיצוא הפלסטיני והישראלי למזרח ולמדינות ערב. בנוכחות עשרות אנשי עסקים פלסטינים וישראלים, הוצג הפוטנציאל הכלכלי והגיאו-פוליטי הגלום בשיתוף הפעולה בין נמל אילת, נמל מספנות ישראל בחיפה ונמל עקבה.
כתבות נוספות בערוץ הכלכלה של ynet:
בנט מקדם: חישוב שעות על בסיס חודשי
העיקר הקשרים: למצוא עבודה בהיי-טק
ניצחון למדינה בבוררות מול מפעלי ים המלח
על פי התכנון, מטענים מהרשות הפלסטינית יגיעו לאילת, יעלו על פידר (סירת מעבורת) לעקבה, ומשם ייצאו למזרח הרחוק ולעולם הערבי. פיילוט בעניין אמר לצאת לדרך בקרוב.
אנשי העסקים הפלסטינים הגיעו לכנס כדי לבחון אפשרות להעביר סחורות מיובאות דרך נמל אילת ועקבה למזרח הרחוק ולארצות ערב. המטרה העיקרית של המהלך היא לוותר על הצורך להעביר סחורות דרך תעלת סואץ או דרך מעברים יבשתיים במטרה לצמצם את השקעת הכסף והזמן הכרוכים בכך.
מטרה נוספת היא של נמל אילת. מאז הפרטת נמל אילת מנסה ההנהלה למצוא תוואי חדש ליבוא סחורות, במסגרת המחויבות שלקחה על עצמה להגדיל את נפח המטענים והפעילות של הנמל.
עם אנשים העסקים הישראלים השתתפו בכנס שלומי פוגל יו"ר קבוצת אמפא ומבעלי מספנות ישראל; אבי חורמרו, יו"ר נמל אילת ומנכ"ל קבוצת ג'ורדאש- נקש בישראל; מנכ"ל נמל אילת, גדעון גולבר; מנכ"ל שער הירדן, מנכ"ל לשכת המסחר והתעשייה ישראל-פלסטין ומנהלי נמל עקבה.
"אני חושב שמצאנו נישה חדשה לפעילות של נמל אילת" אמר בכנס גדעון גולבר, מנכ"ל נמל אילת. "זיהינו תוואי חדש לתנועת מכולות דרך נמל אילת שהיתרון הבולט שלו הוא זמינות האוניות וקיצורי הזמן, בתהליך העברת המטענים מהרשות הפלסטינית למזרח הרחוק ולעולם הערבי. אנחנו ניתן את הפתרון היעיל ביותר לכל הצדדים, ואני מקווה שגם את הפתרון הזול ביותר", אמר.