שתף קטע נבחר

 

מטאל גיר 5: איחלתי לחייל העל בהצלחה

לחייל האמריקני סנייק יש תקציב לאימונים והוא מנצל אותו היטב במשחק מושקע מאוד בתפאורה, אבל פחות מזה במשימות. וגם: פקמן ממשיך להתקיים בגירסה חדשה למרות שאנחנו ב-2014

פרולוג

עבור אוהדים רבים (הי!) מטאל גיר הוא הדבר. החל מסוף שנות השמונים כל כותר במשחק ההתגנבות - פעולה, שיצר הגאון היידאו קוג'ימה גורם להם לעוויתות בלתי רצוניות מהתרגשות. אני בכל אופן שמעתי שיש כותר חדש ואצתי רצתי להוריד בתשלום של 100 שקל את Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, אפילו שעל פי הביקורות, מדובר בסך הכל בשעה של משחק למשימה הראשית, ובסך הכל זה בסופו של דבר פרומו או הקדמה

ל-Metal Gear Solid V: The Phantom Pain החצי השני של המשחק - שאמור להיות הדבר האמיתי.

 

 

סיפור

סיפורו של גיבור מטאל גיר, סנייק, הוא הוא בסופו של דבר הסיפור של כולנו. סתם, זה מאוד רחוק מהאמת. סנייק הוא חייל על ביחידה סודית אמריקנית. ישנם בעצם כמה ממנו, כלומר שכפולים גנטיים ואחים. בכל מקרה, בגדול, כל הנחשלילים שהם בצד של הטובים נלחמים נגד כלי נשק גרעיני טקטי שמכונה מטאל גיר. הסיפור בדרך כלל עוסק בפולטיקה בין לאומית, במוסר בטכנולוגיה ואפילו בצורה מאוד חכמה.

 

שני צירי העלילה מתקיימים על פני 5 עשורים בערך. המשחק הקודם התרחש עלילתית ב-2014 ובו השתתף סנייק המכונה דיוויד שנולד ב-1972 שהיה לפני כן במטאל גיר סוליד שיצא ב-2001 ועסק באירועים בשנת 2007. הסנייק השני החשוב נולד ב-1935 וכיכב בכותר מטאל גיר 3 שמתרחש ב-1964 ושיצא ב-2004. הסנייק הזה, ששמו האמיתי ג'ק, משתתף במשחק שלשמו התכנסנו היום ועלילתו מתרחשת ב-1975. כלומר, 11 שנה אחרי המשחק הקודם. המשחק הבא "כאב פאנטום" יתרחש ב-1984.

 

מבולבלים? אתם לגמרי צודקים. ועוד לא נכנסנו למשחקים הניידים של הסדרה, לה כ-10 כותרים, ובינינו, היא מציגה עלילה מסובכת מדי. לא תפסידו כלום אם תסתפקו בלדעת כי האירועים במשחק מתרחשים אחרי אירועים אחרים ומשמשים הקדמה לבאות.

 

הגשה

החולשה היחסית של הסיפור מתאזנת טכנולוגית עם הגרפיקה. רקעים, אנימציה, עיצוב וארט נערמים לפי הסדר לעולם משחקי נהדר. המופרכות של הסיפור מתאזנת עם מאמץ מאמץ ליצור עולם אותנטי לחלוטין. נניח, התפאורה להתרחשויות היא בסיס צבאי אמריקני. אם היה במקרה נדיר תקציב לגייס אתכם השנה למילואים, אתם ממש תרגישו בבית. כלומר, זה נראה אותנטי לגמרי - כולל עמדות הג"ס. בבסיס יש לפעמים שמש ולפעמים גשם שוטף מדהים (המשחק נבדק על PS4)

 

גם מבחינת סאונד זה קורה: רעשי היריות, משאיות דיזל ומסק"רים מתפוצצים על הסראונד בסלון.

 

דיבוב הדמות הראשית, סנייק, הוחלפה והונחה בפיו של קיפר סאת'רלנד. אני לא יודע למה, כלומר, זה נכון שאם יש מישהו שזה מתאים לו אז זה הוא, אבל למה למצוא מישהו שזה מתאים לו? בכל מקרה, ברמה של המשחק שמתכתב עם הקולנוע והטלוויזיה זה כן בסדר ברמת מטא כלשהו - סאת'רלאנד חזר זה עתה לגלם את דמותו של ג'ק באוור ב-24 אחרי הפסקה של כמה שנים. מקווה שלא שילמו על זה יותר מדי כי זה כמו איירון מאן לקידום HTC ONE - מי שזה מעניין אותו הוא לא בדיוק הקהל של זה.

 

לסיום פרק ההגשה, יש לציין גם את הקטעים הסינמטים, אחד מסימני ההיכר של הסדרה שעשויים גם הפעם מצוין. הנה למשל הפתיחה.

 

  

משחקיות

המשחק מתנהל לראושנה בסדרה בעולם פתוח - הבסיס הצבאי. וזה עולם קטן מאוד בו מתרחשות 5 משימות בדרגת קושי קלה וקשה. הן כוללות חילוץ, אבטחה ממסוק, חיסול, פיצוץ מטרות והשגת מודיעין. לכל משימה יש אופי אחר - התגנבות או אקשן ויש כמה דרכים לבצע את המשימות. הטקטיקה עשוייה להיות התגנבות באמצעות ירי חצי הרדמה או דילוג ממחבוא למחבוא, או ירי חסר הבחנה או כמובן - שילובים. חלק מהמשימות מתרחשות בלילה וחלק ביום - מה שמקשה את העבודה, כי החיילים מאוד עירניים לכל תנועה שנעשה. הם גם מתקיפים בצורה הגיונית כלומר, חכמים וזה לא תמיד קל.

 

משימה לדוגמה. נפסלתי בכוונה:

 

למכניקת ההתגנבות אקשן מגוף שלישי נוספו פיצ'רים ונגרעו אחרים. אנחנו שולטים בסנייק כולל כמובן זחילה, מבט דרך משקפת וריצת אמוק. בזירת הקרבות נשתמש כרגיל בואקדח חצי ההרדמה שחוזר, יחד עם רובים שונים וקרב מגע. ההפעלה של הלפיתה הרבה יותר זורמת וקלה מבמשחקים הקודמים ויש כמה תרגילי ג'ודו, היאבקות וקרב מגע שסנייק יכול לעשות.

 

 תוספת אדירה ליכולות שלנו היא מצב הרפלקס. כאשר חייל אויב יבחין בנו הזמן מאט כמו במטריקס (ובכל סרט אחר מאז) וסנייק מסתובב לכיוון הירי. במשחק אפשר לנהוג בנגמ"ש, ג'יפ ומשאית. 

 

 

עוד לא

כדי לנצל את כל האפשרויות במשחק הזה צריך לשחק המון שעות. כלומר, המשימה הראשית אכן מאוד קצרה אבל יש עוד משימות ושלל דרכים לעשות כל דבר. באופן אישי לא נדבקתי למשחק הזה יותר מכמה ימים. החזרה על אותו מיקום עם משימות שונות משעממת מעט ובסופו של דבר יש פה מנוע משחקיות אדירה והשקעה עצומה, שמתנפצת אל קרקע המציאות עם משחק קטן מדי.

 

 

וכן, זה בסופו של דבר רק פרומו לדבר האמיתי במחיר מוזל. ככזה, הוא לא משחק לכאלה שרק מתוודעים לסדרה אך לחובבים הוא מושלם ליצירת ציפייה לדבר האמיתי - פאנטום פיין שאמור להיות גדול פי 200. במראה והטכנולוגיה הזו, הוא וודאי לא יבייש את הסדרה המפוארת.

 

שלב הבונוס: פאקמן

כמה שנים לפני מטאל גיר הראשון, 7 ליתר דיוק, יצא משחק פאקמן הראשון. השנה היא 1980 וגם כאן היוצר הוא יפני. טורו איווטאני (Toru Iwatani) שמו, והרעיון הגיע לו על פי דבריו לאחר שאכל משולש אחד של פיצה. מדובר כנראה בארוחה המשתלמת בכל הזמנים: לאחר ההצלחה האדירה נדד המשחק לכל העולם למאות אלפי מכונות ארקייד להמשכים ולסדרת טלוויזיה ובובות.

 

 

הכותר האחרון בסדרה שאותו קיבלנו לבדיקה הוא פאקמן וההרפתקאות עם השדים ( Pac-Man and the Ghostly Adventures), שמבוסס על סדרת טלוויזיה מצוירת מהשנה שעברה. המשחק יצא לפלטפורמות מחשב אישי, פלייסטיישן 3 ואקסבוקס 360.  

 

המשחק הוא בסגנון פלטפורמה תלת מימדית, כלומר, קפיצות מתוזמנות וירי (של קרח או אש) על שדים. הבעיות של המשחק שהוא לא נראה מספיק טוב יחסית לסטנדרטים בתעשייה (המשחק נבדק על PS3), למשחק פלטפורמה, ויותר חמור מזה - אין שום דבר חדשני ומעניין במשחקיות שלו. מצד שני  הוא לא לוקח שום דבר מהמורשת המפוארת שלו. אולי הוא מתאים לילדים שאוהבים את הסדרה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים