סאאב בדרך לפשיטת רגל נוספת?
יצרנית הרכב השוודית, שנתמכת הפעם על-ידי משקיעים מהמזרח, הודיעה על הפסקת ייצור לחודש לפחות בגלל בעיות מימון
סאאב שוב בצרות. יצרנית הרכב השוודית שנמצאת בבעלות קבוצת משקיעים סינית, הודיעה על הפסקת הייצור לחודש לפחות. זאת, בגלל קשיים לממן את פעולותיה. ההודעה מגיעה פחות משנה לאחר שהייצור חודש אחרי פשיטת הרגל הקודמת.
בעלת הבית, חברת NEVS הסינית, חידשה את הייצור בסוף שנה שעברה אך בתקופה האחרונה אינה עומדת בהתחייבויות כספיות שלקחה יחד עם חברת קינגבו השקעות הסינית. ביצרנית הודיעו כי ישהו את הייצור לחודש לפחות ויפטרו עובדים.
קינגבו, קרן השקעות מהעיר קינגדאו בסין, רכשה אשתקד 22% מ-NEVS והזמינה צי של 200 רכבי סאאב. עסקה זו לא בוטלה, טוענים בקינגבו, אך ב-NEVS הודיעו כי אין בידם את המימון הנדרש לביצועה.
סאאב חידשה את הייצור בשוודיה בספטמבר 2013, במתכונת מצומצמת של יחידות בודדות לחודש. היא מייצרת גרסה חשמלית של ה-9-3 המיושנת, שאמורה להתחרות בדגמים החשמליים הנפוצים יחסית בסין. ביצרנית אף מנו בין מתחרותיהם את דגמי ה-i החשמליים של ב.מ.וו ומקביליהם בפולקסווגן ופורד.
ב-NEVS מסבירים כי הם נמצאים במגעים עם משקיע חדש לחברה, ו"מחפשים פתרון ביניים עד מתישהו ביוני", אז הם מקווים יושלם המשא ומתן וייצור המכוניות יחודש.
היסטוריה של שיבושים
לאחר עשרות שנות בעלות של ג'נרל מוטורס, שכשלה בהפיכת סאאב ליצרנית ריווחית, האמריקאים מכרו את החטיבה השוודית למשקיעים סיניים בשנת 2010. לאחר חודשים ארוכים של חוסר ודאות, בשנת 2011 סאאב הודיעה על פשיטת רגל, ממנה יצאה ביוני 2012 תחת בעלות חדשה - שכעת נראה שגם היא אינה מצליחה להתחמק מהמהמורות בהם פגעה סאאב לאורך השנים.