טויוטה - מותג הרכב בעל הערך הרב ביותר
מחקר המותגים השנתי קובע כי שווי המותג של יצרנית הרכב הגדולה בעולם עומד על 29.6 מיליארד דולר. פורד רשמה את הצמיחה הגדולה ביותר ונכנסה לחמישייה המובילה
טויוטה - מותג הרכב החזק בעולם. כך קובע המחקר השנתי של מילוורד-בראון אופטימור, שמצא כי ערך המותג היפני עומד השנה על 29.6 מיליארד דולר, 21% יותר מבשנה שעברה. זוהי פעם שביעית בה טויוטה מובילה את המחקר מתוך תשע שנים בו הוא נערך. את הנתונים מפרסם ה"אוטומוטיב ניוז".
לפי המחקר, במקום השני ממוקם מותג ב.מ.וו, ששוויו מוערך ב-25.7 מיליארד דולר, לפני מרצדס (21.5 מיליארד) והונדה (14.1 מיליארד). פורד נכנסה השנה למקום החמישי, תודות לזינוק של 56% בשווי המותג האמריקאי - ל-11.8 מיליארד דולר.
דירוג מילוורד-בראון מתייחס ל-100 המותגים הגלובאליים הגדולים בעולם. אף אחת מיצרניות הרכב לא הצליחה להגיע לרשימת עשרת המותגים הגדולים, שמובל השנה על-ידי גוגל (עם שווי של 158.8 מיליארד דולר), לפני אפל (מובילת 2013 עם 147.9 מיליארד) ו-IBM (עם שווי מותג של 107.5 מיליארד דולר).
החוקרים מבססים את הערכתם לשווי המותגים השונים, על סקר רחב-היקף בהשתתפות שני מיליון צרכנים מרחבי העולם ונתונים שנאספים בין היתר על-ידי סוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג. הנתונים נוגעים לדרך שבה נתפס המותג בציבור - חוזקו, אמינותו, ערכיו וכדומה.
מותגי הרכב החזקים בעולם (לפי שווי בדולרים)
1. טויוטה - 29.6 מיליארד
2. ב.מ.וו - 25.7 מיליארד
3. מרצדס - 21.5 מיליארד
4. הונדה - 14.1 מיליארד
5. פורד - 11.8 מיליארד
6. ניסאן - 11.1 מיליארד
7. פולקסווגן - 8.4 מיליארד
8. אודי - 7.1 מיליארד
9. שברולט - 4.9 מיליארד
10. יונדאי - 4.6 מיליארד