שתף קטע נבחר
 

יבנה נגד הסכמי גג: "לא נבנה בלי מחלף"

ראש עיריית יבנה מסרב לחתום על הסכם הגג המתהווה בין העירייה לממשלה, שאמור להביא לבניית 2,300 דירות חדשות בעיר, משום שלטענתו הממשלה לא עומדת בהתחייבויותיה. "הממשלה דחתה את הקמת מחלף יבנה דרום, שאמור לאפשר לתושבים החדשים להגיע לכביש 4 מבלי לעבור דרך העיר"

ראש עיריית יבנה, צבי גוב-ארי, הודיע היום (א') כי יסרב לחתום על הסכם הגג המתהווה בין העירייה לממשלה, שאמור להביא לבנייתן של 2,300 דירות ממערב לשכונת נאות-רבין בעיר. לדבריו, הממשלה לא עומדת בהתחייבויותיה ודחתה את הקמתו של מחלף "יבנה דרום" - שהיה אמור לאפשר לתושבי הדירות שייבנו להגיע לכביש 4 מבלי לעבור דרך העיר.

 

 

בהיעדר המחלף, טוען גוב-ארי, הוספת התושבים לעיר תוביל לעומס תנועה בלתי אפשרי ולכן הוא אינו יכול לאשר אותה. ''אי-קיום הבטחה שלטונית ברמת משרד השיכון והאוצר מחייבת תגובה - עצירת הסכמים והתנייה בביצוע", אמר היום ראש עיריית יבנה. "לא נאפשר בניית שכונה נוספת ביבנה ללא הקמת מחלף דרומי, בלעדיו נדונה העיר לפקקים גדולים".

 

עוד טוען גוב-ארי כי העבודות לבניית מחלף יבנה דרום, שעלות הקמתו עומדת על כ-300 מיליון שקל, היו אמורות להתחיל כבר בינואר 2014 - אולם נדחו שוב ושוב. לדבריו, התוכניות להקמת המחלף כבר קודמו בוועדות התכנון, אך לא יצאו לפועל עד היום בגלל היעדר מימון.

 

כלי שכנוע אפקטיבי

התנגדותו של גוב-ארי אינה מאפשרת כרגע חתימה על הסכם גג בין הממשלה לעירייה. במסגרת הסכם זה, אמורה עיריית יבנה להתחייב כי היא תאשר את הקמת הדירות בשטחה. מנגד, אמורה הממשלה להתחייב כי כל משרד ממשלתי יעשה את העבודה הדרושה לקליטת התושבים החדשים במסגרת לוחות הזמנים של פרויקט הבנייה.

 

כך, אמור משרד החינוך להתחייב להוספת בתי ספר וגני ילדים, משרד הבריאות להוספת מיטות לחולים, משרד התחבורה להוספת מחלפים וכבישים, ומשרד אוצר לתקצוב המלא של כל הפעולות. הסכמים אלו כבר הוכיחו את עצמם בשנות ה-90 של המאה הקודמת, במהלך גל ההגירה מברה"מ לשעבר, כאמצעי מועיל להסרת התנגדויות לבנייה מצד ועדות מקומיות לתכנון ובנייה.

 

לדברי גוב-ארי, העברת המימון לבניית המחלף היא תנאי בל יעבור לקבלת הסכמתו להקמת הדירות הנוספות ביבנה. "משרדי ראש הממשלה, האוצר והשיכון מעוניינים להציף את השוק בדירות. בידינו כיום 2,300 יחידות דיור המוכנות לשיווק, כאשר עוד כ-9,000 יחידות דיור מצויות בתכנון מתקדם. כל אלה מהווים כלי שכנוע אפקטיבי מאוד לתחילת בינוי המחלף ללא דיחוי". עם זאת, הבהיר כי הבנייה שכבר החלה בשכונת נאות-רבין לא תיעצר.

 

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "תכנון המחלף המדובר טרם הסתיים ולכן תקצובו לא מהווה חסם. הנושא התקציבי נמצא בדיון בין המשרדים הרלוונטים וצפוי לבוא על פתרונו בימים הקרובים.

 

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "פרויקט מחלף אשדוד צפון (מחלף יבנה דרום), לא היה אמור לצאת לביצוע בינואר 2014, שכן הוא מעולם לא אושר ותוקצב בתכנית העבודה המאושרת של משרד התחבורה. מתוך רצון לסייע לקידום בנייתן של יחידות הדיור, משרדנו מגבש הסכם בינמשרדי ששותפים לו משרדי התחבורה, השיכון והאוצר ורשות מקרקעי ישראל. ההסכם כולל חלוקת מימון וביצוע של שורה ארוכה של פרויקטים המהווים, נכון להיום, חסם ליחידות דיור.

 

"מחלף זה הנו אחד מתוך אותם פרויקטים הנמצאים כיום ברשימה לתקצוב".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אליעד לוי
יבנה. מתנגדת להסכם גג
צילום: אליעד לוי
מומלצים