שתף קטע נבחר
 

5 צעדים לשיווק עסק מתחיל ברשת

רוצים לשווק את העסק שלכם באינטרנט - אבל המשאבים שלכם מוגבלים? לפניכם צעדים בסיסיים שיאפשרו לכם לעשות זאת כמו שצריך

לכל מי שפותח עסק ברור, שפעילות שיווקית ברשת היא חיונית. אבל ריבוי הזירות, המונחים הטכניים וחילוקי הדיעות בין המומחים בתחום מבלבלים ומתסכלים. בישראל, התחרות על ליבו של הצרכן ברשת עזה במיוחד. אז במה כדאי לעסק חדש עם משאבים מוגבלים להתמקד? לפניכם חמישה אבני בניין הכרחיות ליצירת בסיס נכון לשיווק באינטרנט.

 

עוד על עסקים קטנים - בערוץ קריירה

 

1. שם דומיין וכתובת מייל

שם דומיין, או מתחם בעברית תקנית, הם כתובת ייחודית באינטרנט שתהיה שייכת לעסק באופן בלעדי. זוהי הכתובת שתשמש את חשבון המייל של עובדי העסק ואת האתר שלו. לדוגמא omri@mycoolbusiness.co.il. לעסקים הפונים לקהל ישראלי מומלץ להשתמש בשם דומיין המסתיים ב- co.il כדי שיזהו מיד שמדובר בעסק מקומי.

 

איפה משיגים? כתובת דומיין ניתן לרכוש מספק האינטרנט, ספק האתר, או אפילו לבד למי שניחן בידע הטכני הנדרש.

 

2. דף פייסבוק

פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה בישראל. על פי נתוני החברה, כ-2.7 מליוני ישראלים גולשים בפייסבוק מדי יום. ניתן לפתוח דף עסק בקלות וללא תשלום על ידי לחיצה על החץ שבסוף שורת האייקונים הכחולה בראש הדף. דף הפייסבוק הוא דרך זמינה וחסכונית ליצור נוכחות ראשונית לעסק, להציג את המוצרים או השירות, למשוך לקוחות חדשים ולשמור על קשר עם לקוחות קיימים.

 

איפה משיגים? facebook.com.

 

3. אתר אינטרנט

על אף יתרונותיו של דף הפייסבוק, הוא אינו יכול להחליף אתר אינטרנט פרטי לעסק. אתר העסק משדר את ייחודיות העסק, בניגוד לעיצוב האחיד של דפי פייסבוק, ומאפשר להציג תוכן רב ומגוון בצורה המותאמת לצרכי העסק. מספר חברות מציעות לעסקים קטנים שירות בניית אתרים בעברית בחינם או בתשלום חודשי נמוך. בין הדברים שחשוב לבדוק בנושא האתר הם התאמה לגלישה סלולרית מהטלפון או מהטאבלט, התאמה למנועי חיפוש (SEO), והאפשרות למכור מוצרים ישירות דרך האתר.

 

איפה משיגים? otonomic.com, d.co.il, wix.com .

 

4. רשימת תפוצה: מייל וטלפון

לצד בניית נכסים באינטרנט למשיכת לקוחות חדשים, חשוב לשמור על קשר עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים באופן אקטיבי. מומלץ לאסוף רשימת תפוצה של לקוחות ומתעניינים כבר מהיום הראשון של העסק, שתכיל כתובת מייל ומספרי טלפון עדכניים. לרשימת התפוצה ניתן לשלוח עדכונים, הודעות על מבצעים, מוצרים חדשים וכדומה. השימוש ברשימת תפוצה הוא שיטת שיווק חסכונית ויעילה במיוחד.

 

איפה משיגים? מבקשים יפה מכל מי שנפגשתם איתו במסגרת העסק. ניתן לנהל באקסל או בתוכנות ייעודיות לניהול לקוחות (CRM – Customer Relationship Management).

 

5. שיווק במנועי חיפוש

מנוע החיפוש גוגל הוא המקום הראשון בו מחפשים לקוחות פוטנציאלים שירות או מוצר. עסקים שיגיעו למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש יקבלו מספר רב של לקוחות חדשים. בתחומים מסוימים ניתן להשיג זאת באמצעות התאמת האתר לדרישות גוגל בלבד, אך במקרים אחרים ידרשו שירותי חברה מקצועית. לצד גוגל ישנם מנועי חיפוש המוקדשים לנושאים מסוימים, כגון מסעדות או שירותים לזוגות מתחתנים. השתתפות באתרים כאלו כרוכה בתשלום, אך יכולה להיות משתלמת ביותר.

 

איפה משיגים? מומלץ להיעזר בקבוצת הפייסבוק facebook.com/groups/seo4free.

 

כל אחד מרכיבים אלו יקבל חשיבות שונה בעסקים שונים, אולם השילוב שלהם ייתן תוצאה אופטימלית בכל תחום. שיווק נכון באינטרנט יכול לעזור לעסקים חדשים להתחרות בהצלחה בעסקים קיימים ומבוססים יותר. מיקוד בצרכי העסק ושיקול נכון של השקעה למול הכנסה יאפשרו לבעלי עסקים למצוא את הדרך הנכונה ביותר להגדיל את מעגל הלקוחות ולהפוך את החלום להצלחה.

 

עומרי אלוש הוא מנכ"ל ומייסד הסטארט אפ "אוטונומיק "- פלטפורמה ליצירת אתר אינטרנט מעמוד הפייספוק העסקי

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים