מרידה One Forty - מלהיבים ובזול (יחסית)
למרידה האלה יש את הגיאומטריה והמפרט כדי להיות להיט אמיתי. הוסיפו לזה גם תג-מחיר מאד תחרותי ותקבלו את אחת העסקאות הטובות יותר שתוכלו לעשות היום - אם אול מאונטיין זה המרפא שלכם
מבט מהיר אחד על הדור החדש של אופני האנדורו מבית מרידה, הבהיר שהם מצוידים בכל טוב: תמוכות שרשת קצרות, מוט עליון ארוך, זווית היגוי שטוחה יחסית, קראנק נמוך ומתלה חדש מאחור, חבילת שימאנו SLX מלאה עם 30 הילוכים, מעבירים, קסטות, בלמי 180 מ"מ בכל קצה, נאבות גלגל ושיפטרים. עכשיו הוסיפו לזה בולמי Fox (עם מהלך של 150 מ"מ מלפנים ו-145 מאחור) עם בוררי CTD, קפיץ אוויר וכיוון לשיכוך החזרה. מוט מושב הידראולי של KS ומושב מעוצב של סאלה איטליה, צמיגי שוולבה אגרסיביים על חישוקי אלכס. בקיצור, באמת מכל טוב ששוקל 14.3 ק"ג.
- עוד על אופניים? נסו את אתר שטח
ההפתעה הגדולה מבחינתי הגיעה כשהבחנתי בתג המחיר - 9,700 שקלים לחברי מועדון היבואן. נשמע אולי הרבה, אבל בישראל, מחיר של ארבע ספרות עם מפרט מרשים כל-כך באופני "27.5 מהקטגוריה הכי חמה היום, זה בהחלט מחיר מעניין מאד.
וברכיבה
האמת, הפרט שסיקרן אותי יותר מכל היה מתלה ה-VPK של מרידה. את הגלגל האחורי אוחז משולש אלומיניום קשיח וללא מפרקים. המחובר לשלדה עם שתי זרועות - קצרה בתחתית וארוכה יותר למעלה, המתחברת לבולם האחורי. התצורה מאד דומה למתלה VPP ו-DWLINK שניתן לגלות באופניים מאד יקרים. היתרונות: שליטה טובה יותר בתנועת הגלגל והפרדת כוחות בלימה ודיווש מהמתלה.
אופני הדור החדש (אנדורו ו-AM) אמורים לספק את הסחורה במגוון שטחים, למשל עליות קשות הדורשות העברת מלוא כוח השרירים לגלגלים עם מינימום הפסדים, כמו-גם מורדות הדורשים מתלים ארוכי מהלך ושואבי אנרגיה. והמרידה האלו טיפסו יוצא מן הכלל. למעשה, לאחר כיול וכיוון קפדניים, המתלה היה כה יעיל עד כי רוב הזמן השארתי את הבולם האחורי במצב "D" כדי לשמור על קשר טוב יותר עם הקרקע, ואת המזלג העברתי ל-"C" כדי שלא לבזבז כוח. מרשים מאד. בראש המעלה אפשר היה להוריד מיידית את גובה המושב, ולפתוח במלאכת פירוק הסינגל בקצב מדהים.
לאחר פרק ההיכרות גיליתי כי הקצב עולה בהתמדה, וכי שאני מבלה יותר ויותר זמן באוויר. מתלי Fox עשו עבודה מצוינת, אבל אין ספק כי גם לגיאומטריית השלדה המוקפדת מגיע כאן קרדיט. במורד אפשר היה גם להתרשם ממערך הבלמים המצוין, עם עוצמת בלימה חזקה, ונשיכה הדרגתית ומבוקרת. לא חשתי שום סימני היחלשות או ספוגיות אחרי קטעי רכיבה אגרסיביים מאד, והרוטורים מסדרת ICE מסלקים את החום ביעילות רבה. אגב, גם בתחום הבלימה יש למתלה VPK אפקט מורגש, שכן הוא ממשיך לעבוד על גדודיות ואינו ננעל כתוצאה מכוחות הבלימה.
גם בסעיף העברת הכוח אין תלונות. העסק עבד מעולה בכל תנאי, גם בעת העברת הילוכים ביד גסה וללא כל התחשבות במכאניקה. מעביר שדאו+ מאחור הכולל מצמד, הולך והופך לאחד הפייבוריטים שלי. פיזור יחסי ההעברה מצוין, וכך גם המרווחים בין הפלטות (שלוש) לפנים. לא אחת מצאתי עצמי מקפיץ פלטות מקדימה במקום לתקתק שניים או שלושה הילוכים מאחור, והתוצאה מצוינת.
גם מחוץ לסינגלים הטכניים יש למרידה מה להציע. המתלים במצב "Trail" מאזנים יפה בין נוחות-מהלך-הורדת כוח. אפשר בקלות להגיע למהירות שיוט טובה, ולשמור עליה ללא מאמץ מיוחד. לצמיגים מעט התנגדות, אבל לא באופן יוצא דופן ועל כמה קטעי חולות יכולתי להעריך את הציפה שצמיג ברוחב 2.35 מספק. תנוחת הרכיבה ממורכזת וטבעית עם כידון רחב ומושב נוח. יש באופן טבעי גם קיטורים פה ושם. אישית הייתי מעדיף סטם קצר יותר בכ-20 מ"מ, וגריפים רחבים ועבים יותר.
סיכום
על האופניים האלו צריך להסתכל מבעד שתי עדשות. האחת של המוצר, תיתן תמונה איכותית, מאובזרת היטב ועם התאמה טובה מאד למשימה. השניה של המחיר, עם תמורה טובה מאד לכסף, בוודאי לאופניים מאובזרים כל-כך ובקטגוריה חמה כל-כך. ואם נדמה לכם שהתמונה הכללית מאד חיובית ומומלצת, אתם לא טועים.