שתף קטע נבחר

ח"כ לוין מתריע: "ילדים הנוסעים באוטובוסים חשופים לאסון כבד"

כל יומיים וחצי נשרף אוטובוס בישראל, ויו"ר הקואליציה מזהיר: למדינה אין מידע מספיק והיא אינה נוקטת פעולות הנדרשות על מנת להוריד מהכביש אוטובוסים מסוכנים

"אזרחי ישראל, לרבות ילדים ונוער הנוסעים באופן תדיר באוטובוסים, חשופים לסיכון של ממש אשר עלול להסתיים באסון כבד". כך מתריע היום (ה') יו"ר הקואליציה, ח"כ יריב לוין (ליכוד), המשמש גם יו"ר השדולה לקידום התחבורה הציבורית בישראל.

 

עשן שחור בשמי חיפה: אוטובוס נשרף בנווה שאנן

נשרף אוטובוס תלמידים בטיול, אין נפגעים

אוטובוס נשרף, מאות נחסמו בנתיב המהיר

 

במכתב ששלח היום לוין לשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ', הוא מבקש לפעול במהירות להורדה מהכביש של אוטובוסים ברי סיכון, לנוכח ימי הקיץ המתקרבים. זו אינה הפעם הראשונה שבה לוין נדרש לנושא. לפני כמה שבועות הוא הגיש שאילתה בעניין. מנתונים שפורסמו במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות" בסוף שנת 2013, עלה כי מאז ינואר 2011 נרשמו יותר ‭450-מ‬ אירועי שריפת אוטובוסים בישראל. מדובר בממוצע של 147 שריפות בשנה - וזה עוד בשנים שבהן טוענים מפעילי התחבורה הציבורית כי שדרגו את הרמה הטכנולוגית של צי האוטובוסים.

 

בחישוב פשוט, כך דווח ב"ממון", מתוך 360 ימים שבהם פועלת התחבורה הציבורית מדי שנה, כולל מוצאי שבת, כל יומיים וחצי נשרף אוטובוס נוסעים בישראל. אגד ודן חולשים על 70 אחוז מהתחבורה הציבורית, והרשות לכיבוי אש כבר איימה בעבר להשבית את "אגד" בגלל ריבוי המקרים, אולם אין פתרון למיליוני הנוסעים שייתקעו ברחובות.

 

"כעולה מהנתונים שהובאו בתשובתך לשאילתה, תופעת האוטובוסים הנשרפים במהלך נסיעה היא רחבת היקף. מדובר בסכנה ברורה ומוחשית לחיי אדם, ואך בנס לא הסתיימו חלק מן המקרים באסון כבד. מתשובתך לשאילתה עולה כי אין ריכוז של נתונים בסוגיה החשובה ביותר בעניין זה, והיא פרטי יצרני האוטובוסים ויצרני המרכב", כתב לוין לשר. "משכך, אין גם יכולת לאתר בעיות רוחביות בפס ייצור, בדגם או בשנתון מסוים, וממילא גם אין יכולת לבצע קריאת שירות במקרים המתאימים, החיונית למנוע שריפות נוספות".

שריפות אוטובוסים: סכנה בימי הקיץ (צילום: משטרת ישראל, אגף התנועה) (צילום: משטרת ישראל, אגף התנועה)
שריפות אוטובוסים: סכנה בימי הקיץ(צילום: משטרת ישראל, אגף התנועה)

ח"כ יריב לוין. יו"ר השדולה לתחבורה ציבורית (צילום: בני דויטש) (צילום: בני דויטש)
ח"כ יריב לוין. יו"ר השדולה לתחבורה ציבורית(צילום: בני דויטש)

"בהיעדר נתונים כאמור, אין יכולת להביא להפסקת ייבוא או ייצור של מערכות פגומות ומסוכנות, ואין גם יכולת להורות על ביצוע שינויים הן בפסי ייצור מסוימים, והן בתקנים רלוונטיים ככל שהדבר דרוש", הוסיף לוין.

 

חבר הכנסת כתב עוד כי הלכה למעשה

 "לא ננקטות הפעולות הנדרשות על מנת להוריד מן הכביש אוטובוסים מסוכנים".

 

בסיום מכתבו ציין: "נוכח האמור לעיל ובשים לב לכך שאנו נמצאים בפתחה של עונת הקיץ, אשר מטבע הדברים מגדילה את הסיכון לפרוץ שריפות באוטובוסים, אבקש את התערבותך על מנת שהגורמים הנוגעים בדבר במשרדך יאספו ללא דיחוי את הנתונים שהתבקשו על ידי, וידאגו לפרסמם. כמו כן, אבקש את פעולתך המהירה על מנת להבטיח כי לאור הנתונים כאמור תינקטנה הפעולות המתאימות להורדתם מהכביש של אוטובוסים בעלי סיכון להישרף. אבקש להדגיש כי בנסיבות הנוכחיות ובהיעדר טיפול ראוי בסוגיה זו, חשופים אזרחי ישראל, לרבות ילדים ונוער הנוסעים באופן תדיר באוטובוסים, לסיכון של ממש אשר עלול להסתיים באסון כבד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: משטרת ישראל, אגף התנועה
אוטובוס עולה באש
צילום: משטרת ישראל, אגף התנועה
מומלצים