שתף קטע נבחר

"גט טקסי" בבג"ץ נגד נתב"ג: "זה מונופול"

שבועיים אחרי שהורחקו מפעילות בנמל התעופה, עתרו מפעילי אפליקציית המוניות לביטול הצו: "החלטה שרירותית הלוקה בחוסר סבירות קיצונית"

המאבק בין נתב"ג לבין החברה המפעילה את אפליקציית המוניות "גט טקסי" מגיעה לבית המשפט: החברה עתרה הבוקר (א') לבג"ץ נגד צו הרחקה שהוציאה הנהלת נמל התעופה, האוסר על המוניות שלה לאסוף נוסעים משדה התעופה. בעתירה טוענת החברה שהצו מהווה החלטה שרירותית הפוגעת בצרכנים החוזרים מחו"ל ומשמעותו "גביית מחירים גבוהים, ריסון התחרות החופשית, פגיעה בפרנסתם של כ-3,500 נהגים והמשך המונופול על הנסיעות מנמל התעופה החוצה".

 

עוד בחדשות:

 

לפני שבועיים הוצא הצו על ידי מנהל נתב"ג, שמואל זכאי, שטען שאופן ההזמנה של השירות ב"גט טקסי" אינו תואם את הנהלים בנתב"ג. לדבריו, נהגי "גט טקסי" אינם רשאים לקבל הזמנות באמצעות האפליקציה משום שהדבר אינו מהווה "נסיעה מיוחדת שהוזמנה מראש". בצו צוין שכדי שמוניות השייכות לתאגיד או מופעלות על ידו יוכלו לבצע נסיעות מנתב"ג, בין היתר על התאגיד לקבל הרשאה מסחרית.

 

את העתירה הגישו באי כוחה של "גט טקסי", עורכי הדין מיכאל גינסבורג ואפרת ברזילי. לדבריהם, "צו ההרחקה לוקה בחוסר סבירות קיצוני, הן בשל היעדר תשתית עובדתית מספקת להחלטה והן כי הוא פוגע פגיעה קשה, לא סבירה ולא מידתית בחופש העיסוק של 'גט טקסי' ושל הנהגים המשתמשים באפליקציה".

 

עוד טוענים העותרים שצו ההרחקה מפלה בין "גט טקסי" לבין גופים חיצוניים אחרים שבאמצעותם מוזמנות מוניות לצורך איסוף מנתב"ג. לדבריהם, דיני המשפט הציבורי מחייבים את רשות שדות התעופה להפעיל שיקול דעת בהתאם לאמות האמידה המקובלות לפי עקרון המנהל התקין, ושהחלטת הרשות "אינה עומדת באמות המידה המחייבות אותה ודינה לביטול".

 

העותרים מבקשים מבג"ץ להשהות את הצו עד להכרעה בעתירה. מ"גט טקסי" נמסר: "נמשיך לעשות הכול על מנת להעניק לקהל לקוחותינו ולנהגים את השירות המתקדם, האמין והטוב ביותר, כפי שעשינו עד כה. החברה תמשיך לפעול בכל המישורים החוקיים והמקובלים כדי לתת לנוסעיה את המחיר האטרקטיבי ביותר גם בנסיעות חזרה מנמל התעופה בן גוריון".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים