פורד מציגה: מונדיאו ששוקלת כמו פיאסטה
שימוש בחומרים קלים איפשר למהנדסי יצרנית הרכב האמריקאית לצמצם ב-25% את משקל המונדיאו ל-1,250 ק"ג בלבד. צפו בהסבר על החידושים
פורד מצהירה: אפשר לצמצם ב-25% את משקל המשפחתיות הגדולות. ובמילים אחרות - לחסוך כ-400 ק"ג ממשקל המכונית, בכך לשפר את תצרוכת הדלק, הביצועים ולהפחית את זיהום האוויר.
מהנדסי היצרנית, בסיוע תוכנית הפיתוח של מרכז האנרגיה האמריקאי וחברת מגנה, פיתחו מונדיאו (פיוז'ן באמריקה) קלת-משקל. במקום משקל ממוצע של הדגם הקיים, 1,665 ק"ג, המונדיאו המיוחדת שוקלת כ-1,250 ק"ג בלבד.
כדי לעמוד במשימה, המהנדסים השתמשו בחומרים קלים דוגמת סיבי פחם, מגנזיום ואלומיניום, שאינם חדשים לתעשייה אך מחיר גבוה מונע שימוש נרחב בהם. ב.מ.וו, שהפכה ליצרנית מרכבי סיבי הפחם הגדולה בעולם השנה, בין היתר לשימוש בדגמי ה-i הידידותיים לסביבה, מצביעה על כך שהתעשייה עשויה להתגבר על מכשול המחיר, כמענה ללחץ שמופעל עליה לצמצם את זיהום האוויר ממכוניות חדשות.
לפי פורד, החומרים הקלים שיפרו את משקל המכונית בכל הרכיבים - לא רכב במרכב. גם המנוע, תא הנוסעים, רכיבי מתלים ואפילו המצבר, יוצרו מחומרים קלי משקל, שמציעים בדרך כלל גם חוסן משופר בהשוואה לברזל השגרתי. פורד אגב, עשתה היסטוריה כאשר השילה כ-320 ק"ג ממשקל הרכב הנמכר ביותר באמריקה - הטנדר F-150. זה זכה לשלדה ומרכב מפלדה מחוזקת ואלומיניום, ותוות לכך לדיאטה מרשימה.
לפי שעה לא ידוע מתי הדיאטה הזו תגיע גם לדגמים אחרים, אך ניתן לשער שפורד - כמו יצרניות אחרות - תידרש לעשות זאת בדורות הקרובים של דגמיה, כמענה לתקנות זיהום ההולכות מחמירות יותר ויותר.