שתף קטע נבחר

 

עלייה בתיירות לנורבגיה בגלל סרט של דיסני

האם סרט על הכנרת וחומות ירושלים הוא הפתרון לכלכלה הישראלית? ניסיון נורבגי מוכיח שכן: הורים וילדים נוהרים לפיורד בשל הסרט "לשבור את הקרח"

הפופולריות של הסרט "Frozen" (בעברית: "לשבור את הקרח") מבית היוצר של אולפני דיסני הובילה לא רק לרווחים אדירים ממכירת כרטיסים ומוצרי מזכרות נלווים, ולא רק לתורי ענק בדרך לפגוש את כוכבי הסרט בפארקים של דיסני. כעת מתברר כי היא גורמת לרבים מחובבי הסרט לנסוע לנורבגיה כדי לבקר באזור שסיפק השראה לסרט האנימציה.

 

עוד חדשות מהעולם :

 

הראלד הנסן, הדובר האמריקני של "בקרו בנורבגיה", אומר כי מספר התיירים האמריקנים המגיעים לנורבגיה גדל משמעותית מאז שהסרט יצא לאקרנים בנובמבר. עלייה של 37% חלה במספר ההזמנות ללילה במלונות במהלך הרבעון הראשון של השנה הזו לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

אזור הפיורד בנורבגיה שעליו מתבססת עלילת הסרט (צילום: AP) (צילום: AP)
אזור הפיורד בנורבגיה שעליו מתבססת עלילת הסרט(צילום: AP)
הנסן אומר כי אנשי התיירות מדווחים גם על עלייה של 40% במכירות השנה בהשוואה לאותה התקופה בשנה שעברה, ונמל התעופה גרדרמון באוסלו דיווח על עלייה של 57% במספר הנוחתים מניו-יורק ברבעון הראשון של השנה. "הבחנו בעלייה אדירה בתיירות מארה"ב כבר בנובמבר ובדצמבר של השנה שעברה, מיד אחרי שהתחלנו את מאמצי השיווק שלנו עם דיסני באוקטובר", מעיד הנסן.

 

הנסן אמר כי העלייה בתנועה בולטת במיוחד באזור הפיורד, אולם ציין כי יש גם עניין רב יותר באוסלו ובצפון נורבגיה, שם יכולים התיירים לחזות בזוהר הצפוני - תופעה שמוצגת אף היא בסרט של דיסני. בנוסף, חברת Norwegian Air החלה להפעיל קו טיסה ישיר לאוסלו מאורלנדו, פלורידה, שם שוכן נמל התעופה הקרוב ביותר לפארק "דיסני וורלד".

 

אימא, בואי ניסע לממלכת ארנדל!

חברת התיירות של דיסני Adventures by Disney לוקחת השנה את חובבי הסרטים של דיסני לטיול בן שמונה ימים בנורבגיה, שמחירו יותר מ-5,000 דולר לאדם, כולל ביקור בגיירנגר פיורד, הפיורד שסיפק השראה לממלכת הפנטזיה "ארנדל" של הסרט.

נפגשים עם דמויות הסרט "לשבור את הקרח" (צילום: AP) (צילום: AP)
נפגשים עם דמויות הסרט "לשבור את הקרח"(צילום: AP)
 

גם חברת התיירות Wilderness Travel ששולחת תיירים לנורבגיה זיהתה גידול בעניין שמגלים תיירים במדינה. דוברת החברה, ברברה בנקס, אומרת כי אף שלחברה אין שום קשר רשמי לסרט, "נראה שלסרט יש חלק משמעותי בפופולריות של נורבגיה. אנשים פשוט לא ראו את הנופים המדהימים האלה לפני כן. הסרט מייצג את התרבות העממית המקומית בדרך כל-כך שובת לב, והנוף והארכיטקטורה כל-כך

מהממים, וכולם מבוססים על מקומות אמיתיים".

 

שרידן בקר, אם לשניים מארה"ב שחיה כיום עם משפחתה בברצלונה, מספרת שהיא וילדיה מתכננים לנסוע לנורבגיה "רק בגלל הסרט - אחד מסרטי דיסני הכי אהובים כרגע". פילר קלארק, אם לשניים שחיה בסמוך לשיקגו, מספרת שנסעה לסקוטלנד בעקבות הסרט Brave (בעברית הוא נקרא "אמיצה"), ושכעת היא שוקלת להזמין נסיעה לטיול של דיסני בנורבגיה. "כשיש קשר שילדים יכולים להבין, אין אפשרות שהטיול לא יצליח. הילדים אומרים 'בואו ניסע לנורבגיה! אנחנו יכולים לנסוע לממלכת ארנדל?'"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
אחרי ש"אמיצה" לקחה תיירים לסקוטלנד, עכשיו תור אוסלו
צילום: AP
מומלצים