שברולט קרוז טורבו שוב נקראת למוסך
המשפחתית הקומפקטית של שברולט נקראת למוסך פעם נוספת. הפעם מדובר ב-102 מכוניות בהן ציר הינע קדמי ימני עלול להשבר
שברולט קרוז נקראת לתיקון במוסכי יוניברסל מוטורס ישראל (UMI). המשפחתית הקומפקטית של הקונצרן האמריקאי ג'נרל מוטורס, עשויה לסבול מכשל במערכת ההינע. כתוצאה מכך לא יעבור כוח מנוע לגלגלים, וכמובן שהרכב לא יוכל לנוע לפנים בעזרת כוח מנוע, אלא יגלוש עד לעצירה. המכוניות הכלולות בקריאה לתיקון הן מדגם הטורבו שיוצר בארה"ב בשנים 2013 ו-2014. דגם הטורבו המשווק כיום בישראל מיוצר בדרום-קוריאה, יחד עם יתר גרסאות הקרוז. מעשית, קריאה זו לתיקון היא הרחבה של קריאה זהה לתיקון 242 שברולט קרוז עקב אותה תקלה בדיוק. הקריאה הראשונה התייחסה לדגמי 2013-2012.
- שברולט קרוז טורבו למוסך - חשש מהתלקחות
במסגרת הקריאה לתיקון, יזומנו 102 מכוניות לבדיקת ציר ההינע הקדמי, שבאחריותו להעביר את הכוח שמספק המנוע לתיבת ההילוכים, לגלגלים הקדמיים. במקרה בו הכשל מופיע, עשוי ציר ההינע להישבר והכוח לא יעבור מהתיבה לגלגלים - כך שהנהג יאבד את היכולת להאיץ את המכונית. זו תגלוש לעצירה, ובמקרה הצורך ניתן גם לבלום אותה באופן רגיל באמצעות הבלמים ולא תפגע יכולת ההיגוי. התקלה אינה גורמת לכיבוי המנוע.
על-פי הודעת UMI, תיקון התקלה יארוך כשעה. לא ידוע על תאונות או נפגעים כתוצאה מכשל זה.
לפי תקנות משרד התחבורה, יבואנית רכב המקבלת מידע מהיצרנית על קריאה לתיקון, מחויבת לדווח למשרד בצירוף מספרי השלדה הרלוונטיים. בשלב זה משרד התחבורה מאתר את הבעלים העדכניים של המכוניות הנדרשות לתיקון, ושולח הודעה לביתם. מרגע זה עליהם לבצע את הקריאה לתיקון במוסך מורשה היבואנית, לא יאוחר מחצי שנה לאחר קבלת ההודעה. זאת, כתנאי לחידוש רישיון הרכב.