ת"א: חניון בצלאל יפתור את מצוקת החניה?
יזמי פרויקט "בצלאל" בתל-אביב, שנבנה על חורבות שוק בצלאל וחניון מכבי הוותיקים, קיבלו היתר להקמת חניון חדש שייפתח לפני אכלוס הפרויקט. המשמעות: כל 600 מקומות החניה בחניון ישמשו את הציבור הרחב, שסובל קרוב ל-4 שנים ממצוקת חניה. משיאוכלס הפרויקט, יוותרו לציבור 330 מקומות חניה. לטענת היזמים, המחירים בחניון יהיו זהים לאלה שבחניונים העירוניים
פתרון חלקי למצוקת החניה במרכז תל-אביב? כשנתיים לאחר שהחלה עבודת הבנייה של פרויקט מגורי היוקרה "בצלאל" בין הרחובות המלך ג'ורג' וטשרניחובסקי בתל-אביב, קיבלו היזמים מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה היתר להקמת חניון ופתיחתו עוד בטרם אכלוס הפרויקט - כלומר בעוד כשנה וחצי. הפרויקט והחניון צפויים לקום על חורבות מתחם שוק בצלאל וחניון בצלאל הוותיקים.
- פונה מתחם צפון הקריה לטובת חניון ומגדלים
- פתרון למצוקת החניה בת"א: חניון בבסיס הקריה
- בקרוב: שני מגדלי מגורים ייבנו ליד הקריה בת"א
מדובר בחניון שיכלול כ-600 מקומות חניה, מתוכם 330 מקומות יוקצו לשימוש הציבור הרחב. מאחר שהחניון ייפתח בטרם אכלוס הפרויקט, בעוד כ-16 חודשים, בשלב הראשון יוכלו תושבי האזור לחנות בכל שטחי החניון. נזכיר כי התושבים סובלים ממצוקת חניה מאז סוף 2010, אז אישרה עיריית תל-אביב לפנות את מתחם שוק בצלאל, שכלל את "חניון מכבי" עם 270 מקומות חניה.
לדברי היזמיות, קרסו נדל"ן וצמח המרמן (אלעד מגורים שהייתה שותפה לפרויקט מכרה את חלקה לקרסו נדל"ן), מחירי החניה בחניון יהיו כמו מחירי החניונים הציבוריים במרכז תל-אביב, דוגמת רשת החניונים "אחוזת חוף". עם זאת, מאחר שמדובר בחניון פרטי ולא ציבורי, לא ייהנו תושבי האזור מהנחות תושב.
מדובר בסוגיה חשובה, מאחר שחניון מכבי הוותיק היה חניון עירוני שהקנה הנחה וכן חניה חינם בשעות הלילה לתושבי האזור. כיום חניונים פרטיים רבים ברחבי העיר גובים מחירים גבוהים יותר מהחניונים העירוניים, וכך גם חניונים חדשים שנבנים לצד פרויקטים חדשים למגורים.
3 מיליון שקל לדירת 3 חדרים
לדברי ירון צוברי, סמנכ"ל השיווק בקרסו נדל"ן, "כמו בכל פרויקט נדל"ני, בניית החניונים התת-קרקעיים מסתיימת כשנה עד שנתיים לפני אכלוס הפרויקט כולו. לכן, בהתחשב במצוקת החניה הקשה במרכז תל-אביב, החלטנו לפתוח את החניון לציבור עם השלמת בנייתו בתוך פחות משנה וחצי, עוד לפני השלמת בניית דירות המגורים".
בשלב זה מתחילות היזמיות בשיווק הבניין השני והאחרון בפרויקט, שיכלול 62 דירות בנות 4-5 חדרים בטווח מחירים שנע בין 3 מיליון שקל לדירות 3 חדרים ועד 4 מיליון שקל לדירות 4 חדרים. "חלק ניכר מרוכשי הדירות בפרויקט הן משפחות של משפרי דיור מתל-אביב או משפחות שבעבר גרו בעיר וכעת רוצות לחזור ולהתגורר בה, ולכן חלה עלייה בביקוש לדירות בעלות שטח גדול", מסביר צוברי.
הפרויקט כולל שני בניינים בגובה 8 ו-10 קומות עם 153 יחידות דיור בסך הכל וכ-2,200 מ"ר שטחי מסחר. בין הבניינים תוקם רחבה ציבורית שתכלול פינות ישיבה ומתחת לכל המתחם, כאמור, ייבנה החניון התת-קרקעי שעבור התקבל היתר בניית המרתפים.
לצד פרויקט בצלאל כי הרחובות הסמוכים למתחם בצלאל עוברים בשנים האחרונות תהליך התחדשות מקיף, שהחל בעקבות הכרזת מתחם העיר הלבנה על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמי. בין היתר נערך שיפוץ ושימור כיכר ביאליק, כמו גם מתיחת פנים מקיפה לגן מאיר ולרחוב שינקין. יצוין כי היזמים קיבלו היתר חפירה, שמהווה את השלב הראשון בהקמת החניון. בחודשים הקרובים הם צפויים לקבל היתר הקמת מרתפים ולאחר מכן את היתר הבנייה הסופי.