שתף קטע נבחר
 

חשבון פשוט: הבנק כבר בסלולר שלך

תארו לכם שמישהו היה אומר לכם לפני עשר שנים שיום אחד תוכלו למשוך כסף, לנהל תקציב ולהזמין מקום בתור באמצעות טלפון חכם אחד. היום זו המציאות והיא גם מאפשרת לנו לחסוך בעליות ניהול החשבון

רק לפני עשור זה עוד נשמע בדיוני לגמרי: אם מישהו היה אומר לכם אז שיום אחד תוכלו לבצע מגוון עצום של פעולות בנקאיות באמצעות טלפון קטן אחד, סביר להניח שלא הייתם מאמינים.

 

 

היום זו המציאות: שכחתם כרטיס אשראי ואתם צריכים מזומן? בזכות היכולות המתקדמות של הטלפון החכם אתם יכולים לבחור את הסכום ואפילו את השטרות המתאימים לכם, ולמשוך את הכסף מהבנקט בלי צורך בכרטיס. אתם בדרככם לסניף? אפשר להזמין תור לסניף מהסמארטפון כבר מהבית או מהדרך ולעקוב אחרי התקדמותו.

 

ויש עוד דוגמאות: צריכים להעביר כסף אבל אין לכם את פרטי החשבון? אתם יכולים לבצע העברה בנקאית לאחד מאנשי הקשר בסמארטפון על-פי מספר הטלפון שלו בלבד, ללא צורך במספר חשבון הבנק. עושים קניות? תוכלו לראות את המבצעים בחנויות ובתי עסק הנמצאות לידכם.

 

ובואו נמשיך לחופשה בחו״ל: גם מחוץ לישראל, הסמארטפון יכול לסייע לכם לשמור על התקציב ולתעד את ההוצאות בזמן הטיול: מצלמים חשבוניות, מתייגים את ההוצאות, מכינים רשימת קניות ואפילו עוקבים תוך כדי הטיול אחר ההוצאות לעומת התכנון. אפשר גם להזמין מט"ח באפליקציה לפני הטיסה, ולקבל את הכסף ישירות בנתב"ג.

 

הטכנולוגיה לא רק עושה את החיים קלים יותר. היא מסייעת לכם בהתנהלות נכונה וחסכונית. לדוגמה, פעילות ישירה - כולל באמצעות הסמארטפון - מזכה אתכם בהטבות בעמלות. נצלו אותן. אם אתם נמצאים ביתרות חובה וחוששים מגלישה מחוץ למסגרת האשראי, מומלץ להשתמש בשירות התראות ב-SMS שיזהיר אתכם בזמן, בהתאם להגדרות שתקבעו מראש. וגם למצלמת הטלפון יש עוד שימושים חשובים – היא יכולה לסייע לכם בביצוע תשלומים והפקדת צ'קים (באמצעות צילום שוברי תשלום וצ'קים במצלמת הטלפון).

 

המעבר לצריכת שירותי בנקאות באמצעות סמארטפונים יוצר הזדמנויות חדשות גם בחיבור לרשתות החברתיות ולשירותים מבוססי מיקום. לדוגמה, מחזיקי כרטיסי אמריקן אקספרס בבריטניה יכולים לסנכרן את הכרטיס עם החשבון שלהם ברשת החברתית פורסקוור – שירות מבוסס מיקום – וכך ליהנות מהצעות ייחודיות ומותאמות לכל לקוח. במקביל, מתפתחים גם מיזמים פיננסיים, כדוגמת Moven, שמתבססים על חיבורים חדשים בין העולם הפיננסי לזירה החברתית ומציעים ללקוחות פתרונות לשיפור ההתנהלות הפיננסית על בסיס שילוב של נתונים פיננסיים והתנהגותיים.

 

הסמארטפון, שנמצא תמיד איתנו, יוצר הזדמנויות לקשר מסוג שלא הכרנו בעבר בין הלקוח לבנק – קשר אישי יותר, תוך כדי תנועה ומותאם לסיטואציה. הטכנולוגיה פתחה מרחבים גדולים עבור כל אחד מאיתנו להתנהלות פיננסית שקולה, וכיוון ההתפתחות שלה די ברור: הסמארטפונים והטאבלטים ימשיכו להיות כלי מרכזי בניהול התקציב האישי, המשפחתי והעסקי, ויגבירו את הנגישות שלנו לפעילות הפיננסית.

 

הכותבת היא מנהלת אגף בנקאות ישירה בבנק הפועלים


פורסם לראשונה 13/06/2014 08:32

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רון קדמי
מירב ספקטרובסקי ששון
צילום: רון קדמי
מומלצים