שתף קטע נבחר

 

להלן פתרון הבגרות בהבנה, הבעה ולשון

תלמידי שכבות י, י"א' וי"ב בכל הארץ נבחנו על שפתם וחיברו תחביר על נושאים שונים. נבחנתם ואתם מתוחים? היכנסו לפתרון

מירוץ בחינות הבגרות נמשך במרץ, והיום (ה') נבחנו תלמידי כיתות י', י"א וי"ב בהבנה, לשון והבנה. הבחינה חולקה לשלושה פרקים, ותלמידי כיתות י' נבחנו בלשון א' (המהווה 40 אחוז מהציון הכללי בסוף הלימודים) ותלמידי י"א וי"ב, לפי החלטת בית הספר, בלשון ב', המהווה 60 אחוז מסך הציון'. בפרק הראשון, שעליו הוענקו 50 דקות, נבדקו יכולות ההבנה והבעה של התלמידים. בפרק השני, התחביר, שבו ניתנו 24 נקודות נדרשו התלמידים לכתוב חיבור, ובחלק השלישי, שכלל את מערכת הצורות (בניינים, שורשים, נושא השם, גזרות), הוענקו 26 נקודות. אם נבחנתם ואתם במתח, כנסו ללינק המצורף שמכיל את הפתרון.

 

 

דילגו על עוד בחינה (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
דילגו על עוד בחינה(צילום: מוטי קמחי)

אם לשפוט לפי תגובות התלמידים והמורים, אפשר להגדיר את הבחינה כהוגנת. ההפתעה היחידה הייתה שלושה טקסטים בהבנת הנקרא, לעומת אחד או שניים, כפי שהיה מקובל בבחינות קודמות. "הבחינה הייתה טיפה ארוכה, עם שלושה טקסטים בהבנת הנקרא והיה קצת מעיק", סיפר איתי אטיאס, תלמיד כיתה י"א מבית הספר 'אחד העם' בפתח תקווה. באופן כללי, אני חושב שהבחינה הייתה בסדר. היו חברים שיצאו ואמרו שהיה קשה, ארוך ומתיש, אבל היו גם כאלה שאמרו שהיה סביר. לטעמי היה הוגן".

 

ארי אברמוב, תלמיד כיתה י"א מקרית חיים, התרשם שהבחינה הייתה הוגנת, למעט כמה שאלות שלדבריו הוראותיהן נוסחו באופן שאיננו ברור. "החלק של התחביר היה יחסית פשוט, חוץ מחלק שהיה שווה שש נקודות", אמר. "בשתי שאלות נוספות ההוראות נוסחו כך שלא היה ברור למה התכוונו. בנוסף, השנה הופיעו שלושה טקסטים של הבנת הנקרא, בעוד שבעבר היה נהוג שיש טקסט אחד או שניים. לא התרגלנו למספר כזה של טקסטים. באופן כללי הבחינה הייתה בסדר, חוץ מאותם סעיפים לא ברורים, ששווים יחד 10 נקודות".

 

ים בורוכוב, תלמיד י"א מקיסריה, אמר כי "מי שהתכונן, הלך לו טוב מאוד. הבחינה הייתה

מאוד הוגנת ואני מקווה לקבל בין 90 ל-95. מי שלמד כמו שצריך ונבחן בבחינות מתכונת, אני מאמין שיקבל תוצאות מרשימות גם בבחינה החיצונית".

 

ענבל בריל, מורה ללשון ברשת החינוך אנקורי, סיפרה: "הבחינה הייתה מאוד הוגנת. לא היו בה שאלות מתקילות או הפתעות מיוחדות. משרד החינוך פרסם את החומר כבר בתחילת השנה ולימדנו לפי הדגשים והמיקודיות שניתנו. מי שלמד, לא היה אמור להיתקל בהפתעות".

 

בריל התייחסה להופעתם של שלוה טקסטים בהבנת הנקרא: "זוהי באמת השנה הראשונה שבה מופיעים שלושה מאמרים, אבל זה לא היה מתקיל או מסובך באופן יוצא דופן. תלמידים שנתקלים בזה בפעם הראשונה אולי נכנסים ללחץ, אבל לא היה פה משהו חריג מבחינת הקושי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
נבחנים בבגרות
צילום: מוטי קמחי
מומלצים