להילחם על זכויות הצרכנים ולסייע להם
"כולנו לעיתים סוגרים את העיניים ומרימים ידיים מסיבות שונות ומעדיפים שלא להתמודד כצרכנים מול בעלי עסקים שונים. התופעה הזו יכולה להיות תוצר של עומס בחיי היום יום, עצלות, ניסיון קודם לא מוצלח, או פשוט חוסר ידע כיצד ניתן לפעול ולמי לפנות. לצורך כך נוסד ארגון "אמון הציבור". שאול גולן מתנדב בארגון משתף "בגוף ראשון"
עם פרישתי לגמלאות, התמזל מזלי. בדרך כלל, הפורש לגמלאות מחפש את דרכו החדשה ולפעמים עובר זמן רב, עד למציאת עיסוק חדש ומעניין. אצלי זה קרה ממש נושק לפרישתי. אשתי הראתה לי כתבה בעיתון על ארגון "אמון הציבור". לא היססתי והיום אני יכול לומר כי טוב שלא היססתי, והחלטתי להצטרף כמתנדב לארגון "אמון הציבור" ומזה למעלה מחמש שנים, אני מרוצה מאוד ומסופק מעיסוקי החדש.
יש לי תואר שני במנהל עסקים, מאוניברסיטת תל אביב ובמשך שנות עבודתי לפני הפרישה הייתי מנכ"ל חברה להפצת עיתונים. הניסיון המקצועי שרכשתי במשך עשרות שנים בא לידי ביטוי בתחום הכלכלי, המסחרי, השיווקי, קשרי לקוחות, מו"לות, מגע עם רשויות שונות ועוד. כל אלו יחד מתמזגים עם הטיפול שלי כיום בכל נושא תלונות צרכנים, במסגרת התנדבותי ב"אמון הציבור".
ב"אמון הציבור" אני מיישם את הידע שרכשתי בלימודים ובכל שנות עבודתי טרום הפרישה. לכולנו ידוע כמה רבות בעיות הצרכנות במשק הישראלי, כמו בכל משק ברחבי העולם, וארגון "אמון הציבור" לקח על עצמו, בין היתר, לטפל בבעיות הנוצרות בין הצרכן לבין בית העסק.
"אני לא מאמינה, המשיח הגיע!"
כולנו לעיתים סוגרים את העיניים ומרימים ידיים מסיבות שונות ומעדיפים שלא להתמודד כצרכנים מול בעלי עסקים שונים. התופעה הזו יכולה להיות תוצר של עומס בחיי היום יום ,עצלות, ניסיון קודם לא מוצלח, או פשוט חוסר ידע כיצד ניתן לפעול ולמי לפנות. לצורך כך נוסד ארגון "אמון הציבור".
לצרכן הישראלי יש כתובת אליה ניתן לפנות לקבלת טיפול יסודי בכל בעיה צרכנית כמו שירות לקוי, מוצר פגום, בעיה כספית וכו'. אני מטפל בבעיות שונות מסוג זה. זכורה לי תלונה בה צרכנית ניסתה להתמודד, באופן עצמאי, מול העסק, ללא הצלחה. היא החליטה לערב את "אמון הציבור" שדווקא הצליח לפתור את הבעיה מול בית העסק. כשטלפנתי אלי ובישרתי לה על ההצלחה היא צעקה לבעלה : "אני לא מאמינה, המשיח הגיע! "אמון הציבור" הצליחו עם התלונה שלנו".
אני אוהב את עבודתי ב"אמון הציבור". מעבר לאווירה הנהדרת במשרדי הארגון, אני מוצא עניין רב בטיפול בתלונות, בניסיון לגשר בין הצרכן לבית העסק, אני משתמש רבות בידע ובניסיון שרכשתי בשנות עבודתי לפני הפרישה וכל זאת לצד התרומה לקהילה והעזרה לזולת. בקיצור, מקום נפלא להתנדב בו ולצאת לדרך חדשה לאחר הפרישה.
ארגון אמון הציבור הוא מלכ"ר שנוסד ב-2005 במטרה לקדם הגינות בקרב עסקים ונותני שירות בישראל ובראשו עומדת מירב כהן. הארגון מטפל בעשרות אלפי תלונות מדי שנה, מנהל בקרה שוטפת על אלפי עסקים, מפעיל מוסד ארצי ליישוב מחלוקות ופועל לייצוג הציבור בנושאים חברתיים, כלכליים וצרכניים בכנסת, בממשלה ובתקשורת. מוקד התלונות מטפל בתלונות כנגד כל נותן שירות בישראל - עסקים (חברות תקשורת, רשתות שיווק, משווקי לחצני מצוקה ורפואה דחופה, חברות
תיירות, חנויות אופנה, צעצועים וכו') ומוסדות ציבור (קופות חולים, רשויות מקומיות, תאגידי מים וכו'). הטיפול בתלונה ללא עלות והשירות ניתן בשפות עברית, רוסית, אנגלית, ערבית, אמהרית וספרדית.
- לארגון דרושים מתנדבים נוספים - מערך ההתנדבות של אמון הציבור מאפשר מגוון רחב של פעילות: מטיפול בתלונות ועבודה אדמיניסטרטיבית במשרד בתל אביב ועד עבודת בקרה בשטח, בעיקר בביצוע בקרות לקוח סמוי לעסקים וגופים מוסדיים, פעילות המתקיימת מחוץ למשרד.
- להתנדבות או לטיפול בתלונות אפשר לפנות לארגון בדרכים הבאות: פייסבוק "אמון הציבור"
, אתר
, טלפון: 035606069 , פקס: 035601384 או בדואר: אמון הציבור, רחוב המרד 29, ת.ד. 50052, תל אביב מיקוד 61500
- "בגוף ראשון"-
מדור המאפשר למתנדבים לספר בעצמם על פעילותם והמקום בו הם מתנדבים. חומרים ותמונות שלחו ל- shlomit-sh@y-i.co.il
וציינו - למדור "בגוף ראשון".
הפרסום בהתאם לשיקולי המערכת.
- לעדויות נוספות של מתנדבים לחצו כאן.
- רוצים להתנדב? עמותת "רוח טובה"
מחברת בין אנשים הרוצים להתנדב וארגונים הזקוקים לעזרת מתנדבים. העמותה מתאימה התנדבות לפי תחומי עניין, שעות נוחות ואיזור מגורים. היכנסו
או התקשרו ל-9093*.